Iek...blonde actie...Adblue getankt

Zelf wel goede ervaringen met de ANWB pechhulp gehad, zeker
in de eerste jaren auto rijden en bijbehorende schroot-op-4 wielen ( en, jawel.. ook een keer per ongeluk spontaan op 3 wielen )

Die pleuris ADAC kan van mij spontaan ontploffen, inclusief het personeel.
Die laten je gewoon staan, naast een snelweg, 60km van de bewoonde wereld..
( om 2 uur in de nacht )
Want eigen klanten werden eerst geholpen, dan pas de "via de anwb" klanten.

brand af, ADAC
 
Waar heb je het gedumpt dan? Meestal zijn ze bij tankstations (logischerwijs) niet happig op mensen die met brandstof gaan lopen rotzooien.

Kon de emmer met inhoud achterlaten, wat hun er mee gedaan hebben weet ik niet.
Is inmiddels al 20 jaar geleden..... zal waarschijnlijk in de lekbak zijn beland ?
 
Laatst bewerkt:
Ik tank daar ook wel eens, met het klassiekertje. Nu ben ik gewaarschuwd. Het was eerder relatief goedkoop daar, maar intussen zijn er betere mogelijkheden.
 
Nou, erg obvious was het niet.
Het was een BP pomp met 2 zuilen. Op de zuil waar ik stond, stonden 3 stickers (als je aan komt rijden): Diesel, Euro95 en Ultimate98.
Vandaar dat ik daar ben gaan staan. Op de andere zuil stonden 2 stickers: Diesel en Euro95.

Er waren vier pistolen: resp van links naar rechts Vrachtwagendiesel (grote dus), gewoon diesel (beide zwart), Euro 95 (groen) en AdBlue (blauw). Dus het pistool hing naast de Euro95.
Ultimate heeft ook een blauwe greep, dus ik pak die, en dacht nog : hee het heeft blijkbaar een nieuwe naam. Dom...toen mijn oog op de andere zuil viel, met Ultimate en een iets lichter blauw pistool, wist ik dat ik fout zat. Gelukkig dus dat hij haperde en er maar zo weinig ingekomen is.

Vorig seizoen heb ik de laatste tankbeurt vóór de winterstop hier aan exact deze zuil nog Ultimate aan getankt maar de tank is veranderd. Het is nu Slump Oil geworden en er zit een betaalautomaat op; was nooit zo.En ze hebben dus de ultimate pistool vervangen door AdBlue. Alleen de ultimate sticker zit er nog precies zo, als je aan komt rijden.
De ultimate sticker zit daar waar je aan komt rijden, zeg je.
Staat er bij het AdBlue pistool wel duidelijk AdBlue op een sticker ?
(Wellicht op het pistool, maar ik heb het over de sticker op de pomp)

De tank leeg (laten) halen en spoelen beperkt gelukkig de schade nog


Maar misschien moet je even advies inwinnen of je het pompstation aansprakelijk kunt stellen.
De situatie is duidelijk niet goed aangegeven en omdat ze nu AdBlue pompen uit het pistool wat half jaar terug nog Ultimate gaf, was het wachten op ongelukken.
Ik ga er vanuit dat het station daarvoor verzekerd zou kunnen zijn.
Het is duidelijk niet goed en verwarrend aangegeven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan