Ja dat was één van de dingen waaromik het toen zo’n mooie motor vondBijzonder hoe die 4 uitlaatbochten lopen bij die CB400F.
Was dat origineel fabrieksaf?
Ziet er best wel goed uit.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ja dat was één van de dingen waaromik het toen zo’n mooie motor vondBijzonder hoe die 4 uitlaatbochten lopen bij die CB400F.
Was dat origineel fabrieksaf?
Ziet er best wel goed uit.
Ja, voor mij ook. Alleen ik had een blauwe.
Ik denk als 60ger dat er alleen maar hele jonge gastjes en @Aad900 op MF zitten maar het gaat er steeds meer op lijken dat de gemiddelde leeftijd boven de pensioengrens zit...
Ik vind hem nog mooi !!gekocht eind november '89 met 80 guldens op de bank en elk kwartje van mijn studiefinanciering en bijbaan aan de kant gelegd om hem eind februari 1990 te betalen (6000 guldens), ik moest het ding hebben. In drie maanden ruim 10000 km gereden en toen mijn eerste wijze les gehad. Nieuwe banden en een nachtelijke regenbui na een aantal warme weken is niet goed voor de grip...
Mijn eerste was een T350,en die ging voor meer dan hard genoeg,heb er zelfs 160 op de teller mee gehaald,Ik denk dat heel wat oudere motoren, zelfs uit de 60er en 70er jaren, wel wat meer hadden dan 10 tot 15 pk. Tenzij we het ook over de 125cc klasse uit die tijd hebben.
Neem bijvoorbeeld een Suzuki T350 van ergens begin jaren 70, die hadden 36pk. Kom je goed mee uit de voeten.
En ik geef toe, mijn 125cc was ook niet echt geschikt om tussen al die hormonale autobestuurders te gaan hangen op de snelweg. Maar op het eerste vak, geen probleem hoor. Als ik door de helling niet meer goed omhoog kwam, dan deed een zwaar beladen vrachtwagen dat ook niet, die hadden het zelfs nog moeilijker.
De door mij vernoemde helling vanuit Luik richting Luxembourg, 2 keer heb ik die gereden met mijn 125cc. 85% van de trucks gaat daar 60 en minder. Daar bleef ik dan gewoon tussen, en paste mijn snelheid aan op hun. Wel moest ik van 5de versnelling terug naar 3de
Slechts enkele vrachtwagens, ik vermoed oftewel veel minder zwaar beladen, oftewel dikke 16 liter V8 erin, kwamen voorbij. Eens die jou voorbij zijn, lichtflash, hij schuift op, en geeft je een bedankje met zijn pinkers. De snelheid is dan zo laag dat wind niet meer zo erg is.
Ik zou er zo weer gaan rijden met een lichtere motor. Je moet alleen je motor kennen, weten wat je limieten zijn. Niet zomaar plots gaan inhalen bijvoorbeeld, maar dat maneuver goed en anders gaan berekenen.
Ik heb er dusdanig nooit spijt van gehad met een 125cc begonnen te zijn, en er altijd ten volle van genoten.
Ik eigenlijk ook en af en toe duikt er nog wel eens een op. Tot nu toe de verleiding van jeugdsentiment kunnen weerstaan.....Ik vind hem nog mooi !!
Ik heb van dit model de 305 cc Dream gehad. Doordat de koppeling op de krukas zat kon de krukas spontaan breken, wat ik 2 keer heb meegemaakt.Honda Dream 250 bouwjaar 1960.
Bekijk bijlage 1518278
Begonnen met bovenstaande, een 50cc Yamaha TZR-50. Wat een grappig brommertje was dat. Was verliefd op de Ninja Twinner uitlaat die er op zat, en de vormgeving van onder andere het zadel en de achterkuipen deden mij beroeren.
Daarna door wat problemen tussen mijn brommer en de weg (iets te vaak knuffelen dus total-loss) overgestapt op een oude Aprilia RS-50
Bekijk bijlage 1518279
Al was iedereen natuurlijk verliefd op de Repsol uitvoering van deze
Bekijk bijlage 1518280 (Overigens exact de uitlaat die mijn TZR ook had.
Daarna door wat scooters (gek genoeg ook de RS overleefde me niet...) uitgekomen bij mijn Motorrijbewijs, en sinds ik die heb, nog geen val of probleem gehad.
Kawasaki ZZR-600 '93.
Bekijk bijlage 1518281
Perfecte startfiets. Vermogen, niet oud qua vormgeving, vlot in het verkeer.
Geen collectors item dus een krasje is niet erg en gestolen word hij zeker niet.
8 jaar met plezier mee gereden, maar toch in moeten ruilen, en nu eigenaar van mijn eerste niet-racer/sport/sporttourer, een KTM 690 Supermoto...