Ietsje te hard door de bocht?!

Monomuis

MF dino
Donateur
11 jul 2001
24.559
2.132
Nederland
Ging vanmiddag naar m\'n zus in Houten, en wat zie ik bij de afrit (A27), 2 rijkspolitie auto\'s en nog een zilverkleurige volvo (waarschijnlijk politie-in-burger)... kijk ik in de berm, welke naar beneden af-loopt.. en daar ligt een motor.. de motorrijder zag ik wel over de afrit heen lopen toen ik net langs kwam rijden.. volgens mij had ie ietsje teveel met het gas gespeeld, zo uit de bocht gevlogen.. naja in elk geval kon ie nog lopen dusseh, das het belangrijkste. Motor zal wel veel schade hebben.
 
Tsja, risico van het vak.

Zaterdag ook aardig hard gereden dus op de klaverbladen en ook meermaals gedacht, nu moet het voorwiel niet ineens wegglijden of olie op het wegdek liggen, want dan maak je een rare schuiver.

Gelukkig hebben we op de klaverbladen geen ongelukken gehad zaterdag. :)
 
Tsja, risico van het vak.

Zaterdag ook aardig hard gereden dus op de klaverbladen en ook meermaals gedacht, nu moet het voorwiel niet ineens wegglijden of olie op het wegdek liggen, want dan maak je een rare schuiver.

Gelukkig hebben we op de klaverbladen geen ongelukken gehad zaterdag. :)
Had ik afgelopen zaterdag nou helemaal niet... :) Zonder opscheppen...
Was zo akelig glad, gelijkmatig en schoon dat ik me na een paar rondjes redelijk op me gemak voelde..
Op Ressen (hobbeliger, minder gelijkmatige bochten en daardoor moeilijker i/h begin) had ik dat gevoel dat het wel eens mis kon gaan veel eerder... Zicht is in Ressen al iets minder, aanremmen op hobbelig wegdek bij een van de bochten, hobbeltjes in de bocht en twee bochten die duidelijk tegen het eind knijpen maken dat je bij Ressen eerder zoiets hebt van \'daar gaat ie\' dan op het zonnige hoevelaken...
A/d andere kant: Ressen is wel ideaal om je knie a/d grond te zetten... :)
Bochten die knijpen dwingen je eerder nog net iets platter te gaan tegen het einde v/d bocht, waardoor je ongemerkt toch heel snel dichter bij het asfalt komt...

...Op Hoevelaken kwam ik overigens wel heel erg snel in de problemen met m\'n banden... Na drie-vier rondjes wat vlotter begonnen de banden al heel erg te glijden... Vooral achter... Op Ressen pas na 9-10 rondjes... Contiforce :r
Hele goeie toerbandjes, maar wat harder door bochten rijden kan absoluut niet op die krengen |(
 
Laatst bewerkt:
Onderuit door een vlieger kan ook:

De 27-jarige motorrijder uit Haamstede raakte de vlieger met zijn voorwiel en kwam ten val. Zijn motorfiets en zijn kleding raakten beschadigd, de vlieger werd vernield. (duh! :? )

Bron: Provinciale Zeeuwse Courant


Dit is dus waarom je rijtrainingen moet volgen.

Ik beweer niet dat ik niet onderuit was gegaan (door schrikeffect) maar een vlieger, ballon, tak etc is niet iets om ondersteboven van te raken.
(ik wou hier niet een appart topic over starten)
 
Had een keertje iemand gezien die onderuit ging in een bocht. De auto voor hem reed rete langzaam, en de motorrijder moest abrupt afremmen in de bocht. Hij kon niet uitwijken.
Dat was wel een schrik moment ja... :} :}
 
Op Maandag 15 oktober 2001 00:50 schreef DeGroteMuis het volgende:

...Op Hoevelaken kwam ik overigens wel heel erg snel in de problemen met m\'n banden... Na drie-vier rondjes wat vlotter begonnen de banden al heel erg te glijden... Vooral achter... Op Ressen pas na 9-10 rondjes... Contiforce :r
Hele goeie toerbandjes, maar wat harder door bochten rijden kan absoluut niet op die krengen |(

dus BT-010 kopen....of metzelers rennsport :)
 
Over die contiforce heb ik gewoon geen goed woord over. Die klote band bleef glijden. Ik heb nu weer de D207 en die bevalt goed, ze slijt alleen een beetje te hard naar mijn zit. Ik denk dat ik dadelijk eens de B010 ga proberen.
 
Koop anders Macadam.
Ik heb er nu bijna 5000km opzitten en ik heb geen idee hoeveel de vorige eigenaar ermee heeft gereden maar de band ziet er nog 100% uit. Hier kan ik echt nog 3 jaar mee verder :) .
 
de volgende keer ga ik ook mee had vrijdag R1no nog gesproken en zijn vriendin! best leuk een beetje elkaar ontomoeten enzo!!! maar ff wat anders ik heb het ook gehad te hard de bocht in bij ons op de rondweg ging er veel te hard in ....... gevolg recht door het gras in , ik bleef er wel op zitten .... maar voor het zelfde lig je op het astvalt... ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan