Inbeslagname motor na rijden zonder rijbewijs

Enfin, qua deze casus zou ik durven gokken dat er géén verbeurdverklaring gaat volgen.

Dat had ik meteen al voorspeld, ik had eerlijk gezegd de indruk dat er al eerder een teruggave zou volgen, maar de ovj was kennelijk een andere mening toegedaan.
 
Maak je geen zorgen, heb de reacties met een glimlach op mijn gezicht geschreven. Toch grappig hoe sommige mensen het altijd op een ander afschuiven (over verantwoordelijkheid gesproken!).
En nee dankje, dan krijg ik waarschijnlijk een berg gieters op me gestort!


Als je die berg gieters dan voor 2 euro per stuk verpatst heb je gelijk weer een deel van je boete betaald. Ik zou zeggen laat maar komen die berg gieters :+
 
Als je die berg gieters dan voor 2 euro per stuk verpatst heb je gelijk weer een deel van je boete betaald. Ik zou zeggen laat maar komen die berg gieters :+

Maar wel alleen rode gieters, want die leveren het meest op...die zijn namelijk het snelst toch? :+
 
Wat een misdrijf tegen ons belastingbetalers :(

1.9 kinderen is de bevolkingstabilisatie norm.
Heb zelf ook 4 kinderen en krijg dus ook kinderbijslag. Ik noem het liever "start kapitaal" waarmee de staat (jij ook dus) investeerd in nieuwe economische deelnemers.
Ik kan alleen maar dromen over het rendement wat de staat haalt met kinderbijslag ;)
De som geld in jouw voorbeeld is zelfs bij een belastingschijf van 33 procent binnen een paar jaar terug verdient door die kinderen. Daarna is het alleen maar (nou ja, bijna dan) cashen voor de staat.
Uiteindelijk komt er door kinderen dus veel extra kapitaal binnen, wat hard nodig is om de vergrijzingspiek op te vangen. Goede investering dus als je het zakelijk bekijkt.
 
1.9 kinderen is de bevolkingstabilisatie norm.
Heb zelf ook 4 kinderen en krijg dus ook kinderbijslag. Ik noem het liever "start kapitaal" waarmee de staat (jij ook dus) investeerd in nieuwe economische deelnemers.
Ik kan alleen maar dromen over het rendement wat de staat haalt met kinderbijslag ;)
De som geld in jouw voorbeeld is zelfs bij een belastingschijf van 33 procent binnen een paar jaar terug verdient door die kinderen. Daarna is het alleen maar (nou ja, bijna dan) cashen voor de staat.
Uiteindelijk komt er door kinderen dus veel extra kapitaal binnen, wat hard nodig is om de vergrijzingspiek op te vangen. Goede investering dus als je het zakelijk bekijkt.

Tot dat je kinderen ook niet meer werken :)

Dan zijn ze weer een extra last voor de volgende generatie :P

Al met al betaald onder de streep in princiepe voor zijn eigen oudedag voorziening (er van uit gaande dat iedereen gewoon werkt en belasting betaald)...En 2 kinderen is dus "normaal" alles wat daar boven zit is luxe :+

Zoals al gezegt...nix tegen kinderbijslag, maar wel hypocriet om te lopen klagen over iemand die dan een keer de rechterlijke macht, terwijl je zelf de staat behoorlijk wat centen uit zijn zak trekt met meer dan 2 kinderen, aan het werk zet (van de belastingcenten) omdat hij een fout heeft gemaakt (en dan nog vent genoeg is om het toe te geven)...

Ben echt benieuwd naar de uitspraak van de rechter....
 
Het begint verdomme nog leuk te worden.
Net een aangetekende brief van het CBR ontvangen. Heel verhaal, maar het komt er op neer, ik ben aangehouden (oh ja joh, niks van gemerkt?) en daarom moet ik een EMG (educatieve Maatregel Gedrag en verkeer) cursus volgen, kosten zijn voor mezelf (€798,00). Dit is besloten nadat het volgende geconstateerd is: Ik ging PLAT op mijn motor liggen om zo meer snelheid te krijgen?! Ik ben niet zo groot, ik lig er vrijwel altijd plat op! Hoe hebben ze dit ooit kunnen zien als ze meer dan 200 meter achter mij reden?! De verbalisanten hebben met een snelheid van 80 km/u gereden om op mij in te lopen en dus reed ik VEEL te hard (30 km/u verschil van max. snelheid en dan op mij inlopen, hoe kan dat dan zo'n gevaarlijke snelheid geweest zijn?).
Ook is er gezegd dat de verbalisanten besloten achter mij aan te gaan omdat ik erg snel optrok.. De agenten hebben me zelf verteld dat ik de aandacht trok door mijn passagier zonder helm, dus ook dit is niet waar.
Wij leggen u een EMG op, omdat u heeft voldaan aan één of meerdere van de criteria van artikel 131 WVW94 en artikel 10b, eerste lid van de Regeling maatregelen rijvaardigheid en geschiktheid (de Regeling): a. betrokkene tijdens een rit herhaaldelijk gedragingen heeft verricht als genoemd in de bij deze regeling bijbehorende bijlage 1, onder A, onderdeel III, Rijgedrag.
III Rijgedrag
3. Incorrect samenspel met de andere verkeersdeelnemers in het verkeer, dat blijkt uit:
a. rijden met een niet aan de snelheid van de overige gelijksoortige verkeersdeelnemers aangepaste snelheid

4. Duidelijk een gedrag tentoonspreiden dat in strijd is met de essensiële verkeerstekens terzage van:
b. het inhalen

Mensen, wat de fuck is hier gaande? Hoe moet ik dit nu aanpakken? Er worden meerdere malen dingen genoemd waaraan ik niet eens strafbaar ben, ook had ik mijn rijbewijs op het moment van overtreding niet eens.

En oh ja; er zat iemand achterop, zij reden achter mij, al lag ik te rukken op de tank dan hadden ze dit nog niet kunnen zien :(
 
Laatst bewerkt:
Uhm, leuke is dat als je hier niet aan meewerkt je rijbewijs ongeldig wordt verklaard. Dit heb je echter niet dus dit kan ook niet gebeuren. Wel is het zo dat als je ooit je rijbewijs wilt halen je deze cursus zal moeten volgen voordat je af mag rijden. Bezwaarmogelijkheden zijn duur, lang en moeizaam, omdat ze onder bestuursrecht vallen (€150,- griffiekosten) en het niet zoals onder strafrecht pietje precies komt, maar alleen een vermoeden nodig is.

Dit zal nog wel een hele klus worden als je hier achteraan wil gaan, geef echter niet op though, op flitsservice.nl kun je verder advies inwinnen mocht je dit nodig hebben...
 
volgens mij kan je uitgebreid bezwaar maken tegen een boete van 3 tientjes, maar tegen een EMG kan je niets doen....

zou je een dure advocaat inhuren, dan ben je snel nog veel meer kwijt...
 
Laatst bewerkt:
Uhm, leuke is dat als je hier niet aan meewerkt je rijbewijs ongeldig wordt verklaard. Dit heb je echter niet dus dit kan ook niet gebeuren.

Het vervelende is dat hij inmiddels wel een rijbewijs heeft.

Ik kan nog maar één ding bedenken, en dat is het CBR er op wijzen dat datzelfde CBR NA het voorval op grond waarvan TS een EMG krijgt opgelegd zelf heeft geconstateerd dat TS geschikt is om een rijbewijs te krijgen.
 
Het begint verdomme nog leuk te worden.
Net een aangetekende brief van het CBR ontvangen. Heel verhaal, maar het komt er op neer, ik ben aangehouden (oh ja joh, niks van gemerkt?) en daarom moet ik een EMG (educatieve Maatregel Gedrag en verkeer) cursus volgen, kosten zijn voor mezelf (€798,00). Dit is besloten nadat het volgende geconstateerd is: Ik ging PLAT op mijn motor liggen om zo meer snelheid te krijgen?! Ik ben niet zo groot, ik lig er vrijwel altijd plat op! Hoe hebben ze dit ooit kunnen zien als ze meer dan 200 meter achter mij reden?! De verbalisanten hebben met een snelheid van 80 km/u gereden om op mij in te lopen en dus reed ik VEEL te hard (30 km/u verschil van max. snelheid en dan op mij inlopen, hoe kan dat dan zo'n gevaarlijke snelheid geweest zijn?).
Ook is er gezegd dat de verbalisanten besloten achter mij aan te gaan omdat ik erg snel optrok.. De agenten hebben me zelf verteld dat ik de aandacht trok door mijn passagier zonder helm, dus ook dit is niet waar.Mensen, wat de fuck is hier gaande? Hoe moet ik dit nu aanpakken? Er worden meerdere malen dingen genoemd waaraan ik niet eens strafbaar ben, ook had ik mijn rijbewijs op het moment van overtreding niet eens.

En oh ja; er zat iemand achterop, zij reden achter mij, al lag ik te rukken op de tank dan hadden ze dit nog niet kunnen zien :(


Heel zuur voor je, dat moet ik toegeven. Dit gun je niemand....

Maar als je eerlijk bent tegen jezelf?
Vind je dan ook niet dat het gewoon terecht is dat je die EMG krijgt, na een dergelijke onbezonnen actie? (Of dat wat in de brief staat nou helemaal juist is of niet doet er dan even niet toe.)

Heb je trouwens al iets gehoord over je motor en/of een eventuele boete die er nog aan zit te komen?
 
jij wordt wel echt verschrikkelijk hard genaa*d door alles en iedereen -O-

EMG is een hele pittige om vanaf te komen, vaak is de cursus al gevolgd voordat er uitspraak is.
Wat mike zegt is wel een goede, een ander idee is om dit bij de rechter heel erg duidelijk te maken en dat we dan uiteindelijk een keer van die kl*teregeling afkomen. Die regeling is zo krom als een mooie alpenweg :]
 
Heel zuur voor je, dat moet ik toegeven. Dit gun je niemand....

Maar als je eerlijk bent tegen jezelf?
Vind je dan ook niet dat het gewoon terecht is dat je die EMG krijgt, na een dergelijke onbezonnen actie? (Of dat wat in de brief staat nou helemaal juist is of niet doet er dan even niet toe.)

Heb je trouwens al iets gehoord over je motor en/of een eventuele boete die er nog aan zit te komen?

Ik vind het inderdaad ook niet terecht dat TS een EMG krijgt. Z'n motor is ingenomen, de boete volgt nog EN hij moet die cursus volgen? Beetje dubbelop als je het mij vraagt. En helemaal als hij die EMG opgelegd heeft gekregen op grond van argumenten die niet kloppen. Mja, dit is weer een andere discussie.
 
jij wordt wel echt verschrikkelijk hard genaa*d door alles en iedereen -O-

EMG is een hele pittige om vanaf te komen, vaak is de cursus al gevolgd voordat er uitspraak is.
Wat mike zegt is wel een goede, een ander idee is om dit bij de rechter heel erg duidelijk te maken en dat we dan uiteindelijk een keer van die kl*teregeling afkomen. Die regeling is zo krom als een mooie alpenweg :]

Kun je in ieder geval lekker bochtjes oefenen :+
 
Ik ben uit mezelf gestopt omdat ik inzag dat het compleet fout was wat ik deed. Het hele gebeuren heeft dan ook minder dan 1 minuut geduurd, en er is door mij gehandeld uit paniek. Vind het persoonlijk erg zielig om dan een 18 jarige student €800 te laten betalen.
Er staat in dat ik inderdaad bezwaar kan indienen, en dit zal ook zeker gebeuren, aangezien er ten eerste niets klopt van hun hele verhaal, en ten tweede, zie bovenstaand. Ben het er dus niet mee eens dat ik zo'n EMG moet volgen. Zoals ze de feiten beschrijven waarvoor zij vinden dat ik een EMG moet volgen, kan dit worden vergeleken met op een 80 km/u weg 100 rijden en een auto over een doorgetrokken streep inhalen, hier krijg je toch ook niet zomaar zo'n cursus voor?

En inderdaad, zij hebben mij zelf een rijbewijs gegeven nadat dit alles gebeurd is, dus ze kunnen het in principe niet maken dit weer in te nemen (nou dit kunnen ze wel, maar dit zou eventueel en leuk argument kunnen zijn om te gebruiken in mijn verweer).
 
Laatst bewerkt:
Het begint verdomme nog leuk te worden.
Net een aangetekende brief van het CBR ontvangen. Heel verhaal, maar het komt er op neer, ik ben aangehouden (oh ja joh, niks van gemerkt?) en daarom moet ik een EMG (educatieve Maatregel Gedrag en verkeer) cursus volgen, kosten zijn voor mezelf (€798,00). Dit is besloten nadat het volgende geconstateerd is: Ik ging PLAT op mijn motor liggen om zo meer snelheid te krijgen?! Ik ben niet zo groot, ik lig er vrijwel altijd plat op! Hoe hebben ze dit ooit kunnen zien als ze meer dan 200 meter achter mij reden?! De verbalisanten hebben met een snelheid van 80 km/u gereden om op mij in te lopen en dus reed ik VEEL te hard (30 km/u verschil van max. snelheid en dan op mij inlopen, hoe kan dat dan zo'n gevaarlijke snelheid geweest zijn?).
Ook is er gezegd dat de verbalisanten besloten achter mij aan te gaan omdat ik erg snel optrok.. De agenten hebben me zelf verteld dat ik de aandacht trok door mijn passagier zonder helm, dus ook dit is niet waar.Mensen, wat de fuck is hier gaande? Hoe moet ik dit nu aanpakken? Er worden meerdere malen dingen genoemd waaraan ik niet eens strafbaar ben, ook had ik mijn rijbewijs op het moment van overtreding niet eens.

En oh ja; er zat iemand achterop, zij reden achter mij, al lag ik te rukken op de tank dan hadden ze dit nog niet kunnen zien :(


Het wordt denk ik tijd voor die dure advocaat :X
 
Ik vind het inderdaad ook niet terecht dat TS een EMG krijgt. Z'n motor is ingenomen, de boete volgt nog EN hij moet die cursus volgen? Beetje dubbelop als je het mij vraagt. En helemaal als hij die EMG opgelegd heeft gekregen op grond van argumenten die niet kloppen. Mja, dit is weer een andere discussie.

Ik vind de EMG terecht voor de manier waarop TS zich heeft gedragen.

Hij geeft zelf toe dat hij te hard heeft gereden, dat hij zonder rijbewijs reed, dat hij tijdens zijn "vluchten" een behoorlijk stuk van de film mist (en dus waarschijnlijk ook gewoon zo de rotondes over gereden is) en had iemand achterop zonder helm....

Alleen dat al is voldoende voor een EMG lijkt mij....en dat er nog een fikse boete achter aan komt, daar ben ik het ook volledig mee eens.

Waar ik het niet mee eens ben is dat ze zijn motor al die tijd hebben gehouden. Die hadden ze gewoon al lang terug kunnen geven....

En hoezo is het dubbel? Het is toch altijd zo dat, als je een EMG krijgt, je nog altijd een fixe boete kunt verwachten...dat is niet echt een uitzondering in dit geval denk ik...
 
jij wordt wel echt verschrikkelijk hard genaa*d door alles en iedereen -O-

EMG is een hele pittige om vanaf te komen, vaak is de cursus al gevolgd voordat er uitspraak is.
Wat mike zegt is wel een goede, een ander idee is om dit bij de rechter heel erg duidelijk te maken en dat we dan uiteindelijk een keer van die kl*teregeling afkomen. Die regeling is zo krom als een mooie alpenweg :]


Ja op dit moment heb ik echt het gevoel dat ze me op elke mogelijke manier proberen te naaien.. Geweldig, dit + examens..
 
Ik ben uit mezelf gestopt omdat ik inzag dat het compleet fout was wat ik deed. Het hele gebeuren heeft dan ook minder dan 1 minuut geduurd, en er is door mij gehandeld uit paniek. Vind het persoonlijk erg zielig om dan een 18 jarige student €800 te laten betalen.
Er staat in dat ik inderdaad bezwaar kan indienen, en dit zal ook zeker gebeuren, aangezien er ten eerste niets klopt van hun hele verhaal, en ten tweede, zie bovenstaand. Ben het er dus niet mee eens dat ik zo'n EMG moet volgen. Zoals ze de feiten beschrijven waarvoor zij vinden dat ik een EMG moet volgen, kan dit worden vergeleken met op een 80 km/u weg 100 rijden en een auto over een doorgetrokken streep inhalen, hier krijg je toch ook niet zomaar zo'n cursus voor?

En inderdaad, zij hebben mij zelf een rijbewijs gegeven nadat dit alles gebeurd is, dus ze kunnen het in principe niet maken dit weer in te nemen (nou dit kunnen ze wel, maar dit zou eventueel en leuk argument kunnen zijn om te gebruiken in mijn verweer).


Daarvoor waarschijnlijk niet nee....maar als je dat zelfde grapje met 70 km/h doet binnen de bebouwde kom, dan wordt het weer een ander verhaal....toch?
 
Edit; De agenten verzekerden mij dat ik gewoon examen kon doen, hebben dit voor me nagevraagd. Wellicht krijg ik inderdaad direct een punt op het rijbewijs, danwel tijdelijke rijontzegging.

Ik moet toch zeggen dat ik dit ronduit lullig vind.
De heren hebben heel lief gezegd dat TS wel examen mag doen maar hebben hem achter zijn rug om meteen even heel sneaky aangemeld voor een EMG??
 
~
~MilanZXR schreef op 16 mei 2011 @
Het vervelende is dat hij inmiddels wel een rijbewijs heeft.

Ik kan nog maar één ding bedenken, en dat is het CBR er op wijzen dat datzelfde CBR NA het voorval op grond waarvan TS een EMG krijgt opgelegd zelf heeft geconstateerd dat TS geschikt is om een rijbewijs te krijgen.
:^
Huur een advocaat in en laat die er 's goed naar kijken.
Ik ben uit mezelf gestopt omdat ik inzag dat het compleet fout was wat ik deed. Het hele gebeuren heeft dan ook minder dan 1 minuut geduurd, en er is door mij gehandeld uit paniek. Vind het persoonlijk erg zielig om dan een 18 jarige student €800 te laten betalen.
Er staat in dat ik inderdaad bezwaar kan indienen, en dit zal ook zeker gebeuren, aangezien er ten eerste niets klopt van hun hele verhaal, en ten tweede, zie bovenstaand. Ben het er dus niet mee eens dat ik zo'n EMG moet volgen. Zoals ze de feiten beschrijven waarvoor zij vinden dat ik een EMG moet volgen, kan dit worden vergeleken met op een 80 km/u weg 100 rijden en een auto over een doorgetrokken streep inhalen, hier krijg je toch ook niet zomaar zo'n cursus voor?

En inderdaad, zij hebben mij zelf een rijbewijs gegeven nadat dit alles gebeurd is, dus ze kunnen het in principe niet maken dit weer in te nemen (nou dit kunnen ze wel, maar dit zou eventueel en leuk argument kunnen zijn om te gebruiken in mijn verweer).
Als je stomme dingen doet mag je de consequenties dragen en ook ik vind het volledig terecht.

Voor inhoudelijke zaken; kijk ff terug in mijn posthistorie, daar is een centraal topic over de EMG te vinden :)
 
Laatst bewerkt:
Beste TSer,

Op welk punt vind je de EMG niet terecht? Je stopte wel maar je had ten eerste al niet op die motor moeten zitten zonder rijbewijs...en er dan van door "scheuren" in paniek, tot inkeer komen en dan verwachten dat je er zonder al te veel ellende af komt?

IMO, boete terecht, EMG terecht. (Over de hoogte van de EMG valt nog te discussiëren, ik vind het ook een belachelijke bijkomende straf qua bedrag)

Het feit dat de motor nog steeds niet teruggegeven is, is wel een punt voor jou...verder, niet zeuren...dokken, cursusje pakken...had je maar niet op moeten stappen, maar dat is je ondertussen wel duidelijk....
 
Ik moet toch zeggen dat ik dit ronduit lullig vind.
De heren hebben heel lief gezegd dat TS wel examen mag doen maar hebben hem achter zijn rug om meteen even heel sneaky aangemeld voor een EMG??

Beetje omgekeerde wereld vind je niet?

Als hij wel een rijbewijs had gehad, hadden we het allemaal normaal gevonden dat hij voor een dergelijke actie een EMG krijgt....

Nu, omdat hij deze actie uithaalde, voordat hij zijn rijbewijs had, vinden we dat hij dubbel genaaid wordt?
 
:^
Huur een advocaat in en laat die er 's goed naar kijken.

En neem even contact op met SuperG, die deze thread startte met betrekking tot het CBR en een rijontzegging na flauwvallen. Ook hij heeft een enorme strijd moeten voeren met het CBR waar allerlei vreemde zaken gebeurden.

Aan de andere kant, een advocaat inhuren kost je zeker ook een berg geld, waarvan het de vraag is of je dit terug krijgt. En in tegenstelling tot SuperG ben jij ervanaf na die EMG. Zeker het overwegen waard, het gaat tegen het rechtsgevoel in, maar soms moet je niet tegen windmolens willen vechten.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan