Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Zojuist besteld na goed en duidelijk contact met Frans Bertrams van Hyperpro ( vanmiddag en vanavond) .Dan zou het deze moeten zijn : Kawasaki Versys 1000 2015-2019 Hyperpro 466 schokdemper met Hpa (hydraulisch verstelbare veervoorspanning).
Had mijn versys 650 ook en nu de 1000 ook. Is vgm overdruk in de tank want het gebeurt altijd als de tank wordt opgewarmd door de zon of door het blok als ik net gereden heb. Volgens mij gaat die lucht (met benzinedampen) tegenwoordig zelfs naar een apart kastje zodat je motor geen benzinedampen zit te verspreiden.Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?
En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Idd tankdopBen meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?
En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Niet te moeilijk denken, injectoren oid vergeet die maar.Ben meer een lezer dan een post-er maar nu toch benieuwd of iemand dit herkent:
Bij warm weer in de tuin genietend van uitzicht op mn versys (2016) hoor ik soms kort een hoge pieptoon.
Zou kunnen dat het de tank ontluchting is maar dat denk ik eigenlijk niet,
ik heb het niet getest want voordat ik mn bier weggezet heb en de tank open heb is het al weer weg.
Kunnen het de injectoren oid zijn? Iemand een zelfde ervaring of een idee?
En ja meer bier drinken helpt inderdaad ook....
Was je tank ook gehavendVandaag de alumium-plaat van de topkoffer vervangen. De vorige had in de Alpen in een hagelbui gestaan…
Bekijk bijlage 1660078
Was je tank ook gehavend
Het pinnetje boven of onder van de schakel is niet belangrijk. Het ligt er net aan waar de montage meneer of - mevrouw begint met de ketting erop te leggen.Ik heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) en mij viel iets op. In het werkplaatshandboek moeten de timing marks naar de onderste pin van de kettingschakel wijzen. Ik kreeg hem zo niet goed op timing. Beide streepjes moesten bij mij naar het bovenste pinnetje wijzen. Het kan dus zijn dat er een fout in het boek staat of dat de ketting bij mij een tand verschoven is op de krukas (of nooit goed heeft gestaan). Als iemand zn timing dus niet voor elkaar krijgt, dit zou het probleem kunnen zijn.
Bekijk bijlage 1660252
Heb je veel moeten goochelen met plaatjes, of zat alles zo'n beetje binnen de tolerantiesIk heb de kleppen van mijn versys gesteld (42.000 km) .............................
Meeste zat binnen toleranties maar heb alsnog wat gewisseld hier en daar omdat het schijnt dat kawa's ervan houden als hun klepspeling aan de grote kant is. Op zich ook logisch aangezien deze speling altijd krimpt en nooit groeit. Synchroniseren was echt een rotklus, je komt nog slechter bij die stelschroeven dan bij de 650 en daarbij komt ook nog kijken dat je overal je handen aan brandt. Maar het is gelukt!Heb je veel moeten goochelen met plaatjes, of zat alles zo'n beetje binnen de toleranties
mooi, dat met wat "worstelen" gelukt is.Maar het is gelukt!
En na het in elkaar zetten kom ik natuurlijk nog 2 van die plastic klik dingen tegen dus ergens missen deze... Mag weer uit elkaar dus.
Bedankt voor het melden maar had vanochtend al gevonden waar ze zaten. Morgen weer lekker rijdenmooi, dat met wat "worstelen" gelukt is.
Gokje met de plastic klik-dingen: Als je van de voorzijde langs de binnenzijde van de zijkap , ter hoogte van de bovenzijde radiateur naar achteren kijkt zit er aan beide zijde eentje in een sparing. Althans daar zou er een in moeten zitten.
Ook zitten er van de zijkant kijkend naar de tank aan beide zijden een richting tank erin gedrukt, ca. 10-15cm onder het plat liggend gespoten kunststof deel welk op de tank aansluit, dit verbindt 2 zwarte ongespoten delen met elkaar.........................................