Ketting klinken

12 mrt 2013
217
0
Den Haag
Wie heeft ervaring met het klinken van een ketting?
Mijn ketting schakeltje is niet goed geklinkt en daardoor is hij losgeschoten.
Heeft iemand gereedschap of een pers om mijn nieuwe schakeltje te klinken?
(Omgeving Den Haag)
 
Dus jullie weten precies hoe goed iemand die je niet kent met (het verkeerde) gereedschap om kan gaan? :N

Deze manier van uit het eigen ego redeneren is een terugkerend MF probleem. Hoe kan je iemand een beunmethode adviseren als je geen idee hebt of diegene in staat is om de klus goed uit te voeren?

"Op gevoel", "makkelijk", "klusje van niks" zijn allemaal hele relatieve begrippen. Ik ken iemand die met 2 bakstenen een ketting (goed) kan klinken, dus TS, doen!

Precies dat bedoel ik.
Zomaar wat roepen gebeurt hier helaas erg vaak.
 
Met die gedachtengang zou ik maar helemaal niet iemand anders adviseren om op de verkeerde manier te sleutelen als ik jou was.

Het probleem is niet dat de nee roepers iets tegen het klinken met hamers hebben. Het probleem is dat het zo maar even aan iemand geadviseerd wordt die juist hier komt met de vraag hoe het wel moet, omdat zijn klinkschakel is los gekomen.
 

Met mijn reactie bedoelde ik meer dat alles wat je (verkeerd) doet aan je motor een potentieel gevaar kan zijn. Natuurlijk verklein je het risico drastisch als je het gewoon goed doet, maar 100% zekerheid heb je nooit. Als je dat risico niet durft te nemen moet je niet sleutelen (of misschien zelfs niet motorrijden, want bij de garage kan het ook fout gaan).

Dat je mijn reactie voor de helft veranderd zonder het gebruik van strikethrough vind ik dan weer een beetje jammer.
 
Laatst bewerkt:
Zou even afwachten tot je spul in huis hebt. Mogelijk zit er een soort "Ikea-achtig" stripverhaal bij hoe je dit stuk gereedschap moet gebruiken.

En ik ga er overigens van uit je vaker aan het sleutelen ben geweest, want het lijkt mij niet logisch om dit ooit als eerste klusje aan de motor te gaan doen.
 
Met die gedachtengang zou ik maar helemaal niet iemand anders adviseren om op de verkeerde manier te sleutelen als ik jou was.

Het probleem is niet dat de nee roepers iets tegen het klinken met hamers hebben. Het probleem is dat het zo maar even aan iemand geadviseerd wordt die juist hier komt met de vraag hoe het wel moet, omdat zijn klinkschakel is los gekomen.

wederom helemaal mee eens :Y

en tuurlijk zijn er zat officiele motorzaken waar men kettingen ook niet met een gereedschap klinkt maar met hamers/klompen ijzer of oude brommers of weet ik wat
maar....................
het eventueel letsel even buiten beschouwing gelaten.
als je bij hen de ketting hebt laten doen en het gaat fout dan kun je de schade op hen verhalen.

probeer dat maar eens bij 1 van de adviseurs hier _O- :N
 
Zou even afwachten tot je spul in huis hebt. Mogelijk zit er een soort "Ikea-achtig" stripverhaal bij hoe je dit stuk gereedschap moet gebruiken.

En ik ga er overigens van uit je vaker aan het sleutelen ben geweest, want het lijkt mij niet logisch om dit ooit als eerste klusje aan de motor te gaan doen.


Haha nee ik sleutel al een tijdje maar met dit gereedschapje nog nooit van doen gehad.
Ik ben handig zat hoor,maar kom hier toch niet helemaal uit,hihi sorry.
 
20140331_174125_zpsitgmfwrb.jpg
20140331_183153_zpsswbvmrat.jpg

20140331_183235_zps5xxgx8bk.jpg

20140331_183243_zpsub6xyzv9.jpg

20140331_183322_zpsgy1olpot.jpg

20140331_183335_zpsw34vbmg3.jpg
 
Voor een advies moet je naar een goede motorzaak, hier komen alleen Beunhazen!

Laat nou de chef werkplaats van een goede motorzaak mij op de truc met de 2 hamers hebben gewezen. Als je weet waar je mee bezig bent, regelmatig met hamers werkt en deze goed kan doceren, dan is het te doen. Heb je zelden of nooit een hamer in handen, begin er niet aan, want je mist dan het gevoel om gedoceerd te slaan. Dan is een foolproof kettingpons wel aan te raden.

Ik begon ook over een kettingpons en toen was de reactie van ben je gek, kan ook met 2 hamers. En als je met een pons niet ver genoeg doordraait, kan de boel ook loskomen. Gewoon je ogen goed gebruiken en controleren of het werk goed gedaan is.
 
@ nutty : volgens mij heb je de verkeerde set gekocht voor een D.i.D schakel te klinken.
deze hebben n.l. een soort split schakel, waarvoor je een ander gereedschap voor nodig hebt.
ik zou me voortaan eerst beter inlezen voor je aan zulke klusjes begint.
 
Ik ben nog niet begonnen met mijn "klusje" ;)
En twee hamers kan ik ook prima mee overweg hoor maar de goeie manier geniet mijn voorkeur.
Ik krijg de oude ketting wel los hoor,geen zorgen.
Nieuwe schakel erin persen moet met dit apparaatje wel lukken,alleen snap niet waar al die adaptors voor zijn?
Hol,gaatje of opstaand randje,vaag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan