Jasper Iwema's topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
op sport 1 werd gezegd dat hij in de kwa binnen kwam voor een nieuwe voorband. Die kreeg hij niet en is weer de baan op gegaan. Resultaat: Geen gevoel in de voorkant en dus geen verbetering van tijd.
Ik vind het dapper van Iwema en Abbink dat ze zijn vertrokken.
Ik ben zeer benieuwd wie er de volgende gp op de fgr moto3 zit.
Vraag me af of deze wel goede tijden kan neerzetten, maar het lijkt me sterk
;)
Iemand met een flinke zak geld, en als hij daarvoor wél nieuwe bandjes krijgt zou hij het zomaar beter kunnen doen :P
 
Ik heb het idee dat het team aan matchfixing doet , geen goeie set up en dan gokken op een DNF Iwema ....................ketjing ......kassa.


Als ik het goed heb gehoord hebben ze de oude veringman vervangen door Andre Stamsneijder en die ken ik.
Hij is dan weer een vriend van Abbink werd ook op Sport 1 verteld afgelopen zondag.
De vering/setup zou volgens de commentator helemaal omgegooid zijn en zou nu beter moeten zijn?
Echt wel jammer dat hij weer zo vlug in de race crashet....
Optreden van Stamsneijder was dus eenmalig begrijp ik.
Ik zal hem van de week eens effe bellen want ik moet er met mijn eigen motor toch langs.
 
Ten eerste heb ik bewondering voor iedere coureur die start in de Grand Prix incl. Iwema.
Maar eerlijk gezegd is er na div. jaren weinig progressie te ontdekken bij Iwema,
jammer maar helaas.
Nu ook maar een vraag aan Gerrit1957, U als insider van het paddock kan mij waarschijnlijk wel uitleggen waarom Iwema niet bij het b.v. R W Racingteam rijd, toch volbloed Nederlands team en dat er nu (topteams staan te trappelen om hem in te lijven) moet ik eerst nog zien en geloven. (zijn niet Uw woorden)
Maar misschien kunt U mij persoonlijk wel even uitleg en een rondleiding geven in de paddock in Sepang, alwaar ik aanwezig ben tijdens de trainingen en de wedstrijd.
(Ik woon n.l. in de regio)
 
Laatst bewerkt:
Respect voor Jasper, hij heeft het achteraf gezien nog heel lang vol gehouden. Of het volgend jaar bij een ander team veel beter zal gaan betwijfel ik. Ben nooit echt overtuigd geweest van Jaspers talent (geen schande gezien het niveau's in de gp) maar wie weet wat hij volgend jaar kan laten zien.


Oi oi Gerritje, deed het zeer?
Als je mij zeer wil doen moet je mijn ongelijk over iets aangeven, niet als een kleuter
over niet ter zake dingen gaan jengelen.

Maar je bent heus erg flink hoor !

Nou ben je klaar? Alsjeblieft zeg :N
 
Laatst bewerkt:
Respect voor Jasper, hij heeft het achteraf gezien nog heel lang vol gehouden. Of het volgend jaar bij een ander team veel beter zal gaan betwijfel ik. Ben nooit echt overtuigd geweest van Jaspers talent (geen schande gezien het niveau's in de gp) maar wie weet wat hij volgend jaar kan laten zien.Nou ben je klaar? Alsjeblieft zeg :N

Laat die jongen lekker gaan joh , niet op reageren . ;) :+
 
Ik ben zeer benieuwd wie er de volgende gp op de fgr moto3 zit.

Waarschijnlijk niemand, het team had al aan gegeven de 3 overzeese races niet meer te zullen racen i.v.m. geld gebrek. Dan zou alleen Valencia over blijven.

Ik weet niet hoe het zit met de verplichting tegenover Dorna, zomaar zeggen we rijden 3 races niet mee gaat er bij de hoge heren niet zomaar in.

Maar even wat anders, Jasper is een coureur net als ieder ander. Wanneer een ander coureur tegen valt in prestaties krijg je ook de wind van voren. Ik vind het dan ook meer dan logisch dat niet iedereen positief reageert op Jasper. Ik persoonlijk vind het leuk dat die mee rijd, maar als die er volgend jaar niet mee bij zou zijn zou ik hem niet missen.

Hij rijd inmiddels al 3 seizoenen op het hoogste niveau, en elk jaar valt het tegen en wordt er gezegd; Volgens jaar wordt het beter en gaan we er voor...
 
Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk niemand, het team had al aan gegeven de 3 overzeese races niet meer te zullen racen i.v.m. geld gebrek. Dan zou alleen Valencia over blijven.

Ik weet niet hoe het zit met de verplichting tegenover Dorna, zomaar zeggen we rijden 3 races niet mee gaat er bij de hoge heren niet zomaar in.

Maar even wat anders, Jasper is een coureur net als ieder ander. Wanneer een ander coureur tegen valt in prestaties krijg je ook de wind van voren. Ik vind het dan ook meer dan logisch dat niet iedereen positief reageert op Jasper. Ik persoonlijk vind het leuk dat die mee rijd, maar als die er volgend jaar niet mee bij zou zijn zou ik hem niet missen.

Hij rijd inmiddels al 3 seizoenen op het hoogste niveau, en elk jaar valt het tegen en wordt er gezegd; Volgens jaar wordt het beter en gaan we er voor...

ik geloof er wel in dat hij op een betere fiets beter mee kan komen.
Het gevecht waar hij in zat in Assen (om de 70e plaats o.i.d.) zag er wel goed uit, en gaf toch wel een teken dat hij de ervaring / strijdlust heeft.

Afgelopen 2 jaren waren gewoon vol pech en valpartijen, waardoor iedereen het geloof in Jasper zijn verloren.
Naar mijn mening is dat door het team gekomen, waardoor Jasper ook zijn motivatie minder is geworden.
 
Ten eerste heb ik bewondering voor iedere coureur die start in de Grand Prix incl. Iwema.
Maar eerlijk gezegd is er na div. jaren weinig progressie te ontdekken bij Iwema,
jammer maar helaas.
Nu ook maar een vraag aan Gerrit1957, U als insider van het paddock kan mij waarschijnlijk wel uitleggen waarom Iwema niet bij het b.v. R W Racingteam rijd, toch volbloed Nederlands team en dat er nu (topteams staan te trappelen om hem in te lijven) moet ik eerst nog zien en geloven. (zijn niet Uw woorden)
Maar misschien kunt U mij persoonlijk wel even uitleg en een rondleiding geven in de paddock in Sepang, alwaar ik aanwezig ben tijdens de trainingen en de wedstrijd.
(Ik woon n.l. in de regio)
RW heeft in een interview al aangegeven Iwema niet goed genoeg te vinden, alleen Deroue vindt hij een optie voor de toekomst. Iwema is ook alleen interessant voor teams omdat hij een zak met geld mee kan brengen waardoor bepaalde teams hun budget rond kunnen krijgen.
 
ik geloof er wel in dat hij op een betere fiets beter mee kan komen.
Het gevecht waar hij in zat in Assen (om de 70e plaats o.i.d.) zag er wel goed uit, en gaf toch wel een teken dat hij de ervaring / strijdlust heeft.

Afgelopen 2 jaren waren gewoon vol pech en valpartijen, waardoor iedereen het geloof in Jasper zijn verloren.
Naar mijn mening is dat door het team gekomen, waardoor Jasper ook zijn motivatie minder is geworden.
Assen was helemaal een afgang toen hij outqualified werd door wildcard rijder Schouten, en in de race was Schouten ook veel sneller alleen had wat pech in de 1e ronde. Persoonlijk zou ik graag Bryan Schouten 2 jaar in de GP's willen zien.
 
Moto3™ team Moto FGR has announced that it has split with Dutch rider Jasper Iwema and will be fielding Josep Rodriguez as a replacement in the final four races.



Ja en daar trekkie volle zalen mee. |( |(

En ..................is Gamma nog op de kuipen te zien :? :?
 
Laatst bewerkt:
Moto3™ team Moto FGR has announced that it has split with Dutch rider Jasper Iwema and will be fielding Josep Rodriguez as a replacement in the final four races.



Ja en daar trekkie volle zalen mee. |( |(

En ..................is Gamma nog op de kuipen te zien :? :?

Daar ga ik niet vanuit, Gamma was/is toch persoonlijk sponsor van Iwema?
 
Mijn geloof in het talent van Iwema is eerlijk gezegd ook een beetje verloren. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat hij veel mooie dingen heeft laten zien in de 125cc klasse.
Bij sommige personen kun je duidelijk "het talent" zien zoals bij van de Mark, Scott etc. Bij Iwema heb ik dit toch minder.
 
Ik geef Iwema graag het voordeel van de twijfel...

De moto3 zou beter bij Iwema passen dan de 2tact naar eigen zeggen. Dit kan best wel eens kloppen. Want hij rijd dit jaar op de zelfde posities rond als vorig jaar.... echter toen wel op een Aprilia RSA. Het beste wat te verkrijgen was....

Nu rijd Jasper op materiaal wat nooit in de schaduw kan staan bij de KTM/Kalex/FTR-honda....

Dus in verhouding is Jasper wel hard aan het knokken om op slecht materiaal (waar ik even vanuit ga) en doet hij het dus niet zo gek. Folger heeft bewezen hoe groot het verschil kan zijn tussen het materiaal.... Ioda vs Kalex-KTM....

Hij reed in het voorseizoen op de test circuits snellere rondetijden op de standaard Hond moto3 dan op de FGR.....

FGR heeft 0,0 ervaring met racemotoren en WK-kampioenschappen. De machine waar Jasper op rijd is gebaseerd op de oude 125cc racer die ze hadden in het lokale Tsjechische kampioenschap.... :X Ik weet zeker dat het in verhouding met KTM o.i.d gewoon dikke meuk is, die FGR. Bovendien moet Jasper alles alleen doen. Er is alleen data van Jasper en het team maakt er dus een potje van... Zo kom je nooit verder, als er blijkbaar niet naar de rijder geluisterd wordt. Ze deden vaak hun eigen ding zonder overleg... :r

Vorig jaar was Iwema veel in gevecht met Zulfahmi Khairuddin... Die rijd nu op de fabrieks KTM en rijd hééél er goed mee in de top.

Ik ben er van overtuigd dat als Jasper op een KTM/Kalex of FTR honda zit dat hij de meesten nog wel eens kan verrassen :Y Misschien niet zo als Zulfahmi maar zeker een stuk beter als nu. Zeker in de punten en prestatie´s die ons NL burger weer moed zal geven.

Ik hoop dat hij die kans krijgt volgend jaar..... Ik ga ervoor duimen!

Mark my words ;)

Barcelona_race_moto3-599.jpg
 
Laatst bewerkt:
Mijn geloof in het talent van Iwema is eerlijk gezegd ook een beetje verloren. Aan de andere kant moeten we niet vergeten dat hij veel mooie dingen heeft laten zien in de 125cc klasse.
Bij sommige personen kun je duidelijk "het talent" zien zoals bij van de Mark, Scott etc. Bij Iwema heb ik dit toch minder.

Jaja ...helemaal mee eens , maar voordat Jasper aan het echte werk begon zag je dat ook ....het is ff een ander niveau en ik denk nml dat van der Mark het beter voor elkaar heeeft ....op zo'n leeftijd a.s. stock kampioen of 2e worden een wereldtijd neerzet in zijn debuut op Moskou bij het WSS 600 heelaas pakte het niet lekker uit maar daarna met gebroken sleutelbeen de winst pakken ....en maar doorgaan met winnen , en wat betreft Scott .....daar durf ik geen mening over te geven ...maar knallen dat kan hij en hoop ook dat er wat uit komt maar hij heeft nog alle tijd .
Wat Iwema betreft denk ik nml. dat hij de weg moet gaan bewandelen die Michael heeft gemaakt lekker ff gaan stocken want heeft wel 4 takt ervaring .....jaja het is geen moto3 zo'n ding maar lijkt mij een slimme stap.
 
Ik geef Iwema graag het voordeel van de twijfel...

De moto3 zou beter bij Iwema passen dan de 2tact naar eigen zeggen. Dit kan best wel eens kloppen. Want hij rijd dit jaar op de zelfde posities rond als vorig jaar.... echter toen wel op een Aprilia RSA. Het beste wat te verkrijgen was....

Nu rijd Jasper op materiaal wat nooit in de schaduw kan staan bij de KTM/Kalex/FTR-honda....

Dus in verhouding is Jasper wel hard aan het knokken om op slecht materiaal (waar ik even vanuit ga) en doet hij het dus niet zo gek. Folger heeft bewezen hoe groot het verschil kan zijn tussen het materiaal.... Ioda vs Kalex-KTM....

Hij reed in het voorseizoen op de test circuits snellere rondetijden op de standaard Hond moto3 dan op de FGR.....

FGR heeft 0,0 ervaring met racemotoren en WK-kampioenschappen. De machine waar Jasper op rijd is gebaseerd op de oude 125cc racer die ze hadden in het lokale Tsjechische kampioenschap.... :X Ik weet zeker dat het in verhouding met KTM o.i.d gewoon dikke meuk is, die FGR. Bovendien moet Jasper alles alleen doen. Er is alleen data van Jasper en het team maakt er dus een potje van... Zo kom je nooit verder, als er blijkbaar niet naar de rijder geluisterd wordt. Ze deden vaak hun eigen ding zonder overleg... :r

Vorig jaar was Iwema veel in gevecht met Zulfahmi Khairuddin... Die rijd nu op de fabrieks KTM en rijd hééél er goed mee in de top.

Ik ben er van overtuigd dat als Jasper op een KTM/Kalex of FTR honda zit dat hij de meesten nog wel eens kan verrassen :Y Misschien niet zo als Zulfahmi maar zeker een stuk beter als nu. Zeker in de punten en prestatie´s die ons NL burger weer moed zal geven.

Ik hoop dat hij die kans krijgt volgend jaar..... Ik ga ervoor duimen!

Mark my words ;)

[afbeelding]

Niks aan toe te voegen Baasm :N :}
 
Net een stuk interview op nos gezien, wel een slecht team hoor wat ie er over zegt, slecht voor mekaar die tjeche :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan