K*tschroeven!!

Soepkip

Banned User
25 feb 2003
153
0
H.I. Ambacht
Argh!! Ik heb net mijn hugger binnen voor mn Bandit, echter, de originele schroeven van de originele kettingkastbeschermer zitten muurvast, hoe de *** haal je die eruit?? De kop is al beetje beschadigd door het wegglijden van de schroevendraaier :(
 
ik gebruik altij hamer en barang gat slage in kop van schroef en dan zo late meedraaie , andere goeie manier is ook schroevendraaier erin zete zachtjes verdraaie (echt heel traag ) en dan met de hamer op schroevendraaier slage
perslucht werkt ook hoed , ma heb je zeker toevalig niet staan ? :P
 
ik gebruik altij hamer en barang gat slage in kop van schroef en dan zo late meedraaie , andere goeie manier is ook schroevendraaier erin zete zachtjes verdraaie (echt heel traag ) en dan met de hamer op schroevendraaier slage
perslucht werkt ook hoed , ma heb je zeker toevalig niet staan ? :P

Kan zijn dat ik iets mis, maar kom jij niet net uit de kroeg of zo :?
 
Nou ik denk dat Genesis een franstalige Belg is, niet waar :?

Met andere woorden, dat kromme nederlands komt niet door de alcohol, maar door de vrij kromme vertaling van het frans naar het nederlands.

Maar goed ... kan ook zijn dat het komt door de nodige pinten :P

Genesis ... what is your comment on this ;)
 
kheb bij mijn motor met een dremel eigenlijk een oude tandartsboor met een klein cirkel zaagje een gleuf in me bout geslepen en daarna met een slagschroefedraaier m toch nog los weten te rammen zou zo zeggen pobeer het zo eens hoop dat het lukt succes *D
 
Een slagschroevendraaier is idd een heel handig stuk gereedschap voor dit soort dingen. ff halen dus. Ga je geen spijt van krijgen. Koop wel een goeie. Heb er zelf 1 van Gedore, niet goedkoop (40eur ofzow) maar dan heb je ook wat.
Wat ook vaak wel werkt is een goede (!, dus niet zo'n cheap-ass ding van de HEMA ofzow) accuboormachine. Eentje die heel langzaam kan draaien en veel koppel heeft. Krijg je ook de rottigste schroeven mee los.

[toevoeging] Hard-core oplossing (alleen als het echt niet anders kan): schroefkoppen afslijpen, bout uitboren, nwe draad tappen, klaar.
 
Ik kijk morgen met mn pa wel :P
Dit is hem:

IMGP1790.JPG


En zo moet het dus worden..

IMGP1795.JPG
 
met een hamer en een beiteltje de schroef rondslaan. anders een klein gaatje door de schroef boren (verdwijnt de spanning in de schroef een beetje). linkse tap erop zetten.

als het dan nog niet werkt gewoon de kop eraf boren en kijken of je er met een griptang op kunt. maar het lijkt me sterk dat je hem met hamer en beitel niet los krijgt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan