Juiste kleding voor bijrijder

Tip als je een 2 delig textiel pak koopt, koop een pak dat je met een rits geheel om je heen rits en niet alleen een rits aan de achterkant. Dat scheelt in de kou.

En je helm moet goed zitten en niet klemmen.
 
Oh ja sorry ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest: ik ga inderdaad voorop zitten, achterstevoren en naakt. Dus het ging puur om de helm :] sorry voor de verwarring.

*O* Truusje heeft veel aan bovenstaande tips, mijn dank is groot! Sowieso in het begin alleen maar kleine stukjes achterop, KTM is inderdaad net effe iets anders na 10 jaar scooter rijden :') hehe. Komt goed, het is een grote sterke jongen.

Wel een sjaaltje omdoen tegen de tocht hè.. ;)
 
Laatst bewerkt:
@ oordoppen: Het hangt er heel erg vanaf hoeveel herrie de motor maakt. In het voorjaar heb ik er een andere (beschaafde) pijp opgezet.(wel beetje jammer, want effe brullen in een tunnel, dat kan niet meer!) Voorheen ALTIJD oordoppen. Nu is het eigenlijk niet heel erg nodig. Doe nu alleen de doppen nog in bij een langere rit. Maar alg. gesproken idd altijd oordoppen in!
.

Oordoppen draag je niet voor het geluid van je uitlaat of herrie die van de motor komt, maar voor de windruis!
Oordoppen altijd dragen. Eventuele schade merk je later pas, en dan is het te laat.
Kijk maar eens in het topic tinnitus. ;)

En windruis kan erg veel schade veroorzaken...
 
Laatst bewerkt:
Komt goed, het is een grote sterke jongen.
Hij hoeft niet sterk te zijn, de SM-T stuurt als een scheermes. Liefst wel ervaren. Ding weegt niets, bak vermogen, die zet met alleen rijder al makkelijk het voorwiel de lucht in.

Met het gewicht van een duo (zelfs een hele licht ;) ) achterop gaat zo'n ding echt heel makkelijk op het achterwiel. Met als je niet oppast als gevolg dat de rijder zich aan het stuur vasthoudt en dan per ongeluk nóg wat meer gas geeft.
 
De SM-T zou ik ook niet echt aanraden om mee te beginnen, maar ik wens jullie beiden veel plezier. Mocht je vriend op MF zitten, kom eens langs in het KTM LC8 topic.
 
Oordoppen draag je niet voor het geluid van je uitlaat of herrie die van de motor komt, maar voor de windruis!
Oordoppen altijd dragen. Eventuele schade merk je later pas, en dan is het te laat.
Kijk maar eens in het topic tinnitus. ;)

En windruis kan erg veel schade veroorzaken...
:^ :Y
ALTIJD dopjes! Begin lekker met die goedkope gele schuimpjes. Kosten geen drol :)

MHD: Veel plezier de eerste ritten! Zoals ik het lees komt het wel goed :)
 
Hij hoeft niet sterk te zijn, de SM-T stuurt als een scheermes. Liefst wel ervaren. Ding weegt niets, bak vermogen, die zet met alleen rijder al makkelijk het voorwiel de lucht in.

Met het gewicht van een duo (zelfs een hele licht ;) ) achterop gaat zo'n ding echt heel makkelijk op het achterwiel. Met als je niet oppast als gevolg dat de rijder zich aan het stuur vasthoudt en dan per ongeluk nóg wat meer gas geeft.

De duopassagier gewoon met een sjorband aan het stuur vast , dan komt het allemaal wel goed .. _O-
 
Ja, zo'n vermoeden had ik al wel dat de KTM niet echt een lekker instapmodel is, maar als die knul eenmaal iets in zijn hoofd heeft dan krijg je het er niet meer uit. Kind, snoepwinkel. Zoiets. Ik zal hem in ieder geval waarschuwen voor wheelies en die sjorband zie ik wel zitten! Zou ductape aan het zadel ook werken?

Oordoppen was ik sowieso van plan. Ik heb wel goeie oordoppen met filter die ik draag naar festivals voor de muziek, maar zou je die ook kunnen gebruiken op de motor? Hmmm... Als er echt een wezenlijk verschil zit in die filters dan heb ik ook al een stel voor 18e ofzo gezien met filtertje die voor de motor zijn, dus anders doe ik dat gewoon.
 
zit er abs op de katoom?

zo nee, eerste tijd niet achterop stappen
 
zit er abs op de katoom?

zo nee, eerste tijd niet achterop stappen

Geen idee, meer specs dan 990 SMT heb ik niet, dus wat Mach4 al zegt: daar ga ik blijkbaar snel genoeg achterkomen.. Waarom moet ik in dat geval niet achterop stappen?

*edit* Ja hij heeft ABS. Blijft mijn vraag: waarom moet ik in dat geval niet achterop stappen?
 
Laatst bewerkt:
Onderuit remmen. De 990 SM-T heeft best felle remmen. De eerste twee jaar geen abs, vanaf 2011 (uit m'n hoofd) wel met abs leverbaar.

Ik heb wel goeie oordoppen met filter die ik draag naar festivals voor de muziek, maar zou je die ook kunnen gebruiken op de motor?
Die zijn prima.
 
Geen idee, meer specs dan 990 SMT heb ik niet, dus wat Mach4 al zegt: daar ga ik blijkbaar snel genoeg achterkomen.. Waarom moet ik in dat geval niet achterop stappen?

*edit* Ja hij heeft ABS. Blijft mijn vraag: waarom moet ik in dat geval niet achterop stappen?

de remmen zijn voor een gevorderde rijder al erg bijterig en je remt je daardoor erg snel onderuit bij een schrik reaktie. Die gaat hij krijgen :')
 
Dit pak maar aan dan.. O-) dan lijkt het tenminste nog dat je naakt bent . _O-

[afbeelding]

Hahaha ja maar dit naakt is voor niemand een pretje om te aanschouwen :') Weet ik wel hoe het voelt om dik te zijn. Ik hou het in gedachte.

Enfin, ABS dus check.
 
Oh ja sorry ik ben misschien niet helemaal duidelijk geweest: ik ga inderdaad voorop zitten, achterstevoren en naakt. Dus het ging puur om de helm :] sorry voor de verwarring.

*O* Truusje heeft veel aan bovenstaande tips, mijn dank is groot! Sowieso in het begin alleen maar kleine stukjes achterop, KTM is inderdaad net effe iets anders na 10 jaar scooter rijden :') hehe. Komt goed, het is een grote sterke jongen.

O dat verandert de zaak. Uit je eerste post had ik opgemaakt dat je Joe heet.
 
Hahaha ja maar dit naakt is voor niemand een pretje om te aanschouwen :') Weet ik wel hoe het voelt om dik te zijn. Ik hou het in gedachte.

Enfin, ABS dus check.

Gewoon zo gauw als ie de held gaat uithangen hem gewoon in z`n b.llen knijpen ! :Y

Drive safe .. :W (genoeg geouwehoert) . = a 8-)
 
Laatst bewerkt:
Haha, een kennis gebruikte die noodrem ook wel eens :+

Ging manlief een beetje heel erg vlot kneep ze 'm in zijn zij. Reageerde meneertje niet kneep ze ergens anders. Altijd succesvol :P
 
Laatst bewerkt:
O dat verandert de zaak. Uit je eerste post had ik opgemaakt dat je Joe heet.


Hahaha hier moest ik om lachen. Ik heet geen Joe, dat was mijn afsluiting. Waarom verandert dit de zaak? Je hebt een allergie/zwak voor Joe's?

Ps: ik heet ook geen Truusje, voor de goeie orde. Marthe, aangenaam.
 
Tip als je een 2 delig textiel pak koopt, koop een pak dat je met een rits geheel om je heen rits en niet alleen een rits aan de achterkant. Dat scheelt in de kou.

En je helm moet goed zitten en niet klemmen.

Die kou boeit niet, het scheelt ve(e)l als je jas niet opstroopt als je over t asfalt zou komen te glijden.



Oordoppen draag je niet voor het geluid van je uitlaat of herrie die van de motor komt, maar voor de windruis!
Oordoppen altijd dragen. Eventuele schade merk je later pas, en dan is het te laat.
Kijk maar eens in het topic tinnitus. ;)

En windruis kan erg veel schade veroorzaken...



Wat zeg je ..?





Ja, zo'n vermoeden had ik al wel dat de KTM niet echt een lekker instapmodel is, maar als die knul eenmaal iets in zijn hoofd heeft dan krijg je het er niet meer uit. Kind, snoepwinkel. Zoiets. Ik zal hem in ieder geval waarschuwen voor wheelies en die sjorband zie ik wel zitten! Zou ductape aan het zadel ook werken?

Oordoppen was ik sowieso van plan. Ik heb wel goeie oordoppen met filter die ik draag naar festivals voor de muziek, maar zou je die ook kunnen gebruiken op de motor? Hmmm... Als er echt een wezenlijk verschil zit in die filters dan heb ik ook al een stel voor 18e ofzo gezien met filtertje die voor de motor zijn, dus anders doe ik dat gewoon.

Goedzo, mag die instelling van 'm wel })


Ductape ?
Zijn er voor vrouwen niet van die speciale inlegdingen met vleugels en kleefband aan beide zijden ?


Die oordoppen zijn prima, zeker als bijrijder.





Haha, een kennis gebruikte die noodrem ook wel eens :+

Ging manlief een beetje heel erg vlot kneep ze 'm in zijn zij. Reageerde meneertje niet kneep ze ergens anders. Altijd succesvol :P

En dan uit schrikreactie proberen weg te komen van hetgeen je pijn doet, dus naar achter schuiven met je kont en zo je passagier eraf duwen ? :P
 
Laatst bewerkt:
Nog even over die handschoenen, die zijn niet alleen tegen de kou en nattigheid,
ze moeten ook je handen beschermen bij een eventuele val.
Neem daarom motorhandschoenen, die je stevig kunt vastzetten om je pols.
Heb je simpele fiets- of skihandschoenen gaan ze bij een eventuele valpartij waarschijnlijk uit, en ga je alsnog met je knokkels over het asfalt.
En ik garandeer je dat dat na 30 centimeter al behoorlijk begint te vervelen.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan