is het nog wel leuk op de openbare weg ??????

pas gewoon je vertanding aan, werkt super!
een ander tandwieltje achter geeft veel meer lol. wat heb je nu aan versnellingen die pas boven de 160 voor lol zorgen. Het trekt veeel harder bij stoplichten weg, uit bochten katapulteren, heb je toch je lol terwijl je niet te hard gaat.
 
En aan de TS: koop anders een andere motor waarbij je dezelfde snelheidsbeleving hebt bij een heel wat lagere snelheid!
Supermotard dus :} :}
Lekker slip 'n sliden en een kans op een snelheidsbekeuring is een stuk minder dan op een kruisraket.

eh ik heb dus zo'n zgn kruisraket maar zou er graag een Supermotard bij willen hebben
 
Motorrijden is per definitie leuk. Of het nu op de openbare weg is of op het circuit. Ik rijd nu al een jaar of 10 motor (welliswaar met wat kleine tussenpozen) en heb al vele km's achter de rug. Ja het wordt/is nu veel drukker op de weg dan een aantal jaren geleden. Maar dat neemt niet weg dat ik het nog steeds erg leuk vind om
een lekker te touren. Veluwe/Utrecht/Den Haag het maakt mij niet uit.

Qua boetes is het gewoon uit je doppen kijken. Ik heb op de A18 (verlaten snelweg bij Doetinchem) achter me aan gehad. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat :N

Wat ik wel een grote crime vind is rijden op zondag. of het nu op de motor of in de auto is. Dan zitten zo'n beetje alle mensen op de weg die normaal niet in het drukke verkeer deelnemen. En ja, dan ben ik het met je eens. Da's echt gevaarlijk.

Ach, dan maar niet meer op zondag :P en rijd ik door de weeks wel een rondje extra :Y
 
Nederland is allang niet leuk meer vanwege bovengenoemde redenen (drempels, druk, flitspalen, etc). -O-
Ik zoek mijn heil steeds vaker in het buitenland (Eifel, Ardennen, ...) *O*
 
Hier in de buurt, Almelo Enschede Hengelo, worden van steeds meer wegen (buiten de hoofdwegen om) 60km zones gemaakt.

Daar waar je een paar jaar terug nog lekker buitenaf kon toeren word je nu lastig gevallen met drempels en 60km zones.

Een mooi voorbeeld is de weg van Ootmarsum naar Duitland....in Nederland is de weg aangepast met drempels en is de weg extra optisch smaller gemaakt.
Ben je 1x de grens over mag ik op die zelfde weg met 100km/u verder. Uiteraard zonder lanceer heuvels en andere ongein.

2x raden waar ik me tegenwoordig uitleef....... :]
 
Keer hard eraf gegaan door olie op de weg motor total-loss.



hebben ze dat misschien moedwillig gedaan :?
heb daar ook ervaring mee gehad. :X
 
weet niet waar in de randstad jullie uithangen maar volgens mij kan je in de buurt van elke grote stad in de randstad wel lekker toeren.
Ik doel op Den Haag en omgeving. Alles wordt veranderd in 60 km zones, dubbele doorgetrokken strepen erbij, treuzelende automobilisten (en als ze niet treuzelen dan lopen ze te prutsen), mini rotondes... het Nederlandse verkeer wordt steeds dommer gemaakt. Je moet echt buiten de regio DH komen voor het een beetje leuk wordt.

En geef toe, klaverbladbochten zijn gewoon meesterlijke bochten :Y
Als je niet beter weet... doe mij maar dijkjes en bergpassen. Veel variatie.
 
Het is zekers nog wel leuk op de openbare weg :}

Elke dag geniet ik van het rijden op de afgelegen wegen, en waar je gewoon 110 - 120 kunt zonder om te kijken voor de politie... :}
B| jij hebt het veel te goed daaro, goeie middag trouwens...
 
Stelletje zeikerds... het is mooi op de weg, buitenaf en op de snelweg.
Ik rijd iedere dag met 160 over de snelweg of als ik op tijd klaar ben met werken lekker met een vaartje van rond de 140 over de binneweggetjes.
Altijd maar dat geklaag en gezeik over van alles en nog wat, hier kan je nog overzien waar evt. snelheidscontroles staan... in Zweden of Finland moet je bang zijn dat er ineens een helicopter voor je neus staat midden op de snelweg en in andere landen zijn de weggetjes weer zo smal en bochtig dat als je kan sturen je waarschijnlijk binnen 50 km frontaal op een tegenligger knalt die net achter de bocht rijd.... 't is ook nooit goed of het deugd niet |(
jullie verdoen je tijd met klagen en houden geen tijd meer over om te genieten.
Het leven is te kort om je druk te maken om iets wat je toch niet kan veranderen dus niet zeiken maar banden slijten :] :] :W
 
tsja met motors die in zn 1 al 120-150 rijden is het idd een beetje overkill
maar toch geniet ik van het rijden al moet je wel een beetje uitkijken voor flitsers :)
 
Stelletje zeikerds... het is mooi op de weg, buitenaf en op de snelweg.
Ik rijd iedere dag met 160 over de snelweg of als ik op tijd klaar ben met werken lekker met een vaartje van rond de 140 over de binneweggetjes.
Altijd maar dat geklaag en gezeik over van alles en nog wat, hier kan je nog overzien waar evt. snelheidscontroles staan... in Zweden of Finland moet je bang zijn dat er ineens een helicopter voor je neus staat midden op de snelweg en in andere landen zijn de weggetjes weer zo smal en bochtig dat als je kan sturen je waarschijnlijk binnen 50 km frontaal op een tegenligger knalt die net achter de bocht rijd.... 't is ook nooit goed of het deugd niet |(
jullie verdoen je tijd met klagen en houden geen tijd meer over om te genieten.
Het leven is te kort om je druk te maken om iets wat je toch niet kan veranderen dus niet zeiken maar banden slijten :] :] :W


Helemaal mee eens :)

Niet zeiken, anders gewoon je rijstijl aanpassen :)
 
Leuk is het alleen nog door de week, als de meeste mensen werken, Dan is het op de landweggetjes heerlijk rijden. In het weekend rijden is niet echt geweldig meer.
 
Kom nou, sta eens vroeg op op zondag en de weg is van jou.
En als je helemaal alleen bent valt het ook niet altijd mee zoals het vriendinnetje van K1200GT ontdekte toen ze een hert doorkliefde op een uitgestorven weggetje in Oregon in het noorden van de VS. Niet alleen de motor was tamelijk dood, het hert ook en zij had gebroken ribben en dan zit je daar uren te wachten tot er iemand langs komt. Dat zal je hier dan weer niet gauw overkomen.
 
is het nog wel leuk op de openbare weg??

:Y als de meeste rijders op een 1 of ander motor forum zitten te blaten. :P


ps maar ik rook niet. :+
 
Kom nou, sta eens vroeg op op zondag en de weg is van jou.
En als je helemaal alleen bent valt het ook niet altijd mee zoals het vriendinnetje van K1200GT ontdekte toen ze een hert doorkliefde op een uitgestorven weggetje in Oregon in het noorden van de VS. Niet alleen de motor was tamelijk dood, het hert ook en zij had gebroken ribben en dan zit je daar uren te wachten tot er iemand langs komt. Dat zal je hier dan weer niet gauw overkomen.

Ja, ach, zo zie je maar weer, elk voordeel hep z'n nadeel! :)
 
zaterdag vroeg opstaan 5:00 dan kan je ff knallen

Ik geniet al als ik em uit de garage haal en em start , lekker brullen rustig wegrijden , en als tie warm is lekker hoog in de toeren rijden heerlijk :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan