ja hoor omgewaaid

Probeer wederom naar Apeldoorn te bellen maar blijft in de wacht ,morgen nog maar een keer bellen.

Haha wil wel een verlaagd sportmodel ( alfa 4c )maar niet op deze manier.

Ben gelukkig all risk verzekerd.

Groet
 
Ik ben dan toch wel bij dat ik mijn oldtimer en motoren binnen in de garage kan zetten.

Zouden ze buiten staan dan zou ik ze het liefst nog geen 2 seconden uit het ook willen verliezen. Kan me de dagen dat de motor buiten onder de hoes in de achtertuin stond met dit soort weer nog goed herinneren. Met elke windvlaag hield ik mijn adem in. Als een grote luchtballon had het makkelijk de kracht om de motor een stapje te verzetten. Stom natuurlijk maar was er te zuinig op om de hoes er af te laten.

Ach wees blij dat het de valbeugels zijn, ze zijn een stuk makkelijker bij te werken dan scheuren en krassen in het plastic.
 
Had ik maar valbeugels.. ;( die van mij is ook omgevallen, topkuip en een koplamp ophanging afgebroken. "Gelukkig" tegen de paal waar die aan verankerd staat, anders was er nog veel meer schade.

full

full
 
das ook jammer man , ik ben zelf wel alrisk maar ga die osco en een hendel niet claimen.
dat fiks ik zelf wel even deze winter.
 
das ook jammer man , ik ben zelf wel alrisk maar ga die osco en een hendel niet claimen.
dat fiks ik zelf wel even deze winter.

Hoezo niet? Stormschade valt ook onder de dekking bij WA+, en kost je geen no-claim of premie (no-blame). :)

Edit: Je betaalt wel eigen risico natuurlijk, dus dat werpt roet in het eten. B|
 
Laatst bewerkt:
Stormschade word in de meeste gevallen vergoed vanaf windkracht 7.(uitzonderingen en ander polisvoorwaarden daar gelaten)

Been there, done that!

K#T wind
 
als ik me niet vergis is dit zo een gevalletje van

geen vergoeding wegens sprake van overmacht

zoals overstroming, meteorieten...

er is wel sprake van een zogenaamde "buitengewone omstandigheden" potje ergens waar je evt aanspraak op kanmaken als je de juiste ( :? ) paden afgaat

Als je een beperkte casco-dekking hebt niet. Natuur is onder andere storm en dat het stormde is wel duidelijk denk ik. Alleen viel de motor nou om door de wind, of werd de motor bereden? Dat kan nog weleens het grote verschil zijn als je een beperkte casco-dekking ( wa+ ) hebt.

Het overmacht en storm gebeuren komt kijken bij aansprakelijkheidsschaden.
 
@black mule

Ik zou niet weten waarom je het niet zou claimen. Stormschade was bij mij ook zonder financiële gevolgen voor premie en terugval e.d.. Daarom betaal je ten slotte veel meer dan bij WA(+)

Gewoon claimen en zelf fixen.
 
Hoezo niet? Stormschade valt ook onder de dekking bij WA+, en kost je geen no-claim of premie (no-blame). :)

Edit: Je betaalt wel eigen risico natuurlijk, dus dat werpt roet in het eten. B|

De no-blame regeling heeft te maken met Art 185 WvW schaden > dus met zwakkere verkeersdeelnemers.

Afhankelijk van de verzekeraar en de gekozen dekking zijn de premiegevolgen verschillend bij stormschade ;)
 
De no-blame regeling heeft te maken met Art 185 WvW schaden > dus met zwakkere verkeersdeelnemers.

Afhankelijk van de verzekeraar en de gekozen dekking zijn de premiegevolgen verschillend bij stormschade ;)

Laat ik het zo zeggen, alle bekende verzekeraars hanteren de door mij geschetste procedure.

Schade wordt gewoon vergoedt in TS zijn situatie, zonder een terugval in schadevrije jaren, B/M korting of premie.

En ja, ook bij beperkt casco.
 
Laat ik het zo zeggen, alle bekende verzekeraars hanteren de door mij geschetste procedure.

Schade wordt gewoon vergoedt in TS zijn situatie, zonder een terugval in schadevrije jaren, B/M korting of premie.

En ja, ook bij beperkt casco.

Klopt ... alleen is dat niet de no-blame regeling. Die wordt door sommige verzekeraars toegepast bij Art 185 WvW schaden waar de verzekerde motorrijtuigbestuurder vrijuit gaat, maar men volgens de wet moet betalen. Omdat er geen schuld is, wordt de no-blame regeling toegepast en is er ondanks de betaling geen premieconsequentie.
 
Een vriend belde of ik even wilde kijken bij z'n vakantiehuis.De duc is ongeschonden uit de storm gekomen,in tegenstelling tot de overkapping *D
full
 
Nee,die mankeert ook niets ;) Mazzel gehad.
De voorkant van deze aanbouw was helemaal dicht met zeil en dat ligt verderop 8-)
 
Er is een hele goede remedie tegen het omvallen van motoren. Zijspannen
Sorry Black Mule, maar zo 'n inkoppertje kon ik niet laten liggen. }) Iedereen succes met het afwikkelen en opknappen van de schade. :Y
 
Laatst bewerkt:
hum... vroeger veel zijspan gereden :]

en die lag ook wel eens op zijn kop :( ook door de wind die er in lauwerszijl in de bocht onder
sloeg '(
wind nou even niet meer he :N
 
Terug
Bovenaan Onderaan