Kawa ZR-7s

Welke kleur heeft je ZR-7(S)

  • Rood

    Stemmen: 21 31,8%
  • Blauw

    Stemmen: 26 39,4%
  • Groen

    Stemmen: 4 6,1%
  • Geel

    Stemmen: 3 4,5%
  • Anders

    Stemmen: 12 18,2%

  • Totaal aantal stemmers
    66
Het is me gelukt via eBay. Stond zaterdag online en ik heb er direct op gereageerd. Afgerond 150 euro incl verzending vond ik niet te gek. Zal nu geschat weer goed zijn voor een 40000km en met een paar duizend km per jaar met deze motor, zit ik goed voor vele jaren.
 
20200719_150515.jpg
gewoon omdat het kan.
 
Het kan nog zeker. Zit nu in de eifel zonder motor. Maar morgen weer naar huis. En hoop binnenkort weer terug te kunnen met de kawa . Die blauwe ziet er ook prima uit.
 
Het kan nog zeker. Zit nu in de eifel zonder motor. Maar morgen weer naar huis. En hoop binnenkort weer terug te kunnen met de kawa . Die blauwe ziet er ook prima uit.
Onze Eifel tour is verandert in Friesland tour. Zat al jaren in de pen maar nooit echt van de grond gekomen. Nu door corona gedoe maar is uit de kast gehaald. Eifel had nu ook best gekund. Maar volgend jaar maar weer. .
 
20200726_103629.jpg
deze kan eigenlijk niet. Action verf is verkleurd door zon en niet alles in een keer te spuiten.
Maar heb er schik mee.
 
Heren, het is echt waar maar de KAWA is verkocht, ik ga weer terug naar een 2 cilinder, wat voor iets dat weet ik nog niet.
Kijk deze winter gewoon rond of er iets leuks op mijn pad komt.

Ik zag Want ook al voorbij komen in het Tiger Topic, dus die heeft er een motor bij. maar 1 motor is genoeg voor mij.
Ik heb nog wel een deuk vrije en roest vrije tank liggen voor een KAWA ZR7 , kleur is donker grijs dus al je nog een tank zoekt
dan heb ik er nog 1 liggen. :]
 
Ik zag Want ook al voorbij komen in het Tiger Topic, dus die heeft er een motor bij. maar 1 motor is genoeg voor mij.
Ha Ja. Ik heb er motor bij. Heb deze erbij genomen voor in de winter. Daar zijn de kawa,s minder geschikt voor vind ik En ik wil ze er ook niet aan bloot stellen. Met de Tiger toch best tevree voor woon/werk verkeer.
 
Is zo'n Tiger dan niks voor de vakantie, lijkt me toch best een stevige motor waar best veel op mee kan genomen worden.
En ik heb ooit eens op een Laverda 3 cilinder gereden, blijft best apart zo'n 3 cilinder.

groetjes allemaal :W
 
Is zo'n Tiger dan niks voor de vakantie, lijkt me toch best een stevige motor waar best veel op mee kan genomen worden.
En ik heb ooit eens op een Laverda 3 cilinder gereden, blijft best apart zo'n 3 cilinder.

groetjes allemaal :W
Ja het is echt n beest van n motor. Heb moeite om op te stappen en kan met de tenen net de grond raken. Vind de Tiger, zeker de nieuwe modellen n tegenhanger van de bekende BMW GS. En zeker. 3 cilinder heeft wel wat. Ben groot gebracht op de kawasakI H2 750 2 takt. Ook n beeste.
 
Ach wie weet komen we elkaar hier nog wel eens tegen. Ik ben nu aan het rond kijken voor een Suzuki V Strom 650 of yamaha TDM 900. We zien wel wat het wordt.
 
Hallo motorforumvrienden!

Ik ben al 13 jaar trotse bezitter van een keurige blauwe Yamaha TRX die ik enorm veel liefde gegeven heb. Nu wil ik deze niet meer in de herst en winter belasten met woon-werk verkeer, dus heb ik voor een prikkie een leuke Kawasaki ZR7S geregeld die mij door de barre maanden gaat helpen!

Hij heeft 55k op de klok en is knalblauw. Heeft wat glijschade en de kleppen moeten worden gesteld, daarbij is het blok verweerd. Dat maakte hem mega goedkoop, daarbij ben ik zelf erg handig dus kleppen stellen is geen issue.
(foto's volgen)

Ik ga ook deze motor genoeg liefde geven, maar het blijft mijn wintermotor dus wil hem niet per se in showroomstaat brengen. No offense naar jullie natuurlijk, want ik weet zeker dat jullie net zoveel liefde aan jullie japanner geven als dat ik bij mijn eerste liefde gedaan heb.

Ik ben wel van plan het blok opnieuw te laten spuiten en dat doe ik wel graag grondig ipv met de hand. Hiervoor heb ik een nieuwe pakkingset nodig. Meteen de eerste vraag: is een pakkingset van een ZR750C compleet compatibel, of zijn er toch echt teveel minimale verschillen toen Kawasaki besloot om dit blok in de ZR7 te lepelen?
Degene die ik denk te kunnen kopen:

Anders zou het deze worden, maar het verschil in prijs is nogal flink.

Ook ben ik natuurlijk benieuwd naar jullie 'no brainer' upgrades zoals andere voorvorkveren, remleidingen of spiegels, zoals iedere motor die wel heeft om de meest basale missers op te lossen.

Bedankt en we spreken elkaar.

Voor de geinteresseerden: mijn TRX bij aanschaf in 2006:
IMG_3258.JPG


En 13 jaar later..
leukopdefoto_1262323promo.jpg
 
Hoi Vieze,

Leuk jou hier tegen te komen, ik lees nog steeds stiekem mee bij de TRX-club hier, je weet toch wel dat de zwarte het snelst zijn :).
Toevallig had ik een zwarte TRX . De TRX is verkocht , er zat veel onderhoud aan te komen en het lijf vind het ook niet meer zo leuk om lang in die
houding te zitten. Mijn kawa ZR7 is ook verkocht, al moet hij nog wel opgehaald worden.
Sleutelen aan de ZR7 is niet zo heel moeilijk, en dat gaat jou zeker lukken als ik gelezen heb wat jij allemaal aan de TRX gedaan hebt.
IMG-20180901-WA0002.jpeg



Het blijft een geweldige motor voor de Eifel,
 
Nou ik heb mijn handen uit de mouwen gestoken, nu het nog zacht weer is.
Hier wat foto's van de aankooptoestand:
IMG_20201015_120735.jpg

IMG_20201015_120744.jpg

IMG_20201015_120751.jpg

IMG_20201015_120921.jpg

IMG_20201015_134557.jpg


To do:
Remmen reviseren, hij remt nogal abrupt
Kleppen inspecteren en evt stellen
Luchtfilter reinigen
Roestaanslag van tank halen en vacuum herstellen (of benzinekraan reviseren), hij blijft benzine geven na afkoppelen
En... SCHROBBEN!
(evt later het blok eruit lepelen en spuiten, eerst veilig de winter door komen).
 
Zo gezegd, zo gedaan:
IMG_20201015_142555.jpg


Dit kwam ik zoal tegen. Ergens ben ik altijd blij als iets naar de haaien is, omdat dat betekent dat na reparatie het sowieso weer lekkerder werkt.
ZOUT!
IMG_20201016_102556.jpg


Wat moeten er een hoop boutjes los voordat die klepdeksel eraf kan, bij mijn TRX zijn het er maar 6 haha. En wat zit ie VRESELIJK onhandig onder het frame. Lekker uitgekozen van Kawasaki om de nokkenasketting in het midden te doen, waar je hem opzij overheen moet zien te tillen. Naja, kan ook niet anders met die nokkenassen van 1 meter 40 lang..
IMG_20201019_104649.jpg


Alles zag er netjes uit. Oude pakking zat nog wel royaal op de top geplakt, terwijl de nieuwe er gewoon op gelegd is. Blok is dus al eens open geweest. Misschien niet onnodig destijds, want op dit moment zaten alle klepspelingen nog tussen de 0.08 en 0.18mm.
Was ik even verbaasd dat de krukas 'droog' te draaien valt!
IMG_20201019_104656.jpg



Nu wachten op de nieuwe klepdekselpakking, remzuiger seals en dan kan ik verder. Tot later!
 
Zo gezegd, zo gedaan:
Bekijk bijlage 1555450

Dit kwam ik zoal tegen. Ergens ben ik altijd blij als iets naar de haaien is, omdat dat betekent dat na reparatie het sowieso weer lekkerder werkt.
ZOUT!
Bekijk bijlage 1555451

Wat moeten er een hoop boutjes los voordat die klepdeksel eraf kan, bij mijn TRX zijn het er maar 6 haha. En wat zit ie VRESELIJK onhandig onder het frame. Lekker uitgekozen van Kawasaki om de nokkenasketting in het midden te doen, waar je hem opzij overheen moet zien te tillen. Naja, kan ook niet anders met die nokkenassen van 1 meter 40 lang..
Bekijk bijlage 1555459

Alles zag er netjes uit. Oude pakking zat nog wel royaal op de top geplakt, terwijl de nieuwe er gewoon op gelegd is. Blok is dus al eens open geweest. Misschien niet onnodig destijds, want op dit moment zaten alle klepspelingen nog tussen de 0.08 en 0.18mm.
Was ik even verbaasd dat de krukas 'droog' te draaien valt!
Bekijk bijlage 1555460


Nu wachten op de nieuwe klepdekselpakking, remzuiger seals en dan kan ik verder. Tot later!
Ja het frame had wat anders mogen zijn boven kleppendeksel. Blok eruit lepelen is op letten met tapeindjes van uitlaat. Lukt mij niet zonder de verf te beschadigen. En ja. Er zijn mijn weinig remklauwen die tegen onze agressieve pekel bestand zijn.
 
Laatst bewerkt:
Klaxon er af halen geeft ook iets meer ruimte om het kleppendeksel terug te plaatsen. Je bent lekker bezig. Mocht je nog een schone tankt zoeken zonder roest of deuken . Ik heb er nog 1 liggen. Kleur is grijs.
 
Klaxon er af halen geeft ook iets meer ruimte om het kleppendeksel terug te plaatsen. Je bent lekker bezig. Mocht je nog een schone tankt zoeken zonder roest of deuken . Ik heb er nog 1 liggen. Kleur is grijs.
Dank je! Ik krijg de roestaanslag er niet af. Er zit een kleine deuk in die mij niet stoort. Ga hem proberen te laten polijsten, ik denk dat ik daarmee het wel voldoende kan opfrissen.

Het blok eruit halen ga ik niet dpen, teveel moeite voor een wintermotor. Spuiten terwijl hij in het frame zit kan denk ik wel, neem ik meteen de voetsteunplaten en het frame deels mee.
 
Helaas is mijn vriendin gisteren zachtjes onderuit gegaan met de zr7s. geen gewonden, maar wel een kapotte rechtere topkuip. Blijken nog niet zo voorradig te zijn, iemand hier nog iets liggen wat over te nemen is. Kleur rood, maar een ander kleurtje is ook prima, dan spuiten we het over.
 
Dat is natuurlijk ook afhankelijk van de staat van de kuip. We dienen het morgen in bij de verzekering dus dat heeft ook invloed. Ik zie linker kuipdelen in prima staat op internet staan voor 90 euro. Dus rond de 100 / 130 euro als hij netjes is?
 
Nee dat is te weinig. Maar jullie hebben weinig schade. Het gaat om een komplete kuip inclusief frame koplamp spiegels ruit en tellers. Maar waarschijnlijk is alles al verkocht.
 
Oh je verkoopt enkel de gehele kuip? Ik zoek enkel het rechter bovenkuipdeel idd. Mocht je dat los verkopen hoor ik het graag. En mocht hier iemand anders een rechter bovenkuipdeel (bij voorkeur rood maar alle kleuren welkom) beschikbaar weten dan houd ik me aanbevolen!
 
Heeft er iemand valbeugels voor het blok liggen die hij/zij kwijt kan? Wil mijn vriendin wat vaker laten oefenen en haar gerust stellen dat ie heus wel eens om mag kantelen..
 
Terug
Bovenaan Onderaan