En anders is het startveld helemaal om te janken....
Ik denk ook niet dat het verhaal hiermee is afgelopen. Er zullen genoeg discussies, twijfels ontstaan omtrent de regelgeving van Dorna.
Stel je voor dat Rossi geen motoren meer zou hebben...snijdt Dorna zichzelf mee in de vingers.
Dus Suzuki krijgt een voorkeursbehandeling terwijl Lorenzo dadelijk houten bek heeft als die door deze regel dadelijk benadeelt word?
Hetzelfde geld natuurlijk voor Stoner, Pedrosa en Rossi maar volgens mij zit Lorenzo het krapst door dat probleempje op de Sachsenring.
Daar mee is de 6 motoren regeling dus weg.
Aan de ene kant kan ik het wel begrijpen dat Suzuki gematst word, als ze de laatste 4 races vanuit de pitstraat moet starten kunnen ze zomaar de handdoek in de ring gooien aan het eind van het jaar, dat kan de MotoGP helemaal niet gebruiken, nog een fabrikant minder.
Aan de andere kant is het idd een soort 'competitie-vervalsing'.
Ik vind het best een lastige kwestie
Ik denk dat die 10 sec.regel voor Suzuki niets uitmaakt,achteraan rijden doen ze toch al,voor Lorenzo waarschijnlijk ook niet de race is lang genoeg om voldoende punten bij elkaar te rijden de laatste paar races of hij moet in een sneltreinvaart door de blokken gaan waardoor hij bijv. 6 races achteraan moet starten.
Maakt het wel weer spannend.
1 of 2 races is voor lorenzo prima te overleven als die een voorsprong vasthoud in het klassement. Die 10 seconden maakt die wel goed en dan zie ik hem alsnog in de top 5 eindigen
nee, dat denk ik ook niet, het zal weer een stuk aantrekkelijker worden met nog minder motoren aan de start..
Persoonlijk zal ik Suzuki niet missen mochten ze het toneel verlaten ik ben immers niet diegene die een "blauwtje" loopt.
nee, dat denk ik ook niet, het zal weer een stuk aantrekkelijker worden met nog minder motoren aan de start.
En na Kawasaki een tweede merk dat de MotoGP (al dan niet voor korte tijd) verlaat is niet bevorderlijk voor Dorna. Vandaar deze dispensatie, om Suzuki te behouden. Ik heb liever dat Suzuki er gewoon bijblijft, en ik ben zeer benieuwd hoeveel extra motoren c.q. merken we nu eigenlijk echt kunnen gaan verwachten in het seizoen 2012.Stoner op een 3e fabrieks Honda en Karel Abraham op een 3e satelliet Duc volgens mij kan Suzuki dan wel weg.
In 2012 komt er wel aanvulling in het veld als de 1000 cc's terug komen we hebben al jaren een klein veld dan kan er nog wel een jaar bij.
Suzuki kan dan een sabbatical nemen en de boel op de rails zetten voor 2012.
Zoals ze nu rijden lijkt mij ook niet echt bevorderlijk voor het merk Suzuki.
En na Kawasaki een tweede merk dat de MotoGP (al dan niet voor korte tijd) verlaat is niet bevorderlijk voor Dorna. Vandaar deze dispensatie, om Suzuki te behouden. Ik heb liever dat Suzuki er gewoon bijblijft, en ik ben zeer benieuwd hoeveel extra motoren c.q. merken we nu eigenlijk echt kunnen gaan verwachten in het seizoen 2012.
Was er geen sprake van dat als het veld wederom zou inzakken er vanaf 2011 al met 1000cc-blokken gereden zou gaan worden?!
Mwah wat is schadelijker?
3 extra blokken p.p krijgen en nog steeds achter aan het veld meerijden of deze regel gebruiken om stilletjes weg te gaan en een jaar over te slaan om sterker terug te komen?
Dat Suzuki niet mee kan komen valt niet te wijten aan de regelgeving van Dorna, deze is in feite opgezet door de MSMA met goedkeuring van alle fabrikanten.
Hoeveel motoren we gaan krijgen geen idee reken er maar wel op dat men niet al te veel in wil zetten, aangezien de blokken ontwikkeld moeten worden en er slechts een beperkt aantal blokken beschikbaar zijn.
Uitbreiding van de merken zou ik in de hoek van BMW en Aprilia zoeken en wellicht zien we de "groenen" ook nog wel terug.