Jullie blessures (crossers)

Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

  • Hoofd

    Stemmen: 2 5,4%
  • Nek

    Stemmen: 0 0,0%
  • Schouder

    Stemmen: 5 13,5%
  • Rug

    Stemmen: 2 5,4%
  • Ribben

    Stemmen: 4 10,8%
  • Lies/heup

    Stemmen: 2 5,4%
  • Arm

    Stemmen: 3 8,1%
  • Pols

    Stemmen: 1 2,7%
  • Hand

    Stemmen: 1 2,7%
  • Been

    Stemmen: 0 0,0%
  • Knie

    Stemmen: 15 40,5%
  • Enkel

    Stemmen: 1 2,7%
  • Voet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Inwendig

    Stemmen: 1 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    37
Ergste tot nu toe, ontsteking in mijn bovenbeen op de plek waar je spieren vastzitten op je bot.
Halfjaar niet kunnen rijden, daarna een injectie erin gehad ook geen aanrader :P
Ging toen onderuit in een bocht, en viel een meter naar beneden langs een talud en motor kwam er nog even achteraan :+
Verder de nodige blauwe plekken etc, valt allemaal nog wel mee!
 
moie remy zelf je eigen vinger zetten en spaken goed bezig haha. Nouja wel logisch na zoveel blesures kun je dat ook vast wel zelf :+
 
Ik denk dat de grootste blessure van dit moment tussen de oren zit nl:
Zwaar depressief vanwege al die regen waardoor we niet kunnen crossen.

Dus wat is er nu nog gevaarlijker/ongezonder dan crossen .........juist ! : Niet crossen!! :)
 
Arm en pols gebroken

Arm was verbogen :?
Pols verdraait en gebroken.
Borstbeen en ribben gekneust
en hersenschudding
Arm hebben ze weer rechtgezet met chinese vingers alles er bij. Datkennen sommigen vast wel :)

alles in 1 ongeluk.

Borsbeen en ribben heb ik soms nog last van. En dit was 4jaar geleden...

Dus ik ken het paul ;)
 
die grote bek blijft 't doen tot mn kaak breekt :9

linkervoet gebroken met een vreemd danspasje
ribben gekneusd tijdens m'n werk
linker schouder uit de kom tijdens werk met 't tillen van een deur, fout van collega
spier nek ingescheurd door toedoen baas...
middelvinger gebroken tijdens bandje omleggen in de garage haha (zelf gespalkt en gezet, wou wederom geen gips)

gods mooi .... we spannen samen de kroon tot nog toe mario :p


linker elleboog operatie om t gewricht weer in elkaar te zetten, als klein jochie tijdens weekendwerk met te grote tractor tijdens inkuilen incl die tractor zijdelings ervanaf gedonderd ....


paar jaar ervoor met de voet tussen trekas en draaiende aftakas tussen tractor en hooischudder gekomen ( dont ask :X ) ...ziekenhuis verwachtte dat t op amputatie zou uitdraaien door de verontreiniging in de toch wat wrede wond....gelukkig helemaal goedgekomen, afweersystem werd schijnbaar stevig onderschat.


"in between jobs" een een paar dagen voor een uitzendburo bij een ijzerdraaierij gewerkt. Je vinger tussen de frees en het object houden zorgt ervoor dat je van die vinger iig nooit meer je nagel hoeft te knippen ..... 1e vingerkootje wijsvinger :W



Klein beetje motorgerelateerd:
Naar het ziekehuis moeten om poliklinisch een soort onderhuids vergroeid vetbultje uit je bovenarm te laten halen.

"ik breng je wel met de auto"
:? Hoezo, ik ga gewoon met de motor hoor ??
" Jah, Duh... echt niet, ik ga mee en we gaan met de auto !!!"
Hoezo mee ?? En als je perse mee wil, pak dan maar gauw je helm, mag je achterop.

Hechtingen houden niet van motorrijden, deed best pijn (terugrijden, niet de operatie) en t operatielitteken is door het een klein beetje openspringen best lelijk geworden :X






Ik denk dat de grootste blessure van dit moment tussen de oren zit nl:
Zwaar depressief vanwege al die regen waardoor we niet kunnen crossen.

Dus wat is er nu nog gevaarlijker/ongezonder dan crossen .........juist ! : Niet crossen!! :)

:+
 
Laatst bewerkt:
Hmm wat ja weer een nare sport dat crossen :P

Mijn lijstje qua verwondingen is niet zo heel groot gelukkig, afkloppen maar..

2 keer gat in de kop, tijdens fietscross..stuurtje tegen je hoofd aan voelt niet zo heel erg fijn...

Knieen zijn ook niet meer wat het zou moeten zijn..dankzij een crash in de bording toen ik nog schaatste..

En in Borger knie lichtelijk verdraaid omdat ik wat overmoedig werd :9

Dus al met al mag ik, NOG, niet klagen.
 
Maar één ding vraag ik mij af..er was laatst een discussie over helm keuze ed. Maar ik hoor jullie niet (tenminste het is mij niet opgevallen) over bijvoorbeeld een leat brace. Terwijl dat toch, zo blijkt een essentieel beschermingsmiddel kan zijn wanneer je bijvoorbeeld met je hoofd hard de grond raakt.
 
Maar één ding vraag ik mij af..er was laatst een discussie over helm keuze ed. Maar ik hoor jullie niet (tenminste het is mij niet opgevallen) over bijvoorbeeld een leat brace. Terwijl dat toch, zo blijkt een essentieel beschermingsmiddel kan zijn wanneer je bijvoorbeeld met je hoofd hard de grond raakt.

Beste bescherming is niet opstappen en starten.

Risicoacceptatie hoort er ook bij.
Zo'n nekspalk gat mij te ver.
 
ik heb gewoon zo'n nekbrace van kenny, zoon ding die je om doet en aan de voorkant vast maakt met klitterband (weet zo even gene beter uitleg)
 
Maar één ding vraag ik mij af..er was laatst een discussie over helm keuze ed. Maar ik hoor jullie niet (tenminste het is mij niet opgevallen) over bijvoorbeeld een leat brace. Terwijl dat toch, zo blijkt een essentieel beschermingsmiddel kan zijn wanneer je bijvoorbeeld met je hoofd hard de grond raakt.

hm..
helm is zat bescherming :P
je kunt door zo'n brace juist weer makkelijker je sleutelbeen breken.
en of het zo goed beschermt... kweet niet.

een helm is wel handig, ik heb er al 3 weg kunnen gooien

;)
 
linker elleboog operatie om t gewricht weer in elkaar te zetten, als klein jochie tijdens weekendwerk met te grote tractor tijdens inkuilen incl die tractor zijdelings ervanaf gedonderd ....


paar jaar ervoor met de voet tussen trekas en draaiende aftakas tussen tractor en hooischudder gekomen ( dont ask :X ) ...ziekenhuis verwachtte dat t op amputatie zou uitdraaien door de verontreiniging in de toch wat wrede wond....gelukkig helemaal goedgekomen, afweersystem werd schijnbaar stevig onderschat.


"in between jobs" een een paar dagen voor een uitzendburo bij een ijzerdraaierij gewerkt. Je vinger tussen de frees en het object houden zorgt ervoor dat je van die vinger iig nooit meer je nagel hoeft te knippen ..... 1e vingerkootje wijsvinger :W



Klein beetje motorgerelateerd:
Naar het ziekehuis moeten om poliklinisch een soort onderhuids vergroeid vetbultje uit je bovenarm te laten halen.

"ik breng je wel met de auto"
:? Hoezo, ik ga gewoon met de motor hoor ??
" Jah, Duh... echt niet, ik ga mee en we gaan met de auto !!!"
Hoezo mee ?? En als je perse mee wil, pak dan maar gauw je helm, mag je achterop.

Hechtingen houden niet van motorrijden, deed best pijn (terugrijden, niet de operatie) en t operatielitteken is door het een klein beetje openspringen best lelijk geworden :X:+

..... je doet nog mee! haha
 
ik kan er jammer genoeg ook over mee praten. ;(

ik cross als vanaf mijn 12de(ben nu 37) wel met wat tussen pauzes door allerlij redenen (blessure/geld/werk)
en heb ook jammer genog wat blessures gehad, :(
schouder 2x uit de kom
sleutelbeen gebroken (nu nog bult boven op mijn schouder)
scheen en kuitbeen gebroken (zaten pinnen in)
div hersenschudingen (heb ik die wel :? )
ervoor over af gevlogen duim achter stuur blijven hangen ,gevolg duim uit de kom.
gescheurdje in pols (gips)
en nog wat verrekingen en spierscheuringen.

toen maar gestopt met crossen ook ivm werk, maar voor een paar maanden terug kon ik een cr500 van een goede kennis over kopen , div dingen aan veranderd/vernieuwd,
1x mee gereden ik denk een uur , s,avonds een feestje met nog al wat drankjes :9
sta op de dansvloer en ging onderuit ,ligt mijn linkerbeen een beetje in een gekke stand ;(
met als gevolg, achterste kruisband volledig afgescheurd, binnensteknieband volledig afgescheurd, binnen en buiten meniscus kapot en een kapsel in de knieholte gescheurd!!
ben aan het revalideren en moet nog geopereerd worden over een paar maanden.
zo zie je dat niet alleen de blessures door crossen ontstaan!!
ik heb tehoren gekregen dat het beter is dat ik stop met crossen ;(
dat is ook de reden dat ik nu een nette cr500 tekoop heb, ik kan hem ook houden ,ik heb het geld gelukkig niet nodig, maar ik kan denk ik straks de verleiding niet weerstaan om er toch op tegaan rijden!!
en dat is zeer onverstandig!!
dus toch maar verkopen :}
 
Laatst bewerkt:
onderbeen verbrijzeld
spieren afgescheurd in mijn schouder , deze zijn nu verkalkt!! erg fijn!!!!
ribben gekneusd
hersenschudding!!!!
en toch maar weer gaan crossen!!!! :+ *O*
 
Laatste keer op rutten:

Kniebandjes opgerekt dus kon tijdelijk niet lopen zonder pijn.
Hersenschudding.
Rib gekneust.
Verders was ik bont en blauw en overal schaafplekken.
Knie is nog niet 100 punten maar rijd al wel weer.

Vloog met motor en al op de kop het middenterrein op in Rutten
 
Ik heb gelukkig niet veel erge blessures gehad en ik cross toch al een 18 jaar. Wel eens af een toe een verdraaide knie, paar ribjes gebroken en gekneusd . Sprongbeen gebroken, schouderblad en borstbeen gescheurd. Al met al valt t mee.
Even over die leattbrace, ik heb hem toch al een tweetal keren nodig gehad en was erg blij dat k m omhad. Met de cross kan ik me voorstellen dat je t niet doet maar met offroad en enduro is t een aanrader. Je kunt nog zo'n goede helm hebben maar als je toevallig met wat snelheid met je hoofd ergens tegenvalt blesseer (of breek) je serieus je nek. Ik heb hem een tijdje geprobeerd van een vriend die thuis ligt met een beenbreuk en de eerste dag had ik m meteen nodig. Ik begrijp nog niet waar ik het geluk vandaan heb gehaald.
Het gaat er om dat je hoofd niet achterover kan en zo je nek kan beschadigen. Met zo'n schuimband is dat een enkel probleem (die dingen zijn zonde van je geld). En toch, ook als ik de baan op ga draag ik hem. Je voelt er niks van en liever mn sleutelbeen gebroken (al betwijfel ik dat want ik heb mn sleutelbeen niet eens gevoeld) dan n whiplash of erger..... Denk aan earlheard in de daytona(?) 500. Hij weigerde een HANS systeem te gebruiken, daar was hij te stroer voor "ik ga mezelf niet ophangen met zo'n ding", maar hij brak wel zn nek.....
 
Komt ie.....:

*Gekneusde ribben
*Linker arm 5 keer uit de kom
*Rechter arm 6X uit de kom (laatste keer tijdens de Redbull Knockout, maar wel uitgereden :P
*Kapsels in mn armen zijn volledig afgescheurd.(links en rechts)
*Liesbreuk
*Zware hersenkneuzing, paar daagjes in het ziekenhuis gelegen. (1 jaar niet mogen rijden -O- )
*M'n beide knieën zijn vlak afgesleten van de valpartijen op het asvalt.
*Voor de rest wat kneuzingen hier en daar en mn voet een keer open gesplet tussen 2 motoren.

Voor de rest niks ernstigs O-)
 
Laatst bewerkt:
PS.

@Remy, ik zeg POLL!!!!!

Kijken wat de meest voorkomende blessure onder motorcrossers is, en dan praat ik wel over echte blessures en geen schrammetjes..
 
oooh ik heb nog niet zo heel veel bijzonders gelukkig :+

me beenspieren bij me heup een keer beschadigd
en me schouder een keer zwaar gekneusd.
dat valt dus allemaal nog mooi mee! als ik de rest allemaal zo hoor :9
ik denk nu ik zo hoor ook maar een harde bodyprotector aanschaf ik heb me nu zo doekje van fox aan laten smeren maar dat helpt niet veel volgens mij |(
 
omg dit topic is eigenlijk best erg....
Heb een paar jaar aan fietscross gedaan en aardig wat verwondingen opgelopen.
Maar niet kwa, armen uit de kom, gebroken ribben of verdraaide delen...
Wel keer een hersenschudding en plakken vel eraf, staartbotje gekneusd en nog wat minimale dingen..


Maar dit topic slaat echt alles -O-
 
omg dit topic is eigenlijk best erg....
Heb een paar jaar aan fietscross gedaan en aardig wat verwondingen opgelopen.
Maar niet kwa, armen uit de kom, gebroken ribben of verdraaide delen...
Wel keer een hersenschudding en plakken vel eraf, staartbotje gekneusd en nog wat minimale dingen..


Maar dit topic slaat echt alles -O-

We kunnen ook een topic maken: wat denk je in de toekomst nog te blesseren? :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan