Ik ben ook een Corbin fan, maar rij met de Versys een stuk minder dan met mijn GSA dus ben voor de next-best oplossing gegaan. Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Voor mij dichtbij, er zijn ongetwijfeld ook andere zaken in Nederland die iets soortgelijks doen.
Wat zij doen is het dek van het zadel halen, dan het schuim grotendeels wegzagen en vervangen door harder schuim. Daarna snijden ze dat in de vorm die je wilt, je mag even proefzitten en eventueel nog wat aanpassen. Dan wordt het schuim geschuurd dat het helemaal glad is, gaat er nog een dun laagje schuim overheen en gaat het dekje er weer overheen. Ik ben 2 weken later nog terug gegaan, want vond het van achter nog net iets te hoog. Gratis werd die aanpassing gedaan, ca. 5mm nog verwijderd aan de achterkant. Totaalprijs 90 euro.
Qua prijs/kwaliteitverhouding een betere oplossing dan een Corbin zadel van 700 euro. Als je puur alleen naar kwaliteit kijkt is Corbin wel wat beter, maar ik vind ik dit meer dan voldoende.
Helemaal mee eens, dit is een prima oplossing. En fabrieksarbeiders is de het overtrek al best netjes.Ik ben ook een Corbin fan, maar rij met de Versys een stuk minder dan met mijn GSA dus ben voor de next-best oplossing gegaan. Ik heb het zadel laten aanpassen bij Tijger Leathers in Den Haag. Voor mij dichtbij, er zijn ongetwijfeld ook andere zaken in Nederland die iets soortgelijks doen.
Wat zij doen is het dek van het zadel halen, dan het schuim grotendeels wegzagen en vervangen door harder schuim. Daarna snijden ze dat in de vorm die je wilt, je mag even proefzitten en eventueel nog wat aanpassen. Dan wordt het schuim geschuurd dat het helemaal glad is, gaat er nog een dun laagje schuim overheen en gaat het dekje er weer overheen. Ik ben 2 weken later nog terug gegaan, want vond het van achter nog net iets te hoog. Gratis werd die aanpassing gedaan, ca. 5mm nog verwijderd aan de achterkant. Totaalprijs 90 euro.
Qua prijs/kwaliteitverhouding een betere oplossing dan een Corbin zadel van 700 euro. Als je puur alleen naar kwaliteit kijkt is Corbin wel wat beter, maar ik vind ik dit meer dan voldoende.
Zal eerdaags een linkje posten voor een pdfje van een werkplaatshandboek van het model vanaf 2016.
Deze is te printen natuurlijk, bij voorkeur bij de baas. Plaats het in een stevige ordner, en je kunt er jaren mee vooruit.
Cheers green smile, ik heb hem al binnen gehengeldZoals eerder beloofd........
Service Manual Versys 650-2015.pdf
1 file sent via WeTransfer, the simplest way to send your files around the worldwe.tl
Veel plezier gewenst met deze fijne fiets. D’r zit ook nog een knappe achterband op zie ik, voorlopig geen zorgen dus.Ondertussen bericht van de garage: motor is bijna klaar om opgehaald te worden!!
Naast dat de motor een beurt gehad heeft en weer verhoogd is naar originele hoogte zijn de volgende werkzaamheden verricht:
Nieuwe tourruit zit erop
Bekijk bijlage 1436358
Handkappen gemonteerd
Bekijk bijlage 1436359
USB-stekker in het dashboard
Bekijk bijlage 1436360
Nu wordt het kettingsmeersysteem geïnstalleerd
Bekijk bijlage 1436361
Hoewel ik al jaren in Brabant woon, kom ik wel uit Den Haag, veel familie en schoonfamilie daar nog dus ritje denhaag is geen probleem
Of kijk eens bij TopSellerie zadels. Vergelijkbaar met Bagster maar iets voordeliger.Ik twijfel wel een beetje tussen Tijger of gewoon een Bagster zadel. Ik kan zelf prima overtrekken maken (2,5 jaar bij Damen leathers gewerkt en nu paarden-zadelmaker). Dus voor een mooi overtrekje hoef ik het niet te doen. Gaat mij echt om de zitting, en die is, denk ik, bij corbin of bagster wel beter. Ik ga woon-werk verkeer met de motor rijden dus comfort is wel erg belangrijk
JepsVeel plezier gewenst met deze fijne fiets. D’r zit ook nog een knappe achterband op zie ik, voorlopig geen zorgen dus.
Ik ga het eens overdenkenVoor woon-werkverkeer voldoet mijn aangepaste Versys zadel prima. Voor mijn GSA heb ik wel een Corbin, maar daar zit ik geregeld 8 uur per dag op, de Versys nooit meer dan 2 uur achter elkaar.
Corbin blijft superieur omdat daar een compleet nieuwe en echt starre bodemplaat op zit. De standaard bodemplaat van een zadel heeft altijd wat speling, het kunststof is niet star genoeg. Maar 600 extra voor een zadel op de Versys vond ik wat overkill, omdat ik voor echt lange ritten gewoon de GSA pak.
Bagster heb ik ooit ook overwegen voor de GSA maar ik merkte dat daar de bodemplaat ook niet helemaal star was, die kon ik wat torderen.
Ik heb inderdaad een paar keer op gravel gereden, ging prima, maar waren wel ideale omstandigheden... Volgend jaar wil ik in de zomer een stukje van de TET doenHoi,
Ik ben nieuw hier. Na een jaar op een Bonnie T100, vijf jaar op een Tiger 800 en twee seizoenen op een Vulcan S heb ik een Versys besteld. Die is op dit moment onderweg naar m'n dealer om opgebouwd te worden met de accessoires.
Eén van de dingen die ik aan de stock motor laat doen is het monteren van Pirelli Scorpion Trail II banden in plaats van de meegeleverde D222 Dunlops. Ik zie dat @FloX er gravel mee heeft gereden, maar vraag me af wie van jullie er nog meer milde off-road stukken doen op de Versys, welke banden jullie er bij kiezen en waar je dat het leukst kan doen in de buurt.
Foto's volgen zodra ik weer een motor heb, de Vulcan was al weg.