Lady_Di
MF veteraan
Aiaiai hoe kon ik zo dom zijn? Na het eerste ritje in mijn eentje (manlief mag even niet rijden) dacht ik even af te tanken met Ultimate van BP. Ik rijd dus naar de zuil met de ultimate sticker en pak de blauwe handel. Blijkt het geen Ultimate te zijn, maar Adblue...
Tankeigenaar gevraagd wat AdBlue eigenlijk is. Iets met water en ammoniak.
'Je kunt proberen af te tanken met goede benzine en hopen dat ie het blijft doen'
Nou nee; met een foute benzine had ik dat nog wel gedurfd maar water en ammoniak?? Eerst even gegoogled, weinig hoopgevend. Dus besluit ik om even zelf niets te doen.
Dus de ADAC gebeld, want je bent tenslotte lid. En wat zeggen die?
'Heeft u al gestart?' 'Nee dat niet.'
'Nou dan is het geen pech en krijgt u geen hulp; tankfouten zijn uitgesloten, tenzij uw motor niet meer loopt. U moet de ANWB maar bellen.'
'Maar dat regelen jullie toch?'
'Nee, zoals gezegd, tankfouten vallen niet onder de dekking. Veel suces verder.'
Dus maar ANWB gebeld.
'Wil de ADAC u niet helpen? Heel raar; wij doen dat normaal wel. Hoe dan ook, start NIET de motor want dan heeft u flinke schade'.
'Dus u komt mij helpen?'
'Nee, dat niet, want wij kunnen het niet afpompen, dan beschadigt onze apparatuur. Kent u niet een motorzaak? Veel succes.'
Uiteindelijk Motorhuis Bakker gebeld.
'Waar sta je? Wij komen er nu aan'
En binnen een half uur zijn ze gekomen met de bus, motor opgeladen en mij thuis afgeleverd. Hulde voor Motorhuis Bakker!
Overigens baal ik wel dat het zo slecht was aangegeven. Als je op de tankzuil komt aanrijden staat er een sticker van Ultimate op, niet van AdBlue. Aan de betreffende zuil was geen Ultimate meer. Ultimate heeft een blauwe handel, AdBlue ook. Ik dacht nog 'heeft het een andere naam gekregen?' tot ik aan de overkant ineens wèl Ultimate zag. Ik ga Slump Oil dus nog wel even een hele pissige mail sturen...
En nou maar hopen dat niet mijn hele brandstofsysteem naar de gallemiezen is. Gelukkig was de tank niet leeg (nog een litertje of 5), is er maar 0,39 l AdBlue ingegaan en heb ik helemaal niet geprobeerd te starten. Dus hopelijk gaat het nog een beetje meevallen. Het is toch al zo'n pechmaand...
Tankeigenaar gevraagd wat AdBlue eigenlijk is. Iets met water en ammoniak.
'Je kunt proberen af te tanken met goede benzine en hopen dat ie het blijft doen'
Nou nee; met een foute benzine had ik dat nog wel gedurfd maar water en ammoniak?? Eerst even gegoogled, weinig hoopgevend. Dus besluit ik om even zelf niets te doen.
Dus de ADAC gebeld, want je bent tenslotte lid. En wat zeggen die?
'Heeft u al gestart?' 'Nee dat niet.'
'Nou dan is het geen pech en krijgt u geen hulp; tankfouten zijn uitgesloten, tenzij uw motor niet meer loopt. U moet de ANWB maar bellen.'
'Maar dat regelen jullie toch?'
'Nee, zoals gezegd, tankfouten vallen niet onder de dekking. Veel suces verder.'
Dus maar ANWB gebeld.
'Wil de ADAC u niet helpen? Heel raar; wij doen dat normaal wel. Hoe dan ook, start NIET de motor want dan heeft u flinke schade'.
'Dus u komt mij helpen?'
'Nee, dat niet, want wij kunnen het niet afpompen, dan beschadigt onze apparatuur. Kent u niet een motorzaak? Veel succes.'
Uiteindelijk Motorhuis Bakker gebeld.
'Waar sta je? Wij komen er nu aan'
En binnen een half uur zijn ze gekomen met de bus, motor opgeladen en mij thuis afgeleverd. Hulde voor Motorhuis Bakker!
Overigens baal ik wel dat het zo slecht was aangegeven. Als je op de tankzuil komt aanrijden staat er een sticker van Ultimate op, niet van AdBlue. Aan de betreffende zuil was geen Ultimate meer. Ultimate heeft een blauwe handel, AdBlue ook. Ik dacht nog 'heeft het een andere naam gekregen?' tot ik aan de overkant ineens wèl Ultimate zag. Ik ga Slump Oil dus nog wel even een hele pissige mail sturen...
En nou maar hopen dat niet mijn hele brandstofsysteem naar de gallemiezen is. Gelukkig was de tank niet leeg (nog een litertje of 5), is er maar 0,39 l AdBlue ingegaan en heb ik helemaal niet geprobeerd te starten. Dus hopelijk gaat het nog een beetje meevallen. Het is toch al zo'n pechmaand...
Laatst bewerkt: