Motor Guru
MF'er
- 6 mei 2015
- 160
- 180
Dit ziet er goed en handig uit! ThanksZet ankerpunten in de vloer, waar je de motor mee vast zet.
Maak een strip die mooi over het oog van de ankerpunten valt en schroef die vast op de inrij klem.
Hierdoor gaat je inrij klem niet verschuiven. Door de motor op dit ankerpunt vast te zetten wordt de inrij klem naar de vloer gedrukt, waardoor deze niet omhoog / er af kan springen.
Bekijk bijlage 1734977
Dit heb ik zo sinds 2011 en werkt perfect. Inrij klem er in en er uit is slechts neerzetten en oppakken.
Verder heb ik ladingrail op een paar verschillende hoogtes. Voor de circuit dagen heb ik een kist met alle materialen, banden, enzovoort. Die rij ik er in en zet ik vast.
Zo hou je een multifunctionele aanhanger over zonder dat het in- en uitladen veel tijd kost.
Mn aanhanger staat in de opslag , ik zal even zoeken of ik nog een foto heb,
Aan weerszijde een draadspanner (haak/haak) ipv spanbanden, voor enkel in de voorwielklemIets met een draadstang van M10 door achteras steken met ogen op
Dit is mijn bus (Citroën Jumpy), geen aanhanger, maar wellicht toch inspiratie.
Snap niet goed wat je bedoelt maar dit steek ik dus door het achterwiel.Aan weerszijde een draadspanner (haak/haak) ipv spanbanden, voor enkel in de voorwielklem
Snap niet goed wat je bedoelt maar dit steek ik dus door het achterwiel.
Mooi wist niet dat zoiets bestond veel netter dan een hoop overtollige spanband op de vloer.
Net wat je gewend bent. Ik vind die dingen weer goedkoop ogen en onhandig.Mooi wist niet dat zoiets bestond veel netter dan een hoop overtollige spanband op de vloer.
Ik heb 4 stuks spanbanden gekocht met automatische rol ook handig
Wat voor materiaal is die plaat?Uiteindelijk toch gekozen voor vaste klemmen en haken op een losse plaat. De plaat kan ik er dus uitnemen om zo de kar vrij te maken voor andere doeleinde. Dank voor de adviezen!
Bekijk bijlage 1763205Bekijk bijlage 1763206
Aanhanger vloerplaat, Betonplex en antislip.Wat voor materiaal is die plaat?
In het groen kende ik hem nog niet.Aanhanger vloerplaat, Betonplex en antislip.
Kleine update voor de geïnteresseerde. Recent een tent gekocht om te gaan kamperen met het gezin. De motor gaat ook mee en kan ik dus mooi wat rondes maken in Italie deze zomer. Maar hoe neem je alles mee zonder dat alles door de bak heen dondert? Stelling maken dus maar deze moet er wel eenvoudig uit kunnen, niet teveel wegen, op maat en stevig zijn.Uiteindelijk toch gekozen voor vaste klemmen en haken op een losse plaat. De plaat kan ik er dus uitnemen om zo de kar vrij te maken voor andere doeleinde. Dank voor de adviezen!
Bekijk bijlage 1763205Bekijk bijlage 1763206
Kleine update voor de geïnteresseerde. Recent een tent gekocht om te gaan kamperen met het gezin. De motor gaat ook mee en kan ik dus mooi wat rondes maken in Italie deze zomer. Maar hoe neem je alles mee zonder dat alles door de bak heen dondert? Stelling maken dus maar deze moet er wel eenvoudig uit kunnen, niet teveel wegen, op maat en stevig zijn.
Als ik 14 M8 Bouten losdraai kan ik de kast er in delen uithalen en het staat als een huis, ik ben blij. Uiteraard wordt de lading vastgezet voor vertrek.
Iemand nog tips voor de verdeling van t gewicht bij een dubbelasser?
Bekijk bijlage 1887619
En dan moet je gaan stapelen als je pech hebt, anders heb je niet voldoende ruimte.Gewicht zo veel mogelijk boven de as. En aangezien je de motor al tegen het kopschot hebt staan zul je wat gewicht aan de achterkant moeten zien te krijgen.
Ik had niet voor de stelling gekozen, dat is uiteindelijk allemaal gewicht wat je brandstof kost.
Ik had gekozen voor lading-rail rondom, zo kun je het meeste vast zetten. En de rest gewoon los op de vloer. Met een beetje goed indelen schuift het niet.