Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb interesse in het verlaagde zadel! :)

Nou in de praktijk is hij vooral lager dan het origineel. Dat had ik uit de beschrijving niet begrepen.
Als ik het artikelnummer zoek is het inderdaad een verlagingszadel, wat voor mij de zitpositie vooral slechter maakt.

Dus hij gaat maar weer op marktplaats, of iemand hier moet interesse hebben in een verlaagd zadel?
 
Het was een beetje irritant die losse onderdelen van de Versys hier in huis. Daarom inmiddels weer terug geplaatst.

DSC09851C.jpg


DSC09883C.jpg


Morgen de spiegels.
 
Is goed, maar je woont bij mij in de buurt toch (in Noord Holland iig meen ik mij te herinneren uit eerdere posts) Kun je ook een keer proberen als je wil :) - mijn beleving zal altijd anders zijn dan de jouwe..

Ik heb geen verlaagd zadel nodig, maar laat even weten hoe het zit als je wilt.
 
Via ebay.de een rempomp op de kop getikt van een 2010 model.

De rempomp van de eerste bouwjaren blijft een matig ding, en de nieuwere schijnt een prima upgrade te zijn.
Nog wel even monteren binnenkort :)
 
Via ebay.de een rempomp op de kop getikt van een 2010 model.

De rempomp van de eerste bouwjaren blijft een matig ding, en de nieuwere schijnt een prima upgrade te zijn.
Nog wel even monteren binnenkort :)

Hmm mijn versys is van '07. En ik wil er nog een poos mee door, het blijft een topfiets. Wat is er mis met de rempomp van die generatie?
 
Vers zadel! Vandaag helaas de kans niet gehad, maar zal van de week even een rondje proberen :]

@Sergio : Ik ben best regelmatig in de buurt van Alkmaar als je het zadel een keer wil proberen. Ik kan je appen als dat in de planning staat. Als je dat wil, stuur dan even je nummer in een privé bericht.
 

Bijlagen

  • CE920B24-733C-460C-AC60-B7BA655E5B58.jpeg
    CE920B24-733C-460C-AC60-B7BA655E5B58.jpeg
    2,2 MB · Weergaven: 22
Er zitten op jouw motor wel wat meer onderdelen dan op mijn exemplaar :P

Zeker! Ik gebruik ‘m dan ook voor van alles :)
Woon-werk, motorweekendjes, vakanties, eigenlijk ook gewoon als dagelijks vervoer. In de winter heb ik een oude Deauv als pekelfiets om deze een beetje knap te houden.

Het rijden met koffers heb ik overgehouden aan mijn vorige motor waar nogal eens wat mee was. Ik heb nu dus altijd een koffer bij me met tyraps, ductape, handleiding, wd40, sleutelsetje, startkabels etc... op vakantie ook extra benzine en olie. Andere koffer is handig voor de dagelijkse dingen, dan hoef ik geen rugtas om :)
 
Hmm mijn versys is van '07. En ik wil er nog een poos mee door, het blijft een topfiets. Wat is er mis met de rempomp van die generatie?

Hij blijft altijd vrij sponsig, als je een beetje je best doet knijp je hem tot het handvat in.

Maar als je zelf geen problemen ermee hebt hoeft je hem niet te vervangen natuurlijk.
 
Het rijden met koffers heb ik overgehouden aan mijn vorige motor waar nogal eens wat mee was. Ik heb nu dus altijd een koffer bij me met tyraps, ductape, handleiding, wd40, sleutelsetje, startkabels etc... op vakantie ook extra benzine en olie. Andere koffer is handig voor de dagelijkse dingen, dan hoef ik geen rugtas om :)

Die tik heb ik ook van mijn vorige motoren. Maar met de versys voelt het gelukkig vrij nutteloos na elke vakantie.
 
Hij blijft altijd vrij sponsig, als je een beetje je best doet knijp je hem tot het handvat in.

Maar als je zelf geen problemen ermee hebt hoeft je hem niet te vervangen natuurlijk.

Het wat sponzige herken ik wel en ik zou graag wat 'preciezer' willen kunnen remmen. Ben ook al een tijdje aan het nadenken over eventuele oplossingen. Het eerste waar ik aan dacht waren betere remleidingen. Ik ga hier iets meer over opzoeken aangezien mijn kennis nog wat tekort schiet. Voorlopig toch geen budget ivm werkloosheid -_-

Bedankt voor je reactie!
 
Goedemiddag.

Ben een beetje aan het rondkijken voor banden vande versys van mijn vriendin.

Zoek een beetje een allroad band 80/20 voor af en toe ook is licht offroad te kunnen.
Maar er zijn er maar weinig voor de versys volgens mij.

Iemand tips en of ervaringen
 
Hallo, ik ben sinds kort ook een Versys eigenaar. Alleen nu heb ik over mijn eerste upgrade een vraag: hoe zit het met aftermarket dempers? Een wat sportiever geluidje zou ik erg leuk vinden op de kawa, dus ik dacht eraan om een andere demper te kopen. Alleen al die dingen zijn natuurlijk zonder katalysator. Betekent dit dat ik een power commander moet gaan kopen? Dan wordt 'het geluidje veranderen' gelijk twee keer zo duur en dan laat ik het lekker zoals het is.
Is er iemand die hier meer over weet?
 
Hallo, ik ben sinds kort ook een Versys eigenaar. Alleen nu heb ik over mijn eerste upgrade een vraag: hoe zit het met aftermarket dempers? Een wat sportiever geluidje zou ik erg leuk vinden op de kawa, dus ik dacht eraan om een andere demper te kopen. Alleen al die dingen zijn natuurlijk zonder katalysator. Betekent dit dat ik een power commander moet gaan kopen? Dan wordt 'het geluidje veranderen' gelijk twee keer zo duur en dan laat ik het lekker zoals het is.
Is er iemand die hier meer over weet?

Welkom tot de club van Versys bezitters! Als je je hele uitlaatsysteem gaat veranderen (andere demper, dus weg katalysator) dan zal je wel iets willen tweaken. Zelf heb ik hier ook naar gekeken, maar vond het te duur... Zeker als het alleen voor het geluid is. Vind deze blokjes niet geweldig klinken, maar ze doen het wel fijn. Het enige wat ik heb veranderd is lucht inlaat temperatuur sensor (boosterplug). Daardoor loopt het blokje iets rijker en word de gas respons wat meer smooth. Dat is mijn versys behoorlijk ten goede gekomen, betere gasrespons en iets meer koppel onderin. Inclusief incidenteel plopje en iets ander geluid uit de uitlaat. Maar goed dat was niet je vraag *O*
 
Hallo, ik ben sinds kort ook een Versys eigenaar. Alleen nu heb ik over mijn eerste upgrade een vraag: hoe zit het met aftermarket dempers? Een wat sportiever geluidje zou ik erg leuk vinden op de kawa, dus ik dacht eraan om een andere demper te kopen. Alleen al die dingen zijn natuurlijk zonder katalysator. Betekent dit dat ik een power commander moet gaan kopen? Dan wordt 'het geluidje veranderen' gelijk twee keer zo duur en dan laat ik het lekker zoals het is.
Is er iemand die hier meer over weet?

welkom hier! Welk bouwjaar is je versys?

Een vervangingsdemper kun je prima monteren zonder powercommander, je motor regelt zelf op basis van de lambda waarde gewoon de inspuiting bij.
Verwacht echter niet dat je het doet voor de vermogensstijging, maar voor het geluid is het een prima optie.
 
Goedemiddag.

Ben een beetje aan het rondkijken voor banden vande versys van mijn vriendin.

Zoek een beetje een allroad band 80/20 voor af en toe ook is licht offroad te kunnen.
Maar er zijn er maar weinig voor de versys volgens mij.

Iemand tips en of ervaringen


Een collega van mij rijd met zijn versys op Pirelli Scorpion Trail 2 banden omdat hij ook heel af en toe off-road zou willen.
Echter blijft dat voor serieus off-road een te straat gerichte band. Maar als je nog meer richting off-road gaat dan gaat je straat performance wel omlaag.

Je heeft aan 20% off-road als ik je goed begrijp? dat is best veel in mijn ogen.
Er zitten hier weer meer jongens die redelijk watt off-road rijden met hun versys, dus had eigenlijk al wel meer reactie verwacht.
 
Hallo, ik ben sinds kort ook een Versys eigenaar. Alleen nu heb ik over mijn eerste upgrade een vraag: hoe zit het met aftermarket dempers? Een wat sportiever geluidje zou ik erg leuk vinden op de kawa, dus ik dacht eraan om een andere demper te kopen. Alleen al die dingen zijn natuurlijk zonder katalysator. Betekent dit dat ik een power commander moet gaan kopen? Dan wordt 'het geluidje veranderen' gelijk twee keer zo duur en dan laat ik het lekker zoals het is.
Is er iemand die hier meer over weet?

Er zijn ook vervangingsdempers met katalysator. Ik zou daar wel voor kiezen als ik jou was. Bijvoorbeeld Akrapovic. Ik ben er erg tevreden over. afgezien Van dit merk en het origineel vind ik de meeste dempers niet erg mooi staan onder deze motor, het is juist zo mooi compact. Maar dat is een kwestie van smaak.
 
Hoe zit het met trillingen op de Versys 650? Op de Z650 heb ik de indruk dat die wat trilt, heeft de Versys dat ook?
 
welkom hier! Welk bouwjaar is je versys?

Een vervangingsdemper kun je prima monteren zonder powercommander, je motor regelt zelf op basis van de lambda waarde gewoon de inspuiting bij.
Verwacht echter niet dat je het doet voor de vermogensstijging, maar voor het geluid is het een prima optie.
Vermogen komt er sowieso niet bij want heb nog het A2 rijbewijs. Bouwjaar is 2008.

Er zijn ook vervangingsdempers met katalysator. Ik zou daar wel voor kiezen als ik jou was. Bijvoorbeeld Akrapovic. Ik ben er erg tevreden over. afgezien Van dit merk en het origineel vind ik de meeste dempers niet erg mooi staan onder deze motor, het is juist zo mooi compact. Maar dat is een kwestie van smaak.
Ik zat zelf te kijken naar de underbody van Leovince, houdt hem lekker compact onder de motor en erg mooi. Maar kan hem helaas niet vinden met katalysator. Heb wel gezien dat je er een kat in kunt zetten, volgens mij stop je die dan gewoon in het uiteinde maar weet het niet zeker.
 
Rijden sinds kort op het werk met een versys 650 2020, is toch echt een speelfiets had dit niet verwacht en dat blok is echt fantastisch. Je zou je eigenlijk afvragen waarom dat je nog meer vermogen nodig hebt tegenwoordig met al die flitsers en trajectcontroles.
 
Terug
Bovenaan Onderaan