Ik zal op jou es een slotje gooien.
Nog voorkeur voor een bepaald type slot?
Heeft mijn XJR ook ram-air?
Er lopen twee plastic kanalen naar mijn cilinderkoppen.
De term ram air wordt meer gebruikt voor exstra lucht naar het brandstofsysteem te krijgen.
De kapjes die je bedoelt zijn om extra lucht langs de cilinders te krijgen,hebben ook wel degelijk een functie.
Groeten Magnamannetje.
SRAD , RAM AIR.. dat is allemaal een vorm van drukvulling in je luchtfilterkast die er voor zorgt dat er meer benzine/lucht via carbs/injektie in je motor komen en zo meer vermogen toch ontwikkelen??(hoe sneller je rijdt, hoe meer stuwdruk naar je inlaat/verbrandingskamer..)
en dat suzuki naampje noemt SACS: Suzuki Advanced Cooling SystemWat wilt zeggen dat een (Suzuki)luchtgekoeld blok extra gekoeld wordt via een oliestraal die op de onderkant van je zuigers gericht is en zo je zuigers koelt...
Ben precies de enigste dit dat hier weet te vertellenen dat voor een Belg nog wel
Groeten vanuit Belgie
beide de rest van het topic niet helemaal gelezen?
SACS heeft dus volgens jou ook niets met die rijwindscoops voor de koeling te maken...dus is dat ook ramair.
Heerlijk topic... mooi blaten kan iedereen.
keep cool,vertel wat je weet dan weet ik het ook
Ik zal op jou es een slotje gooien.
Nog voorkeur voor een bepaald type slot?
Ik neem aan dat je op mijn post doelt?Pfff,
Je hebt wel weinig gevoel voor humor man !
Wás goed bedoelt joh
hierbij mijn nederige excuses
Hoe bedoel je dat? Conceptueel lijken HD's gegarandeerd om oververhit te raken met de achterste cilinder recht achter de voorste, maar in de praktijk blijken ze juist behoorlijk veel te kunnen hebben. De oudere Buells zonder geforceerde koeling of olie koeler draaien moeiteloos door (mijne is de ton al voorbij), zelfs onder extreme hitte, voorop gesteld dat er niet ondeskundig aan het in/uitlaat traject is geknutseld. En ook de vele Harleys in b.v Florida of andere warme gebieden in de US lopen niet chronisch de vernieling in.H-D's hebben nog (steeds) een hitteprobleem
Terug on-topic dan maar:
Vooral bij het verlaten van de snelweg lang bij een verkeerlicht onderaan de afrit moeten wachten is funnest; ze begint lui te reageren op gas en stationair lopen is er al helemaal niet meer bij.
SACS houd alleen maar in dat het motorblok olie gekoeld is en dat de olie doormiddel van een oliekoeler weer de warmte kwijt kan aan de buitenlucht.............
en dat suzuki naampje noemt SACS: Suzuki Advanced Cooling SystemWat wilt zeggen dat een (Suzuki)luchtgekoeld blok extra gekoeld wordt via een oliestraal die op de onderkant van je zuigers gericht is en zo je zuigers koelt...
Ben precies de enigste dit dat hier weet te vertellenen dat voor een Belg nog wel
Groeten vanuit Belgie
Hoe bedoel je dat? Conceptueel lijken HD's gegarandeerd om oververhit te raken met de achterste cilinder recht achter de voorste, maar in de praktijk blijken ze juist behoorlijk veel te kunnen hebben. De oudere Buells zonder geforceerde koeling of olie koeler draaien moeiteloos door (mijne is de ton al voorbij), zelfs onder extreme hitte, voorop gesteld dat er niet ondeskundig aan het in/uitlaat traject is geknutseld. En ook de vele Harleys in b.v Florida of andere warme gebieden in de US lopen niet chronisch de vernieling in.
Kijk eens in Brikken en Klassiekers, daar loopt een topic waar een heel verhaal (stukje bij beetje) wordt gepost over HD-blokken en hun design fouten.Conceptueel lijken HD's gegarandeerd om oververhit te raken met de achterste cilinder recht achter de voorste, maar in de praktijk blijken ze juist behoorlijk veel te kunnen hebben.
zo zelfverzekerd en zo hard er tegenin.... misschien wel iets te hard.. maarja eigenlijk klopt het wel. ramair is idd een forced induction systeem wat extra lucht in de cylinders blaast.....stop toch eens met achterlijk blaten als je er NIETS vanaf weet
de eerste ram air systemen op de suzuki GT series waren luchthappers boven de cilinderkop om een betere koeling te krijgen. Maarja van echte motoren heb jij geen verstand he
en nu voortaan je bek dichthouden. Of ga nog wat auto"s zoeken zonder distributieketting
om het nu even helder te maken:
ram air is een term uit de luchtvaart.
het wordt gebruikt voor een ram-jet of pulse-jet motor.
(Afbeelding)
blabla (hoop text die me quote te groot maakt)
Ram Air is geen KOELING.Ram air is bedoeld om doormiddel van buizen in de rijrichting geplaats een hogere luchtsnelheid in de lucht inlaat van je carburateurs te krijgen en daardoor word je brandbaar mengsel onder (iets)hogere druk je cilinders ingeperst.De echte kenner ziet nu wel dat er een kleinigheidje niet klopt aan dit verhaal nl. doordat je een iets hogere druk krijgt wordt de lucht ook een beetje gekoeld en zoals iedereen wel weet zit er in koele lucht meer zuurstof dan in warme lucht maar dat heb ik maar even niet meegerekend in mijn verhaaltje.bladiebla doe er maar wat mee.... (of niet natuurlijk)
bla,bla, bla