Jullie Olieverbruik = ?????

dikkevinger

MF'er
15 jul 2001
203
0
Heerhugowaard
Ben nieuwsgierig naar het gemiddelde olieverbruik bij jullie motoren.
Heb zelf een nieuwe R1100 S en het verbruik ben ik nog niet helemaal klaar mee. Na de 1000 beurt ben ik nu 2000 km verder en het peilglas geeft het absolute minimum aan (onderste streepje). Volgens boekje is het verschil onderste streepje en bovenste streepje (ook wel bekend als minimum en maximum) 0,5 ltr. Zou dus inhouden 1 liter op 4000 km :( Ga dit dus ff opnemen met de dealer...
Maar goed wat is jullie verbruik nu ongeveer ? Oh ja rijstijl ga ik uit van sportief })


C.U.


:j
 
Het is idd waar dat motoren als BMW de eerste 10K km vrij veel olie kunnen gebruiken. Kunnen, hoeft niet. Mijn vorige motor (K1100LT) verbruikte de eerste 3K km ongeveer 1 liter. Het verbruik begon daarna te dalen. Na de 12K km grens was het verbruik gedaald tot nagenoeg niets!


[edit]typo's[/edit]

Er is ook nog al een verschil tussen d R en de K van BMW... Boxer vs Lijn... maar dat terzijde...


De mijn verbruikt ongeveer een halve liter per duizend. Rookt niet, lekt niet en zweet niet, en geen mens weet waar die olie blijft...

Noig 1000 kilometer voor de vlogende grote beurt, dan zal ik er eens naar laten kijken... Kleppen moeten toch gesteld worden, en ik vermoed dat het daar ergens zit..
 
M'n '01 verbruikt tot nu toe nog niks. (5000 km gelopen) M'n '99 verbruikte ongeveer een halve liter per 5000 km.
Voor de wat mindere rekenwonders, da's dus 1 op 10.000. :)

Etienne
 
de TL gebruik tot nu toe olie en verbruikt eigelijk nix ,100cc op 2000 km waarvan een deel in het luchtfilter zat (bekent probleem bij een TLs )
maar als je kijkt wat er voorgeschreven wordt ,dan is dat een normale olie er wordt niet gerept over een speciale motorfiets olie.
bv bij de TLs een 10w/40 api, Sf of Sf
deze eisen worden door elke moderne auto olie makkelijk gehaalt!
bij de Fazer waren de eisen hetzelfde.
ben het met jullie eens dat als er een natte koppeling inzit je beter voor een motorfiets olie kunt gaan.
voor de BMW zou ik de eerste 30k km op een goede minerale draaien en daarna op een goede syntheet.
voor de oude brikken voldoet de goedkoopste gamma/kwantum olie .
 
Mijn 400-tje uit '75 (nog aan 't inrijen na revisie) verbruikt in principe nagenoeg geen olie. Verbruiken is toch langs de zuigers/kleppen door de verbrandingskamers naar de uitlaat?

Wat ie wel doet is lekken, maar dan alleen als ik op de zijstandaard parkeer.
 
Twisted, :} :} gaaf man dat jij nog weet dat ik mijn dashboard voorzien had van een plens euro 95 ! Ennuhhh ja het is weer keurig, in eerste instantie met cockpit cleaner gereinigd en daarna met een of ander goedje dat een kennis had alles weer goed zwart gekregen. Je ziet er bijna niets meer van :)
Voor wat betreft de olie,.. ik ga morgen ff bellen met de dealer en laat dan opnieuw van me horen.

C.U.


:j
 
Het peilglaasje van mijn R1100RS blijft altijd zwart. Heeft nu 40.000 op de teller. Ik vul dus nooit bij tot de volgende beurt. Maar ok, ik rijdt dan ook een toeristisch truttig tempo. Soms.
 
Als ik d'r gewoon de 20W50 ingooi die in een R1100xx blok hoort in plaats van de 10W40 die de dealer er het liefste ingooit omdat-ie daar een vat vol van heeft, dan komt m'n olieverbruik boven de 1:10000 uit. Met 10W40 mag ik blij zijn als ik de 1:6000 haal.
 
Terug
Bovenaan Onderaan