?Als je een K&N filter monteerd is het wel aangeraden om een Dynojet kit ook te monteren.
zo\'n beetje alle motoren staan standaard te arm, vanwege emissie eisen etc.K&N filter laat meer lucht door waardoor de motor armer gaat draaien. Symptomen: minder doortrekken, warmer lopen, terug batsen in de uitlaat bij gassluiten, ... Het kan natuurlijk ook zijn dat je standaard fiets aan de rijke kant staat, dan is het resultaat nl beter.
p.s. bij welke kilometerstand moeten ongeveer de kleppen worden gesteld van een SRAD.
Op zondag 30 december 2001 19:16 schreef Gizzmo13 het volgende:
maar de VORM van de naald is ook belangrijk.
Wat heeft klepspeling met compressie te maken???oja laat eve kleppen stellen word de compressie stukken beter van....
doe er geen dynojet in .... heb het ook niet van me zelf maar van een600 cup rijder....
dan nog effe dit als je een k&n erin hebt zitten dan pakt ie onder in niet beter op
Wat heeft klepspeling met compressie te maken???
ook 2e versnelling uitaccelereren ( scherpe bocht) is wel
eens een probleem omdat je te laag in de toeren zit
5000 6000 om dit op te lossen kun je een 15 tands in plaats van een 16 tands voortandwiel plaatsen
nadeel hievan is dat je motor en bak iets meet op zijn flikker krijgt....
En is dynojet de enig met anders gevormde naalden?En of een dynojet kit marketing trucs zijn, valt mee.
Met een andere uitlaat en luchtfilter kom je er niet meer met de standaard spullen afstellen, dan dus andere sproeier en naalden, ringetje onder naals helpt wel iets, maar de vorm van de naald is ook belangrijk.
Op zondag 30 december 2001 21:49 schreef griekspoor het volgende:
Super zo\'n forum. Ideaal voor de beginnde motorrijder zoals ondergetekende.
Hier een helaas wat onduidelijke foto van mijn motor. Helaas is die bij de vorige eigenaar van zijn standaard gevallen en is de kuip op kanten gescheurd op de plaats waar het witte stickertje zit. Hier moet ik nog even een mooie oplossing voor zoeken. Oh ja als er nog iemand een buddyseat heeft liggen hou ik me aanbevolen.
edit: foto toegevoegd
En is dynojet de enig met anders gevormde naalden?
Het sproeier/naalden matriaal van de carb-leveranciers zelf biedt ook genoeg mogelijkheden.
Er zijn meer fabrikanten van naalden, Factory, Ivan, Dynojet, misschien ook de fabrikanten zelf, feit blijft dat er op een gegeven moment andere in moeten, en welke dan de beste zijn, zal wel voor elk type verschillen.
En hoe goed de originele naalden zijn zal ook per model verschillen.
In de eerste TDM\'s was een dynojet kit haast niet uit te sluiten, iig werdt het benzineverbruik een stuk beter.
In de eerste Fireblade\'s was ook een hoog resultaat te halen.
In sommige modellen valt niet veel eer te behalen, hooguit een emissiedipje, die waarschijnlijk ook met originele spullen opgelost kan worden.
Let wel, een kit kan meer zijn dan naalden en sproeiers, ook gasschuiven, gasschuifveren, een modificatie aan het luchtfilterhuis en eventueel luchtfilter, deze hoeft alleen verandert te worden als filter een beperkende factor is in de luchttoevoer.
Verander je echter het filter, dan moet je ook je carbs aanpassen.
Voorbeeld bij een R1, een K&N filter verandert zoveel, dat dit niet met standaard spullen is bij te regelen, dus wordt er een kitje geplaatst, en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde als met het standaard filter en een kitje. En het kitje schijnt zonder overige aanpassingen (uitlaat meestal)weinig effect te geven.
En elk onderdeel van een carb geldt voor een stukje van het toerengebied, volgens mij werken naalden vooral in middengebied, hoofdsproeiers in toptoerental, synchroon stellen in ondergebied ed.
dat geloof ik graag... die R1\'s doen ook zwaar mee in de PK race, dat daar met simpele middelen niet veel meer valt te winnen.Voorbeeld bij een R1, een K&N filter verandert zoveel, dat dit niet met standaard spullen is bij te regelen, dus wordt er een kitje geplaatst, en het uiteindelijke resultaat is hetzelfde als met het standaard filter en een kitje. En het kitje schijnt zonder overige aanpassingen (uitlaat meestal)weinig effect te geven.
dus....