Jullie blessures (crossers)

Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

  • Hoofd

    Stemmen: 2 5,4%
  • Nek

    Stemmen: 0 0,0%
  • Schouder

    Stemmen: 5 13,5%
  • Rug

    Stemmen: 2 5,4%
  • Ribben

    Stemmen: 4 10,8%
  • Lies/heup

    Stemmen: 2 5,4%
  • Arm

    Stemmen: 3 8,1%
  • Pols

    Stemmen: 1 2,7%
  • Hand

    Stemmen: 1 2,7%
  • Been

    Stemmen: 0 0,0%
  • Knie

    Stemmen: 15 40,5%
  • Enkel

    Stemmen: 1 2,7%
  • Voet

    Stemmen: 0 0,0%
  • Inwendig

    Stemmen: 1 2,7%

  • Totaal aantal stemmers
    37
zow! dit topic gaat hard! :o

Ik kom er nog goed vanaf! *O* Dit is mijn 2e jaar op de baan en heb alleen dit gehad:

2007 (1e jaar op de baan vanaf maart):

- (Augustus) Rechterknie verdraaid in Hellendoorn, bij uitkomen bocht, punt van laars in die klotendrek daar...
- (Oktober) Rechterknie verdaaid in Börger, wilde iemand ontwijken in kombocht, kom ik zelf bovenin te staan en zet mijn rechterbeen neer, weer au '(

2008:

- (Maart) Rechterknie verdraaid in Nunspeet, stonden paar meiden langs de baan en wilde daar ff wat harder langs, maar toen besloot ik op het laatste moment niet binnendoor te gaan maar buitenom, en had miin been al klaar voor de bocht, maar die bleef weer haken in 't andere spoor...

En eh, was mijn eigen schuld, had braces gekocht, maar had er maar 1 om (om de linkerknie :X )

En eh, of ik nog last heb?

Ben er niet mee naar de dokter geweest, dus geen idee wat er mee is, zit wel goed denk ik :) Knapt af en toe bij volledig strekken, maar dat wordt minder met de week *D

Nu wél beide braces altijd om, en nog niks gehad *D
 
Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was mijn rechterbeen maar anders geen gebruiken :-)

Ik ben wel talloze keren gevallen maar gelukkig heb ik nog nooit niet echt wat bezeerd... Buiten dat ongeluk van aanstaande weekend natuurlijk... Zul je net zien.

Wel een aantal keer een spier verrekt in mijn schouder en een aantal keer de ribben lichtjes geneusd.
 
Knieen en borstkast is kutste wat er is om te breken/kneusen/scheuren.
Blijf je lang last van houden
 
als ze dit lezen van 1 of ander medisch instituut motiveert het zeker weten om lichaams delen te gaan klonen en op sterk water te zetten in de voorraadskast.

ik kan wel wat nieuw spul gebruiken,.. grote beurt zeg maar 8-)
 
linker elleboog operatie om t gewricht weer in elkaar te zetten, als klein jochie tijdens weekendwerk met te grote tractor tijdens inkuilen incl die tractor zijdelings ervanaf gedonderd ....


paar jaar ervoor met de voet tussen trekas en draaiende aftakas tussen tractor en hooischudder gekomen ( dont ask :X ) ...ziekenhuis verwachtte dat t op amputatie zou uitdraaien door de verontreiniging in de toch wat wrede wond....gelukkig helemaal goedgekomen, afweersystem werd schijnbaar stevig onderschat.


"in between jobs" een een paar dagen voor een uitzendburo bij een ijzerdraaierij gewerkt. Je vinger tussen de frees en het object houden zorgt ervoor dat je van die vinger iig nooit meer je nagel hoeft te knippen ..... 1e vingerkootje wijsvinger :W



Klein beetje motorgerelateerd:
Naar het ziekehuis moeten om poliklinisch een soort onderhuids vergroeid vetbultje uit je bovenarm te laten halen.

"ik breng je wel met de auto"
:? Hoezo, ik ga gewoon met de motor hoor ??
" Jah, Duh... echt niet, ik ga mee en we gaan met de auto !!!"
Hoezo mee ?? En als je perse mee wil, pak dan maar gauw je helm, mag je achterop.

Hechtingen houden niet van motorrijden, deed best pijn (terugrijden, niet de operatie) en t operatielitteken is door het een klein beetje openspringen best lelijk geworden :X:+


Nu weet ik waarom je zo begripvol keek naar mij toen ik het vertelde van mijn ribben _O- _O-
 
- spieren in rug verrekt, spit dus.. meerdere malen


rug blijft mijn zwakke plek, vaak problemen mee evenals m'n nek.

ik heb hier ook vaak last van. al meerdere malen lopen klagen bij me huisarts maar wat doe jij ertegen?
vaak komt het ook op als ik me niet eens heel erg ingespand heb.

1 keer gehad na het crossen, terwijl dat echt maar een half uur rijden was.
de rest van de keren komt het ineens zonder aanleiding :?
en natuurlijk steeds op dezelfde plek
 
ik heb hier ook vaak last van. al meerdere malen lopen klagen bij me huisarts maar wat doe jij ertegen?
vaak komt het ook op als ik me niet eens heel erg ingespand heb.

1 keer gehad na het crossen, terwijl dat echt maar een half uur rijden was.
de rest van de keren komt het ineens zonder aanleiding :?
en natuurlijk steeds op dezelfde plek

precies datzelfde heb ik ook.. vaak als je iets van de grond wil pakken ofzo.. of gewoon zonder reden.
zjing! daar is ie weer.. weer een tijdje met pijn lopen
bij mij weten ze 't ook niet zeker

zo'n trut in opleiding zei tegen me leer er maar mee leven, ik zeg je kunt beter een andere opleiding gaan volgen want hier heb jij geen kaas van gegeten. Had ze geklaagd bij mijn eigenlijke huisarts haha.. maar goed die zegt dus dat het waarschijnlijk m'n lange rugspieren zijn die vast gaan zitten..
 
Laatst bewerkt:
shit.. dat heb ik thuis liggen

titel zoiets van: Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

en dan

Hoofd
Nek
Schouder
Rug
Ribben
Lies/heup
Arm
Pols
Hand
Been
Knie
Enkel
Voet
Inwendig

ja... dit is em geloof ik.. wil jij dat regelen voor me? *O*
 
Laatst bewerkt:
ik ben ooit eens vrij hard met mijn knie tegen me stuur aangekomen (helaas toen nog geen kniebeschermers) toch een hele tijd last van gehad, nu nog steeds als ik er op val.

en 1x eens me schouder uit de kom.

Valt dus ontzettend mee als je het vergelijkt :P
 
shit.. dat heb ik thuis liggen

titel zoiets van: Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

en dan

Hoofd
Nek
Schouder
Rug
Ribben
Lies/heup
Arm
Pols
Hand
Been
Knie
Enkel
Voet
Inwendig

ja... dit is em geloof ik.. wil jij dat regelen voor me? *O*

Shure O-)

En gestemd :)
 
Laatst bewerkt:
Hoofd gestemd, een bult springen met de crossfiets...
Genaamd een triple van 3! meter lang;
eerste bultje rijd je tegenop, dan een gat, dan een 2de bult, dan een gat en dan weer een bult waar je aan de andere zijde weer neer moet komen.
Te weinig vaart en klap met me voorwiel tegen het 3de bultje aan, over me stuur heen liniarecta naar de grond vanaf anderhalf meter hoog...

Toen ben ik 2 week echt niet blij geweest
 
Laatst bewerkt:
Hoofd gestemd, een bult springen met de crossfiets...
Genaamd een triple van 3! meter lang;
eerste bultje rijd je tegenop, dan een gat, dan een 2de bult, dan een gat en dan weer een bult waar je aan de andere zijde weer neer moet komen.
Te weinig vaart en klap met me voorwiel tegen het 3de bultje aan, over me stuur heen liniarecta naar de grond vanaf anderhalf meter hoog...

Toen ben ik 2 week echt niet blij geweest

Volgens mij heb jij twee browsers openstaan en ben je in de war.... met je crossFIETS.... :P :+
 
Volgens mij heb jij twee browsers openstaan en ben je in de war.... met je crossFIETS.... :P :+

Hee,`` jullie blessures(crossers)`` kan je heel breed nemen hoor _O-
Je hebt wel gelijk, maar heb geen serieuze blessures opgelopen met rijden.
Zowel met me cr250 en dr350 onder me kont, paar keer gevallen maar elke keer opstaan en doorrijden :? ..

Mag wel iets noemen toch om mee te doen :+

crossfiets waar je met 40km p/u op een korte baan rijd, en je springt korte hoge bulten, kan je heel raar gaan als je verkeerd de lucht uitkomt...
Reed tevens met een motorcrosspak aan :Y *O*
 
iets meer als een maand gelden mn schouder uit de kom gehad, sindsdien niet meer gereden, volgende zaterdag maar weer eens gaan trainen.

en verder, kneuzingen, schaafplekken en verdraaingen
 
vandaag gehoord dat m'n kapsel is ingescheurd.. of eigenlijk uitgescheurd en dat ik toch wel uit moet gaan kijken nu omdat er een stuk bot mee getrokken is met de val..
zooitje is wel stuk '(

maar die arts zegt langzaam maar zeker weer gaan bewegen.. dus als het mee zit zit ik met 6 weken weer op de bromfiets 8-)
 
Klote voor je Remy, snel weer revalideren...

Blessures;

Ik doe al meer dan 30 jaar aan voetbal en ik kan 2 A4'tjes vol schrijven van de schades die ik opgelopen heb met voetballen en moet bekenen dat met crossen het gebleven is bij lichte blessures......
 
shit.. dat heb ik thuis liggen

titel zoiets van: Welke cross/enduro/sm blessure is je het meest bijgebleven?

en dan

Hoofd
Nek
Schouder
Rug
Ribben
Lies/heup
Arm
Pols
Hand
Been
Knie
Enkel
Voet
Inwendig

ja... dit is em geloof ik.. wil jij dat regelen voor me? *O*

ik mis "Ego" :P


ff afkloppen, maar naast blauwe plekken nog niets.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan