Juridisch topic?

Is er op MF behoefte aan een (juridisch) deskundigen sectie?

  • Ja, maar alleen echte deskundigen

    Stemmen: 11 78,6%
  • Ja, maar iedereen mag zegje doen

    Stemmen: 0 0,0%
  • Nee, het is nu al duidelijk op MF

    Stemmen: 1 7,1%
  • Nee, als ik hulp wil vraag ik er wel irl om

    Stemmen: 1 7,1%
  • Weet niet.

    Stemmen: 1 7,1%

  • Totaal aantal stemmers
    14
Status
Niet open voor verdere reacties.
[EDIT: is het toeval dat hierboven een bannertje staat inzake juridisch advies?]
Nee, das geen toeval. ;)

Google Ads scant de inhoud van de pagina op keywords en baseert daarop welke advertentie op die specifieke pagina wordt getoond. Let er maar es op.. Geeft soms best grappige combinaties.
 
Nee.

Het is een feit dat ie z'n motor kort heeft gereden en het is een feit dat je moet betalen om van het forum lid te mogen zijn.

Anderzijds.... je zou kunnen impliceren dat je met het lidmaatschap de schade aan de motor betaalt. Maar dat zou jij natuurlijk nooit doen ;)



Of toch ja. Je bent er voor aan te klagen wellicht. Of het juridisch gezien steekhoudend is is weer een andere vraag ;)

Dus taaltechnisch: ja, je bent aan te klagen
en juridisch: ja, maar je loopt het risico dat de rechter je uitlacht

Of zoiets dan.


Samenvatting:

Denk je dat ik echt iets zou posten wat mij een proces zou kunnen opleveren :? |( :+ :?















Hey Orpheus, zou dit topic in V&O thuishoren naar jou idee ??
 
Nee, das geen toeval. ;)

Google Ads scant de inhoud van de pagina op keywords en baseert daarop welke advertentie op die specifieke pagina wordt getoond. Let er maar es op.. Geeft soms best grappige combinaties.
Voorbeeld(je)

Ivm, de lay-out is piccie weer weg
klik dan maar ff op de attachment.

Bijlage: Google_ad.gif
 
Het zal hoe dan ook uitlopen op een discussie tussen posters en daar is de TS niet mee geholpen. Die ziet door de bomen het bos niet meer.
En ...... elke man/vrouw met een juridische opleiding en baan heeft een ander aandachtsgebied. Ik denk dat je op een forum als dit het meeste hebt aan een schadebehandelaar bij een verzekeraar. Het liefst een ervaren letselschade behandelaar bij een schadeverzekeraar of rechtsbijstandverzekeraar.
Met alle respect voor advocaten :} maar een bovengenoemde behandelaar ziet veel meer zaken op jaarbasis dan een advocaat en kan daarom prima advies geven. Meestal behandelen dit soort behandelaar alleen verkeersschaden en zijn zodoende goed op de hoogte van recente jurisprudentie.

Maar dan nog........de vraag is of TS de bomen nog door het bos ziet. Advies via PM is dan handiger.
 
Het zal hoe dan ook uitlopen op een discussie tussen posters en daar is de TS niet mee geholpen. Die ziet door de bomen het bos niet meer.
En ...... elke man/vrouw met een juridische opleiding en baan heeft een ander aandachtsgebied. Ik denk dat je op een forum als dit het meeste hebt aan een schadebehandelaar bij een verzekeraar. Het liefst een ervaren letselschade behandelaar bij een schadeverzekeraar of rechtsbijstandverzekeraar.
Met alle respect voor advocaten :} maar een bovengenoemde behandelaar ziet veel meer zaken op jaarbasis dan een advocaat en kan daarom prima advies geven. Meestal behandelen dit soort behandelaar alleen verkeersschaden en zijn zodoende goed op de hoogte van recente jurisprudentie.

Maar dan nog........de vraag is of TS de bomen nog door het bos ziet. Advies via PM is dan handiger.

*** GAAP ***
:Z :Z :Z


Waar komen al die bomen vandaan? :+
En zie ik daar nu een vrijend (juristen)paartje tussen de bomen? :?

Ja hoor, ben er nog, en heb m'n conclusie al getrokken....

Kansloos verhaal hier... Op een speciale website zou 't nog kunnen... -O-

Ach, en toch... 't weer is mooi, heb nog wat vrije tijd de komende dagen, rij nooit te hard, dus boetes ontwijken hoeft voor mij niet, m'n machine is helemaal standaard, dus daar maak ik me niet druk over...

Zo af en toe moet je kunnen accepteren dat een verder uitstekend plan 't om praktische redenen niet haalt... En die eindeloze discussies over dit soort onderwerpen in de topics zijn ook wel hoogst vermakelijk. *O*
 
*** GAAP ***
:Z :Z :Z


Waar komen al die bomen vandaan? :+
En zie ik daar nu een vrijend (juristen)paartje tussen de bomen? :?

Ja hoor, ben er nog, en heb m'n conclusie al getrokken....

Kansloos verhaal hier... Op een speciale website zou 't nog kunnen... -O-

Ach, en toch... 't weer is mooi, heb nog wat vrije tijd de komende dagen, rij nooit te hard, dus boetes ontwijken hoeft voor mij niet, m'n machine is helemaal standaard, dus daar maak ik me niet druk over...

Zo af en toe moet je kunnen accepteren dat een verder uitstekend plan 't om praktische redenen niet haalt... En die eindeloze discussies over dit soort onderwerpen in de topics zijn ook wel hoogst vermakelijk. *O*
:? Jij haakt ook snel af zeg. Zeker nog nooit een topic off-topic zien gaan.

Nogmaals, je voorstel lijkt me prima, maar het ligt niet in mijn handen om daar een centraal topic voor aan te maken.
 
het blijft natuurlijk altijd wel zo dat 2 juristen het nooit met elkaar eens zijn... dus TS weet waar je aan wilt beginnen!!!!!

precies, de 'adviezen' kunnen dus ook nogal uit elkaar lopen. heb het zelf ook in de praktijk meegemaakt dat mensen verschillende verhalen te horen krijgen. Dit was tijdens mijn stage SJD, ben dus geen jurist maar heb er wel mee te maken gehad.

Lijkt me moeilijk om zoiets op een forum te verwezenlijken, hoe maak je uit wie wel relavant advies kan geven en wie niet?
 
_O-

Wat een toeval, ik werk in hetzelfde rechtsgebied als jij. Bij dit kantoor. En ik procedeer voornamelijk tegen de overheid, dus jij levert mij werk op :+ ;)


HEEEEEEE wat leuk!!!! Ken erg veel mensen van dit kantoor ( heb met Nathasja gestudeerd zelfs en ik woon in Hellevoet). Ik heb dus idd regelmatig te maken met jouw collega's. Geinig dat daar dus ook een MFer tussenzit :)
Ik zie het overigens ook wel een beetje andersom hoor... doordat jullie tegen de gemeenten in de omgeving gaan procederen word ik door ze ingehuurd om die toeloop van zaken te behandelen *O*

Vanaf volgende week heb ik weer een opdracht heel erg dicht in de buurt ( nee niet Hellevoet) maar dan denk ik wel weer tegenover een van jullie te staan... kunnen we in ieder geval samen naar de rechtbank toeren :)
 
HEEEEEEE wat leuk!!!! Ken erg veel mensen van dit kantoor ( heb met Nathasja gestudeerd zelfs en ik woon in Hellevoet). Ik heb dus idd regelmatig te maken met jouw collega's. Geinig dat daar dus ook een MFer tussenzit :)
Ik zie het overigens ook wel een beetje andersom hoor... doordat jullie tegen de gemeenten in de omgeving gaan procederen word ik door ze ingehuurd om die toeloop van zaken te behandelen *O*

Vanaf volgende week heb ik weer een opdracht heel erg dicht in de buurt ( nee niet Hellevoet) maar dan denk ik wel weer tegenover een van jullie te staan... kunnen we in ieder geval samen naar de rechtbank toeren :)

Mot niet gekker worden _O- Erg leuk dit :)

Het zou me niks verbazen als ik jouw naam ook al eens voorbij heb zien komen in een van mijn dossiers. Speaking of which, wat is jouw achternaam?
 
mail me maar even ( verander dan wel hetnet in quicknet) want ik zet mijn achternaam liever niet hier op het forum. Beetje slechte ervaringen mee ( snachts uit bed gebeld worden enzo)

Overigens gaat mijn achternaam binnenkort veranderen... *O* *O* *O* *O*
 
mail me maar even ( verander dan wel hetnet in quicknet) want ik zet mijn achternaam liever niet hier op het forum. Beetje slechte ervaringen mee ( snachts uit bed gebeld worden enzo)

Overigens gaat mijn achternaam binnenkort veranderen... *O* *O* *O* *O*
You have mail ;)
 
mail me maar even ( verander dan wel hetnet in quicknet) want ik zet mijn achternaam liever niet hier op het forum. Beetje slechte ervaringen mee ( snachts uit bed gebeld worden enzo)

Overigens gaat mijn achternaam binnenkort veranderen... *O* *O* *O* *O*


Hoezo een kouwe douche :X

:+ :+
 
Zeg, Mack en Aletta, jullie hadden al die overbodige posts trouwens ook nuttig aan kunnen wenden door wat adviezen te verstrekken...

Hoewel bijzonder vermakelijk zijn jullie bijdragen tot dusver behoorlijk OFFtopic... kan natuurlijk nog best goedgemaakt worden als jullie ook een zinnige ONtopic bijdrage gaan leveren... O-)
 
Even on topic: ik vind het wel een goed idee!
Jaja TS, ik kan het ook wel met je eens zijn ook al gaat het dan niet over het rijden op mooie dijkjes :+

Volgens mij moet het wel kunnen ook. Er kan toch een soort kenmerk aan gebruikers toegevoegd worden net zoals dat logootje van het MF als je MF donateur bent? Maar dan voor geaccrediteerde juristen. Dan kan iedereen zien of degene die reageert zijn/haar sporen heeft verdiend op het gebied van juridische zaken...
 
Zeg, Mack en Aletta, jullie hadden al die overbodige posts trouwens ook nuttig aan kunnen wenden door wat adviezen te verstrekken...

Hoewel bijzonder vermakelijk zijn jullie bijdragen tot dusver behoorlijk OFFtopic... kan natuurlijk nog best goedgemaakt worden als jullie ook een zinnige ONtopic bijdrage gaan leveren... O-)
Als jij nou eens begint met het stellen van een juridische vraag, dan zijn wij wellicht bereid om weer ontopic te gaan :+

Hoezo een kouwe douche :X

:+ :+
:N Ben ook al lang en breed bezet. Alleen houdt mevrouw Mack voorlopig nog haar eigen achternaam ;)
 
Laatst bewerkt:
Even on topic: ik vind het wel een goed idee!
Jaja TS, ik kan het ook wel met je eens zijn ook al gaat het dan niet over het rijden op mooie dijkjes :+

Volgens mij moet het wel kunnen ook. Er kan toch een soort kenmerk aan gebruikers toegevoegd worden net zoals dat logootje van het MF als je MF donateur bent? Maar dan voor geaccrediteerde juristen. Dan kan iedereen zien of degene die reageert zijn/haar sporen heeft verdiend op het gebied van juridische zaken...
Leg het eens voor aan de moderators!
 
Kijk, nu komen we ergens...

Wat betreft een juridische vraag: zoals ik hierboven al ergens gepost heb ben ik een bijzonder brave broeder: m'n moto is origineel en ik rijd NOOIT te hard (zeker niet over dijkjes) O-)

Met verzekering heb ik nog nooit te maken gehad.

Dat van die logootjes klinkt als een goed idee. Moderator?

Misschien ga ik nu te ver, maar wat als het geen juridisch topic wordt maar een volledige rubriek? *D
 
Is het een idee om op MF een sectie te maken met uitsluitend juridische vragen, waarop ook alleen antwoord wordt gegeven door mensen die verstand hebben van deze materie (meningen zijn leuk en nuttig, maar roepen vaak net zoveel discussie en vragen op als ze oplossen)?
En dan is de vraag: wanneer heb je verstand van zaken?
Als je rechten gestudeerd hebt :? Of als je een bepaalde richting gekozen hebt :? Of misschien als je als advocaat werkt :? Of als juridisch adviseur :? Of misschien alleen als je ovj bent :? Of toch maar rechter :?

[me]Spider ziet nogal wat haken en ogen :+ [/me]
 
En dan is de vraag: wanneer heb je verstand van zaken?
Als je rechten gestudeerd hebt :? Of als je een bepaalde richting gekozen hebt :? Of misschien als je als advocaat werkt :? Of als juridisch adviseur :? Of misschien alleen als je ovj bent :? Of toch maar rechter :?

[me]Spider ziet nogal wat haken en ogen :+ [/me]
Het zou volgens mij al heel wat zijn als we gewoon kunnen zien, aan de hand van een logo of een ander kenmerk van de poster, dat ie een juridische achtergrond heeft. Puur om het kaf van het koren te schijden en iedereen kan zien of de reactie geschreven is door iemand die iets 'van horen zeggen' weet of dat ie het door zijn/haar werk/studie weet.
 
En dan is de vraag: wanneer heb je verstand van zaken?
Als je rechten gestudeerd hebt :? Of als je een bepaalde richting gekozen hebt :? Of misschien als je als advocaat werkt :? Of als juridisch adviseur :? Of misschien alleen als je ovj bent :? Of toch maar rechter :?

[me]Spider ziet nogal wat haken en ogen :+ [/me]
Wanneer mag je moderator zijn? Als je een minimum aantal dagen op MF geregistreerd bent? Als je dagelijks op MF te vinden bent? Als je HBO, dan wel academisch geschoold bent? Als je psychologie gestudeerd hebt? Als je stressbestendig bent? Als je in staat bent om dagelijke een hele berg commentaar van mede-MF'ers te slikken?

Het is wat ;) :+
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan