ingevorderd rijbewijs

Status
Niet open voor verdere reacties.

paander

Rookie
4 okt 2006
17
0
enter
Beste motorfreaks,

Heb zondag lekker heen knallen geweest met een paar vrienden, haalden we oom agent in met een burger auto. Die gast reed als een gek achter ons aan, niks van in de gaten. Ondertussen een paar wheelies gemaakt en volgens hem "gevaarlijk en roekeloos rijgedrag" vertelde hij nadat hij mij had aangehouden. Hij gooide de auto voor mijn motor en ik kon geen kant op, de 2 andere motorfreaks konden hun rid ongestoord vervolgen. Kon mijn roze papiertje achterlaten en mocht niet meer verder rijden. Volgens hem had ik de meeste race machine, ik haalde auto's in wat volgens hem niet kon en onder het inhalen maakte ik een wheelie, die bocht die daarna kwam was zo scherp dat ik de machine heel plat moest leggen, naar dat we deze mooie weg hadden gevolgd gingen we rechtsaf, bij het optrekken nog even een wheelie, dat was volgens hem voldoende om mijn rijbewijs in te leveren. De politie man was alleen en heeft verder geen camera beelden, en ik heb geen verklaring of wat ondertekend dat ik het met hem eens was.

Nu is dat mijn eerste keer dat ik ben aangehouden, en moet volgens het O.M. 4 maanden op mijn rijbewijs wachten, heb direct een bezwaarschrift teruggestuurd.

Wie kan me helpen en wat is +/- de boete??????

Bijlage: repsol.jpg
 
Heel voorzichtig denk ik dat je jezelf moet gaan voorbereiden op de consequenties van je rijgedrag. Op grond van het door jouzelf beschreven rijgedrag, dat door de opsporingsambtenaar waarschijnlijk ook op ambtseed zo zal zijn opgetekend, volgt op zijn minst een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. Dat zal inhouden dat je je enige tijd voorbeeldig moet gedragen om je rijbwijs niet kwijt te raken.

Heb je al eerder forse snelheidsovertredingen gemaakt (>30km op gewone wegen of >40 km op snelwegen) dan zal men niet schromen om ook met een onvoorwaardelijke ontzegging te komen. E.e.a naast een forse geldboete in beide gevallen.
 
verklaring van je maten opstellen dat jullie lekker aan het toeren waren.
Tekenen (incl. Getuigen ) opsturen en gelijk er achteraan bellen.
Tevens in je brief benadrukken dat de agent je op gevaarlijke wijze tot stoppen dwingde, geen signalen gaf dat hij een agent was etc. Beetje aandikken en dat hij redelijk over zijn toeren leek.
Je kan als staatsburger ook een verklaring bij de rechtbank doen onder ede. Sta je in het gelijk met de agent en win je het.

succes.

p.s. spreek uit ervaring. Ben ene keer door een agent in burger opgeschreven buiten diensttijd voor rechts inhalen. Na vele brieven en voorkomen bij de kantonrechter gewonnen. Had beter een verklaring kunnen sturen, scheelde tijd. Vandaar het advies.
 
verklaring van je maten opstellen dat jullie lekker aan het toeren waren.
Tekenen (incl. Getuigen ) opsturen en gelijk er achteraan bellen.
Tevens in je brief benadrukken dat de agent je op gevaarlijke wijze tot stoppen dwingde, geen signalen gaf dat hij een agent was etc. Beetje aandikken en dat hij redelijk over zijn toeren leek.
Je kan als staatsburger ook een verklaring bij de rechtbank doen onder ede. Sta je in het gelijk met de agent en win je het.

succes.

p.s. spreek uit ervaring. Ben ene keer door een agent in burger opgeschreven buiten diensttijd voor rechts inhalen. Na vele brieven en voorkomen bij de kantonrechter gewonnen. Had beter een verklaring kunnen sturen, scheelde tijd. Vandaar het advies.

Drie opmerkingen Geert:

1. Jouw rechts inhalen is een ander vergrijp dan de overtreding van TS: artikel vijf WVW! Tilt het OM wat zwaarder aan zal ik maar zeggen!

2. De maten een verklaring laten afleggen als getuige die strijdig kan zijn met de werkelijkheid en het door de OA op ambtseed opgetekende PV kan die maten wel eens heel duur komen te staan!

3. Een eed als staatsburger "wint" het niet van de ambtseed van een opsporingsambtenaar.
 
Correctie: Topicstarter is al 36!
1-1-1970 is toch de standaarddatum die het forum gebruikt voor mensen die niets invullen oid (iets met klok en klepel)

@TS:
Ik kan je niet echt helpen, mijn rijbewijs is ingevorderd voor gecorr. 54km/u te hard. Toen kreeg ik het na 10 dagen terug met een prent(schikkingsvoorstel) van E 365,-

Het wordt sowieso duur maar ik hoop dat je het rbw snel terugkrijgt, ik heb wel eens gehoord dat je hem eerder terugkrijgt als je verklaart dat je hem voor je werk nodig hebt. Echter geen idee of het waar is.
 
Daar vraagt ie toch niet om?
Zijn we allemaal geen 20 geweest?

Alles moet maar kunnen he?? :W Een beetje verantwoord rijden is niet teveel gevraagd.... zeker niet als deze knul ook z'n volgende verjaardag nog wil vieren *O*
 
Beste motorfreaks,

Heb zondag lekker heen knallen geweest met een paar vrienden, haalden we oom agent in met een burger auto. Die gast reed als een gek achter ons aan, niks van in de gaten. Ondertussen een paar wheelies gemaakt en volgens hem "gevaarlijk en roekeloos rijgedrag" vertelde hij nadat hij mij had aangehouden. Hij gooide de auto voor mijn motor en ik kon geen kant op, de 2 andere motorfreaks konden hun rid ongestoord vervolgen. Kon mijn roze papiertje achterlaten en mocht niet meer verder rijden. Volgens hem had ik de meeste race machine, ik haalde auto's in wat volgens hem niet kon en onder het inhalen maakte ik een wheelie, die bocht die daarna kwam was zo scherp dat ik de machine heel plat moest leggen, naar dat we deze mooie weg hadden gevolgd gingen we rechtsaf, bij het optrekken nog even een wheelie, dat was volgens hem voldoende om mijn rijbewijs in te leveren. De politie man was alleen en heeft verder geen camera beelden, en ik heb geen verklaring of wat ondertekend dat ik het met hem eens was.

Nu is dat mijn eerste keer dat ik ben aangehouden, en moet volgens het O.M. 4 maanden op mijn rijbewijs wachten, heb direct een bezwaarschrift teruggestuurd.

Wie kan me helpen en wat is +/- de boete??????

Zuur, bij je 1e grove snelheidsovertreding kan je hem idd binnen 10 dagen terug hebben. Echter gaat het nu om art. 5. Die weegt een stuk zwaarder en het zou dus makkelijk kunnen zijn dat je hem pas over een maand of 3 terug krijgt.

Succes!!
 
De koe vergeet nogal eens dat hij vroeger eens kalf is geweest.......

En ook je nick gas gas....... :r


GasGas is een merk Swetty ;)

Alles moet maar kunnen he?? :W Een beetje verantwoord rijden is niet teveel gevraagd.... zeker niet als deze knul ook z'n volgende verjaardag nog wil vieren *O*


Alsof wheely's zo gevaarlijk zijn :?

Jammer dat mensen die totaal niet kunnen rijden, of niks van wheelys weten...
Wel altijd een mening hebben :z
 
Het betreft hier niet om te hard rijden maar om roekeloos rijgedrag en wheelies maken. Oomagent heeft een proces verbaal opgemaakt dat hij met hoge snelheid achter ons aan moest, en dat wij met ons drieen hem met een te hoge snelheid inhaalden hij verklaarde me vandaag aan de phone "ik heb geen km/u genoteerd"
 
Heel voorzichtig denk ik dat je jezelf moet gaan voorbereiden op de consequenties van je rijgedrag. Op grond van het door jouzelf beschreven rijgedrag, dat door de opsporingsambtenaar waarschijnlijk ook op ambtseed zo zal zijn opgetekend, volgt op zijn minst een voorwaardelijke ontzegging van de rijbevoegdheid. Dat zal inhouden dat je je enige tijd voorbeeldig moet gedragen om je rijbwijs niet kwijt te raken.

Heb je al eerder forse snelheidsovertredingen gemaakt (>30km op gewone wegen of >40 km op snelwegen) dan zal men niet schromen om ook met een onvoorwaardelijke ontzegging te komen. E.e.a naast een forse geldboete in beide gevallen.

:^

In het geval van TS moet je niet willen zeuren op die agent...
Wheelies, ok maar let ff op waar en wanneer je dat dan doet. Scheelt misschien een hoop gezeur in de toekomst. In ieder geval succes met het terug krijgen van je rijbewijs.

(Op ambtseed dus telt als dubbele bewijslast. In principe (heel kort door de bocht uitgelegd) komt het erop neer dat wat hij ziet/zegt waar is...)
 
Beste motorfreaks,

Heb zondag lekker heen knallen geweest met een paar vrienden, haalden we oom agent in met een burger auto. Die gast reed als een gek achter ons aan, niks van in de gaten. Ondertussen een paar wheelies gemaakt en volgens hem "gevaarlijk en roekeloos rijgedrag" vertelde hij nadat hij mij had aangehouden. Hij gooide de auto voor mijn motor en ik kon geen kant op, de 2 andere motorfreaks konden hun rid ongestoord vervolgen. Kon mijn roze papiertje achterlaten en mocht niet meer verder rijden. Volgens hem had ik de meeste race machine, ik haalde auto's in wat volgens hem niet kon en onder het inhalen maakte ik een wheelie, die bocht die daarna kwam was zo scherp dat ik de machine heel plat moest leggen, naar dat we deze mooie weg hadden gevolgd gingen we rechtsaf, bij het optrekken nog even een wheelie, dat was volgens hem voldoende om mijn rijbewijs in te leveren. De politie man was alleen en heeft verder geen camera beelden, en ik heb geen verklaring of wat ondertekend dat ik het met hem eens was.

Nu is dat mijn eerste keer dat ik ben aangehouden, en moet volgens het O.M. 4 maanden op mijn rijbewijs wachten, heb direct een bezwaarschrift teruggestuurd.

Wie kan me helpen en wat is +/- de boete??????



Eehh Paander wat nog niet opgemerkt was WELKOM OP MF *O*

Succes met je briefje terugkrijgen,met supersports geef je gas dat doet iedereen alleen pech als er n diender niet van kan genieten........

Greetz Magnamannetje.
 
wat ik er van begrijp is dat je geen verklaring hebt gegeven voor je rij gedrag,
en zo ver ik weet maar ik ben geen agent of rechter (gelukig maar O-) ) kom je niet (of nauwlijks) in aan merking voor een bezwaarsschift om dat je geen verklaring voor je rij gedrag hebt gegeven.

maar daar ben ik niet 100% zeker van maar dacht van wel.



ps je kan natuurlijk altijd bezwaar maken! (maar zal dan geloof ik worden verworpen).

su6 met de afhandeling!
 
Drie opmerkingen Geert:

1. Jouw rechts inhalen is een ander vergrijp dan de overtreding van TS: artikel vijf WVW! Tilt het OM wat zwaarder aan zal ik maar zeggen!

2. De maten een verklaring laten afleggen als getuige die strijdig kan zijn met de werkelijkheid en het door de OA op ambtseed opgetekende PV kan die maten wel eens heel duur komen te staan!

3. Een eed als staatsburger "wint" het niet van de ambtseed van een opsporingsambtenaar.


klopt alle drie en toch is het gelukt.
 
klopt alle drie en toch is het gelukt.

Geluk dus en jij vergelijkt verder appels met peren!

Als ik TS was zou ik jouw advies dan ook maar niet volgen en gewoon zelf eens nadenken over een zinnig bezwaarschrift. TS is zelf de uitdaging aangegaan; wat mij betreft mag hij het dan ook zelf afmaken.

If you can't pay the fine, don't do the crime!!!
Dat is Engels voor wie zijn billen heeft gebrand, moet op de blaren zitten!
 
niet erg slim hoe je hebt gereden en goed in je spiegels heb je dan ook niet echt gekeken, hij zat schijnbaar al een hele poos achter je aan lees ik zo. Wat ik begrijp uit je verhaal is dat je niet alleen voor de weelies bent gepakt maar voor meerdere dingen (roekeloos rijgedrag krijg je niet zomaar).
Inhalend een weelie doen vind ik toch wel dom de bestuurder kan schrikken en gekke dingen doen.
Verder denk ik dat je inderdaad nog wel een tijdje kunt wachten op je rijbewijs. De strafmaatregel is ook zwaarder als je vaker boetes voor hoge snelheid hebt gehad
 
Geluk dus en jij vergelijkt verder appels met peren!

Als ik TS was zou ik jouw advies dan ook maar niet volgen en gewoon zelf eens nadenken over een zinnig bezwaarschrift. TS is zelf de uitdaging aangegaan; wat mij betreft mag hij het dan ook zelf afmaken.

If you can't pay the fine, don't do the crime!!!
Dat is Engels voor wie zijn billen heeft gebrand, moet op de blaren zitten!


dat is helemaal waar. Maar in mijn geval was ik het ook echt niet.
Was namelijk gebuerd op een zomeravond terwijl ik bij mijn vriendin was en mijn bike bij pa en moe acher slot en grendel stond. Pa en moe waren overigens op vakantie. M'n broer kon het zich niet meer herrineren omdat ik na 2 maanden pas die beschikking binnenkreeg. De rest van het beroep en de rechter zal ik maar laten zitten anders word het zo'n lang verhaal.

Dus wat dat betreft heb je met je appels en peren gelijk.

Feit blijft dat een agent die zelf ook andere mensen in gevaar brengt, mensen niet makkelijk in burger duidelijk kan maken dat hij een agent is, gevaarlijke toeren met zijn personenauto moet uithalen om een motor te laten stoppen in zijn privetijd,ook niet echt sterk staat in de rechtbank. Zeker niet als voorbeeldfunctie dacht ik. En daar is een rechter weldegelijk gevoelig voor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan