is mij op gevallen

Wij hebben 2 'Twentse' Turkse mannen in dienst. Ze vinden motorrijden mooi, maar rijden zelf niet. Eéntje wil zeer binnenkort heel graag bij mij achterop omdat ik zo'n gave motor heb (hij heeft smaak: R6 is :9~ (Hij gaf het overigens zelf aan achterop te willen.)
Wie weet krijg ik hem nog zo ver dat ie een motor koopt... :)


CAT
 
Volgens mij wil de gemiddelde allochtoon best motor rijden, maar niet in Nederland (bbrrrrrr) :)
 
mwah...er rijden idd minder allochtonen motor...maar er rijden ook minder allochtonen auto ... waarom...er zijn er gewoon minder dan autochtonen...

ik ben zo`n buitenlandse ghettobiker 8-)
 
bij "opsporing verzocht" zie je er wel eens die proberen te vluchten op een motor, na een inbraak o.i.d. 8-)
 
Mijn familie is Indonesisch, ikzelf Indo. Beetje allochtoon dus.

[offtopic]
In Arnhem kom ik regelmatig een antilliaan tegen, gympen, korte broek, t-shirt op een GSXR 1100 met, iid, verlengde achterbrug.....
Wel vriendelijk gast trouwens.
Stond jij vanmiddag toevallig niet bij de Shell in Rijkerswoerd? :X :P
[/offtopic]

Bij mij in de straat woont ook een 'ghettobiker', toffe gast. Die vroeg me laatst of ik niet een keer meewilde met de rest van de 'ghettobikers', 'beetje gek doen'. :P
 
Laatst bewerkt:
Ik ben anders allochtoon en rijd motor, mijn zwager ook en twee vrienden van hem ook. En een andere kennis begint binnenkort ook.
En mijn rij instructeur was ook een allochtoon en hij kent een rijinstructeur (ook met motor) die (je raad het al) ook een allochtoon is.

Al met al zijn we er wel, tenslotte weten allochtonen ook wel hoe gaaf motorrijden is.

Ps. hoe zien jullie door een helm of iemand een donker koppie heeft ???
Donker vizier :? ? :+
 
misschien kopen ze liever een oude bus met een bankstel erbovenop en gordijntjes binnenin om mee rond te touren i.p.v. een motor ;)
 
Allochtonen (en laat ons ff eerlijk zijn...we hebben het over licht bruine rakkers...)en vooral de jongere generatie rijden denkik liever in BMW's en andere poser cars.

Status is namelijk erg belangrijk voor hen en voor hen is een motor maar een motor.
 
toch volkomen logisch?
Even spelen met getallen :+
Stel 1 op de 10 mensen rijdt motor
1 / 10 motorrijders is vrouw
1 / 10 motorrijders is allochtoon
Dan was dit de verwachting voor 350 mensen:
315 Blik rijders
35 motorrijders waarvan:
27.65 autochtone mannen
3.5 autochtoen vrouwen
3.5 allochtonen mannen
0.35 allochtone vrouwen
en 4 aangepaste motorfietsen :+

Laat me raden, jij gaat binnenkort werken bij het CBS???
 
nacht van Motoport Rotterdam niet bezocht zeker.

Idd niet nee.
Nu hoorde ik wel laatst dat volgens juist Rotterdam waarschijnlijk in 2005 ergens als eerste stad voor 50% uit allochtonen bestaat.

Btw ik woon in Nijkerk. Ergens in de buurt van Knoop punt hoevelaken :+
 
Leuk dat je dat zo even fijntjes erbij opmerkt, Baksteen. Alsof ze standaard geen vriendelijke gasten zijn; deze net even wel. Hmmmm.
misschien gewoon omdat hij in een schortje rondrijd en er al duizende topics over geweest zijn dat mensen zonder beschermende kledij idioten zijn ( ik ben er trouwens vaak ook 1 :P )
 
[me]sp1_driver heeft omstreken Turnhout nog nooit een allochtoon op een motor zien rijden, wel op scooters o.i.d.[/me]
Het enige wat ze vragen als ik een pizza of choarma ga halen is:"Hoe hard rijdt dat ding en wat kost zoiets?"
Mooi vinden ze het allemaal wel.
Ik vraag me dus ook af waarom ze er zelf niet mee rijden.
 
Laatst bewerkt:
nacht van Motoport Rotterdam niet bezocht zeker.


Je zegt het al, "De nacht....." *D *D *D *D |( O-) !

Het is gewoon een feit dat er in de grote steden zoals Rotterdam/Amsterdam/Den Haag en zelfs Eindhoven meer allochtone motorrijders zijn dan elders in het land. Is ook niet zo vreemd als je nagaat dat de verhoudingen autotochtoon/allochtoon bijna 50% is.

Dat je relatief minder allochtonen tegen komt op motoren is misschien omdat iedereen nog steeds een beeld heeft dat motorrijden voorbehouden is aan hollanders omdat de fiets iets typisch Nederlands is. Een motor is een fiets met een behoorlijke hulpmotor en dus verwacht je niet dat een turk of marokaan of een chinees motorrijdt.
 
Het enige wat ze vragen als ik een pizza of choarma ga halen is:"Hoe hard rijdt dat ding en wat kost zoiets?"
Mooi vinden ze het allemaal wel.
Ik vraag me dus ook af waarom ze er zelf niet mee rijden.

Dat is een standaard vraag naast de vraag "Knoflooksaus bij?".

De shoarmaboer waar ik nu al jaren kom vragen ze elke keer (bij dezelfde motor) hoe hard gaat ie nu? en hoeveel kost zoiets nou?.

Ik begin steeds meer heil te zien in de bezorgservice van mijn hofleverancier van avondmaaltijden.
 
Leuk dat je dat zo even fijntjes erbij opmerkt, Baksteen. Alsof ze standaard geen vriendelijke gasten zijn; deze net even wel. Hmmmm.

...koste het moeite zoiets te vinden......Erg vergezocht.
Dit is jouw uitspraak op deze manier, moet je niet bij mij proberen neer te leggen. Aardige gasten die "Rider" s.....

Bovendien ging het erom dat t een aardige gast was terwijl hij toch echt op een GSX-R rijdt.... :+
 
Op vrijdag 06 juni 2003 12:57 schreef Baksteen het volgende:Bovendien ging het erom dat t een aardige gast was terwijl hij toch echt op een GSX-R rijdt.... :+
Das wel een oude GSX-R, hè. Die zijn nog wat gemoedelijker. :+
 
Wat mij eigenlijk is opgevallen is dat voor een land met vrij veel allochtonen, niet discriminerend bedoelt, er verrekte weinig allochtonen motor rijden.

Cultuur verschilletje? of hoe zit dat?

Je ziet ze niet op een motor omdat de meesten in de bajus zitten :P
 
Laatst bewerkt:
Een allochtoon in een GTI of een carbriootje is natuurlijk direct auto-chtoon. In de Ural club zit 1 cliblid dat structureel onblond is. Die rijdt ook zijspan Maar maakt het uit? Aardige mensen moeten blijven, klootzakken moeten dood. En feitelijk mag al dan niet besneden zijn daar niet veel aan uitmaken.
 
Ben een vrouw en heb ook nog 's een kleurtje.Zijn jullie nu helemaal in de war dan?? Vind het wel een beetje een raar topic hoor en dit
Je ziet ze niet op een motor omdat de meesten in de bajus zitten :P


vind ik al helemaal te gek.Laten we daar vooral geen discussie over beginnen Bikefreak,ik denk nl dat jij dat helemaal niet aankan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan