Karel Motoren in Nijmegen stopt ermee

Kawabeest

MF'er
29 mrt 2004
82
0
Nijmegen
Collega's,

kreeg van de week een brief in de bus, van mijn KAWASAKI dealer.
Met tranen in mijn ogen '( las ik dat de enige winkel in de hele stad die er in mijn ogen toe doet er mee stopt. Toen ik een klein kereltje was wilde ik alleen mee naar de stad als we dan even daar langs gingen en dan stond ik daareen half uur naar 20 motors te kijken :} .
Een leuk familiebedrijfje wat al 100 jaar bestaat stopt ermee.
Ik deed al mijn onderhoud, behalve af en toe een bandje daar. Heb daar 2 gloednieuwe fietsen gekocht. Nooit een klacht gehad, altijd goed behandeld.
Ken vader en zoon erg goed daar. Morgen even kijken waarom ze stoppen. Ik denk de financiele problemen waar half nederland mee loopt.
In zijn brief schreef hij dat hij per 1 augustus dicht wil zijn.
Hij spreekt over mega kortingen, dus zal het even morgen opnemen, en melden wat voor voordeel dit voor een ieder kan zijn. :9~
Ik ben die mensen dit verplicht, dus mannen/vrouwen, allemaal op weg naar de Smetiusstraat in het Centrum van Nijmegen.

Ik baal als een stekker omdat ik nu bij zo'n keten als Motoport moet kopen! :(

Bij deze wil ik ze bedanken voor 8 jaar motorplezier! (hadden er wel 100 mogen zijn, maar ben pas 26).

Bedankt Wim en Pepijn (KAREL) :} :} :}

Gr Richard Verdijk

P.s. Ik weet dat morgen om 11:00 uur er een rit is vanaf de Waalkade. Zou leuk zijn als jullie er morgen even langs konden gaan (paar 100 meter verderop)
Ik eis een serie burnouts/wheelies voor hun zaak als eerbetoon, en om hun te bedanken voor al hun goede zorgen voor mijn motoren en de motoren van al die andere tevreden klanten.
 
Je doelt waarschijnlijk op de Kawasaki SS rit?
Sgapie, Froggy, malfunction..... do your thing :)
 
Het wordt niet leuk in Nijmegen.

Het enige wat je hier nog vind is een Yamaha-dealer en een Moto-Guzzi/Aprilia-dealer.

Wordt eens niet tijd dat iemand een echte motorzaak komt , met merken als Suzuki, Kawasaki, BMW, Honda en wat andere merken ???

Ik vind het onvoorstelbaar , dat er in deze stad nog steeds geen grote motorzaak zit.

Ik ga al vele jaren naar Den Bosch ( vd Heyden) voor onderdelen en motoren.

Wel was ik blij dat Tijnagel er mee stopte, want dat was een grote prutzaak.
 
Tijnagel wasinderdaad een prutser en een oplichter. Druten ben ik ook niet over te spreken. Termaat (YAMAHA) wel over te spreken, maar niet mijn merk. No offence. Maar als je kawa rijd weet je wat ik bedoel ;) .
Eens kawa altijd kawa!
 
Vandaag dus de rit met alle kawa´s. Mara ikzelf kan er niet bijzijn, moet wat dingen regelen. Malfunction is ook nog een twijfel geval, die heeft gister zijn nek flink gebleseerd, hij kon niet eens meer zijn hoofd een paar graden draaien.

Maar over Karel weet ik dan ook het een en het ander. Hij stopt omdat hij van zijn pension wil genieten en Pepijn (zijn zoon) de zaak niet overneemt. Pepijn heeft een eigen baan en daarbij komt ook nog dat de motorverkoop de laatste tijden geen vetpot meer is.
Vroeger werkte Pepijn er ook, maar in de winter moest Pepijn ander werk zoeken omdat er gewoon niets te doen was in de shop.
In de zomer was er dus wel gewoon werk en dus ook genoeg voor Pepijn.

Eigenlijk was dit mij al een paar maanden geleden bekent, maar het blijft natuurlijk erg zonde dat een kawa dealer vertrekt.
Dat zou betekenen dat we nu voor onze onderdelen een eindje verder moeten.

Zelf heb ik niets ontvangen over een brief,maar ik kwam daar alleen maar voor kleine onderdelen en dergelijke en sta niet bij hun in het bestand.
Maar megakortingen zijn nooit weg; Zou hij dat ook op de motoren doen?
Hij heeft namelijk nogal wat staan;
Overjarige rode ZX12R, Z1000, ZX6R etc....

Maar ook moet ik wel zeggen dat hij met sommige dingen best nog aan de prijzige kant is. Dit geldt zowel voor motoren als accesoires.
Maar voor mij niets meer dan :} voor Wim.
 
Leeft Wim nog? Ik heb een BSA uit 1952 met zijn (motorzaak) embleem erop..... hij zou zo rond de 86-87 moeten zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan