Indian Motorfietsen 2008 ~ Nu....

Tja nadeel van originele Indian parts is dat ze behoorlijk prijzig zijn.
 
Laatst bewerkt:
In het kader van dure originele parts heb ik begin dit jaar crash bars voor de Scout gekocht via de bekende chinese weg. Nu heb ik zelf geen Scout meer (eerste motor, kon er niet op rijden zonder over de grond te slepen, werd angstig) maar de beugels nog wel. Iemand interesse voor een zacht prijsje (zo rond de 50 euro)? Ik woon zelf in Schiedam, versturen kan natuurlijk altijd.
 

Bijlagen

  • image-21-05-2022_10-40-54-97.jpg
    image-21-05-2022_10-40-54-97.jpg
    836,2 KB · Weergaven: 31
  • image-21-05-2022_10-41-31-78.jpg
    image-21-05-2022_10-41-31-78.jpg
    458,2 KB · Weergaven: 33
Hallo alle,

Even voorstellen: Ik ben Ronnie uit Zwolle, 38 jaar en ik ben in het bezit van een Indian Scout Bobber (Twenty uit 2021).

Nu ben ik op zoek naar andere die een Indian Scout hebben en die een tune kitje hebben besteld die nu in de kast ligt? Ik vind 400+ euro om eenmalig een nieuwe tune er in te flashen nogal prijzig. Iemand tips?

Dit is de motor in kwestie:
IMG20220509201145.jpg

hier had ie nog het oude zadel
IMG20220429141728.jpg



En voor ik deze bobber had, heb ik een seizoen gereden op deze Scout uit 2015: (op de foto is mijn vriendin te zien)
IMG_20210708_201423.jpg
 
  • Leuk
Waarderingen: Aze
Welkom en ik moet zeggen een prachtige bike. Ik kan je echter niet helpen gezien ik op een Chief Dark Horse rijd.
 
Hallo, bedankt voor je compliment.

Maar het zou zomaar kunnen dat je wel zou kunnen helpen aangezien hetzelfde apparaatje wordt gebruikt voor vrijwel alle Indian's.

Dus 1 kopen en dan verhuren aan verschillende mensen, zou nog lucratief kunnen zijn :D

1653981760798.png
 
Ik zie het, ook geschikt voor de Thunderstroke 111, deze is van Dynojet toch?

Maar wat wil je dan, gewoon een willekeurige instelling inschieten? Want volgens mij kun je niet live tunen.
Heb je, of ben je van plan, om iets in je setup te wijzigen.
 
Laatst bewerkt:
Nee, niks live en niks spannends. Uitlaten zijn wat vrij vloeiender geworden qua lucht doorlaat, als je begrijpt wat ik bedoel ;-)
En ik wil er binnenkort een sportievere luchtinlaat in stoppen.
Nu kan dat wel zonder tune. Maar er is een standaard setup voor deze config en dat is net wat beter voor de behoudbaarheid van de motor lees ik hier een daar.
Maar 400 euro om 1 keer zo'n tune in te laden... Meh.

Vandaar mijn vraag
 
Ben het helemaal met je eens en vindt het wel een interessante optie. Mijn Chief bokt een beetje bij stapvoets rijden in zijn twee, nu weet ik niet of Dynojet daar een kant & klare preset voor heeft maar het zou een oplossing kunnen zijn. Ik kan hem ook naar Laseur Motoren in Almere brengen die zijn daarin gespecialiseerd (zullen vast meer zijn) maar dan ben ook €400+ kwijt. Misschien dat je deze vraag in een FB groep kunt plaatsen, heb je toch vaak wat meer meelezers die wellicht geïnteresseerd zijn.
 
Ik heb geen Facebook account😂
Ik heb gezocht op Indian forums / fora maar die zijn er niet echt, of niet echt actief. En diegene die wel actief zijn, zijn gefocussed op amerika
 
Intussen is de winnaar van de CUSTOM SCOUT DEALER CONTEST ook bekend.

Untitled-3 copy.jpg


Hier kun je de andere deelnemers bewonderen, zitten wel mooie exemplaren tussen.

Los hiervan, maar voor nog meer inspiratie.... bij Bournemouth maken ze ook mooi spul.
 
Klopt, het https://www.indianmotorcycles.net/forums/ is redelijk actief met veel informatie maar idd voor dit heb je er niets aan.
Kun je die dingen trouwens alleen bij de dealer kopen, zie ze zo nergens op internet staan.

Nee hij is ook wel ergens anders aan te komen. Bijvoorbeeld Revzilla heeft hem

Maar ik lees ook dat de CX vervangen is door de '3' en die is te koop op choppershop bijvoorbeeld
Echter zit er wel verschil tussen beide apparaten, maar niet zo zeer in de prijs. 🤷‍♂️

Maar powercommander (dynojet) zelf zegt dat ik deze moet hebben

Dus wel een Commander en geen Vision. Wat een verwarrende (en nog steeds) dure bedoeling

Ik kijk wel even via dat forum wat je me hebt aangeraden, hoe zij het doen, en of ik hem wel zou moeten flashen...
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een Scout uit 2019 die ik twee jaar geleden heb laten tunen nadat ik het luchtfilter had vervangen door een K&N en de uitlaat door een Jekill & Hyde. Daarvoor wilde ik geen Power Commander gebruiken, want die moet je altijd aangesloten laten. Met de Power Vision hoeft dat dus niet, maar zo'n 400 euro betalen alleen maar voor eenmalig gebruik is inderdaad vrij veel. Daarom heb ik toen met de tuner (Power-Point in Alphen) afgesproken dat hij die Power Vision koopt en ik een klein deel daarvan betaal voor het gebruik tijdens de tuning.

Het heeft overigens niet enorm veel prestatiewinst opgeleverd, maar vooral die 12 Nm meer koppel rond de 3500 rpm is goed te merken (ik rij dan ook meestal rond dat toerental). Dus ik ben er nog steeds erg tevreden mee, ook al was het achteraf gezien misschien nog beter geweest als ik toen voor een S&S-filter had gekozen.
 
Bedankt voor jullie info!

Ik heb er ook nog de originele uitlaten onder zitten en de monteur bij de dealer verwacht er ook niet veel van. Dus hij raad mij aan om het gewoon zo te laten.

Als je laat tunen en je hebt ook al andere uitlaten dan zou je inderdaad een nog beter luchtinlaat er in kunnen zetten. Maar voor mij is dit nu oke :)
 
Juist omdat de prestatie verschillen zo minimaal zijn zou je er wat mee willen kunnen spelen. De woorden minimaal & spelen geven al aan dat €400+ gewoonweg te prijzig is voor zo'n apparaat. Neemt niet weg dat het leuk speelgoed is en derhalve houdt ik het in mijn achterhoofd.. ;)
 
Denk dat de Scout dan wel wat krapjes is maar als ik jou was zou ik gewoon een testrit maken. Zelf vorige week een weekendje Hoxter gedaan. Alleen maar bochtjes gedaan, heerlijk.

wert.jpg
 
Hoe rijdt en zit dat Ronnie? Zit zelf ook met het idee te spelen naar een Scout Bobber te gaan kijken maar ben 1,88 / 100+ en twijfel een beetje aan de zitting van een Indian Scout Bobber.
Hallo,

Je zeker even een testrit maken. Ik ben 1,78 waar mijn benen korter zijn dan mijn bovenlijf en mij zit ie goed. Maar 1,88, dat weet ik niet... volgens mij zijn er wel extended forward controls, maar een Chief past je beter denk ik. Maar ik weet niet wat jij fijn vind zitten natuurlijk :D

En dan is er ook nog een 'looks' dingetje...
Ik vind het er ook vaak raar uitzien als een motor te klein oogt voor de persoon die hem rijdt. Soms zie je van die mensen op een Yammerha rijden waarvan je denk dat ie op een kinderbrommer zit. Oogt zo stom.
 
@deRonnie
Soms heb je geen keuze als je 2 meter bent zoals ik, dan lijkt het al gauw of je op je broertjes fiets weg bent. Ik vind de Chief verschrikkelijk mooi, maar na een proefrit toch wat anders gaan denken, om er nog meer geld tegen aan te gooien om alleen maar normaal te kunnen sturen, neuh
 
Terug
Bovenaan Onderaan