Motormarkt Hardenberg stopt

broemer

Die hard MF'er
5 okt 2003
901
117
Almelo
Op 25 maart is de laatste motormarkt in Hardenberg. De markt stopt er na 45 jaar mee. Vooral door vergrijzing begrijp ik. Toch jammer.

 
evenementen organiseren is tegenwoordig een professionele onderneming geworden.
En daar haken de "liefhebbers" op af (qua organisatie), je moet teveel en mag niks.

Een lokale boer hier stelde elk jaar een stukje land ter beschikking op oudjaarsdag zodat de jeugd naar harte lust melkbussen kon afschieten, fikkie kon stoken en gezellig samen zijn onder schuin toezicht van de boer....
Vorig jaar moest hij een calamiteiten plan opstellen van de gemeente.... :W doeidoei, dikke boete en heeft nu gezegd; zoek het dan maar uit.
Laat je de jeugd toch lekker ongecontroleerd door de omgeving trekken...
 
och , het is maar net wat het je waard is , ik heb er al wel leuk spul gekocht en niet voor idiote prijzen , jammer dat dit stopt
Ik ook, ben er meerdere keren geweest. Was voor mij een pokke eind rijden, vanuit Zuid-holland, maar altijd was het leuk, en gezellig.
 
lekker door de bagger stampen met je werkbatsen en uitstampen bij binnenkomst van de hal, wat een bende _O- maar wel gezellig.
Overal stond wel wat.
Precies dat dus! Daar hou ik wel van, lekker ouwehoeren, onderdeeltjes uitzoeken uit ouwe kratten. Af en toe een oranje bouwzeiltje waar je doorheen kon naar het volgende stukje.
Lekker laagdrempelig, niet dat showgedoe als bij andere beurzen.
 
Ik denk dat je nu moet kijken naar de laagdrempelige kleine beursen in lokale sporthallen/veehallen/ dorpshuizen etc.
Vorig jaar in sneek geweest, volgende week naar Leek.
In schiedam is 5 maart ook een kleine beurs maar voor mij wat tever en gelijk met Leek.
Klein maar wellicht geschikt voor de lokale handelaar/ schuuropruiming etc ivm lage of zelfs gratis stands/huur
 
Ik denk dat je nu moet kijken naar de laagdrempelige kleine beursen in lokale sporthallen/veehallen/ dorpshuizen etc.
Vorig jaar in sneek geweest, volgende week naar Leek.
In schiedam is 5 maart ook een kleine beurs maar voor mij wat tever en gelijk met Leek.
Klein maar wellicht geschikt voor de lokale handelaar/ schuuropruiming etc ivm lage of zelfs gratis stands/huur
Waar is die beurs in Schiedam dan? Heb je eventueel een linkje ernaar? Ik woon er niet ver vandaan, dus wil wel even gaan kijken.
 
De prijzen voor de onderdelen en motoren worden niet door de organisatie bepaald.

Je komt er vaak de leukste dingen tegen, de afgelopen beurs viel mij wat tegen, meer lege plekken en veel geld voor ouwe zooi. Dit was wel de eerste beurs na de Corona crisis.
Er stond her en der wel een ” pareltje” tussen voor weinig geld.

Ik kan mij geheel vinden in wat KwaSuz zegt, o.a. de huidige wet en regelgeving kost dit soort prachtige evenementen de kop.
Niet alleen het gebrek aan vrijwilligers.

Eeuwig zonde dat er weer een leuke markt verdwijnt, het is een top plek voor motor gezelligheid, sociale contacten, brommers kieken etc.
 
Laatst bewerkt:
De prijzen voor de onderdelen en motoren worden niet door de organisatie bepaald.
De prijzen voor de standplaatsen wel...misschien dat ze daardoor hogere prijzen voor het spul moeten vragen om nog een beetje winst te maken...
 
E5 per strekkende meter dat is m.i. een koopje.
Evenals de toegangsprijs, helaas het gebrek aan vrijwilligers speelt ook mee. Dus wat één van de organisatoren zegt “we stoppen op het hoogtepunt”.
 
Ik kan mij geheel vinden in wat KwaSuz zegt, o.a. de huidige wet en regelgeving kost dit soort prachtige evenementen de kop.
Niet alleen het gebrek aan vrijwilligers.

Is het niet zo dat met de komst van Marktplaats enzovoort dit soort evenementen ook minder bestaansrecht heeft gekregen?
 
Is het niet zo dat met de komst van Marktplaats enzovoort dit soort evenementen ook minder bestaansrecht heeft gekregen?
Ja en nee, denk ik….
Juist op dit soort beursen kun je nog net dat onderdeeltje vinden die je nodig had.
En je kunt nog fijn onderhandelen.

Terwijl op mp vaak vaste (hoofd) prijs gevraagd word.
Er zijn uitzonderingen maar je hoort/ziet/leest dat mensen graag naar dit soort beursen gaan .
 
Terug
Bovenaan Onderaan