Ketting smeren met WD40 , wel of niet doen ?

Ik smeer me ketting met WD40

  • ja

    Stemmen: 2 1,8%
  • nee

    Stemmen: 5 4,5%
  • nooit aan gedacht

    Stemmen: 1 0,9%
  • sukkel als je dat doet

    Stemmen: 103 92,8%

  • Totaal aantal stemmers
    111
Ik heb gisteren een halve bus met "dry lube" erover heen gespoten, als ik zie wat voor teer-achtige substantie er eerst op zit is dit een stuk netter, je ziet de klodders niet echt zichtbaar zitten maar als je er met de vinger overheen gaat heb je wel je poten smerig.. misschie ndat dat een oplossing is?
blijft vast langer zitten en zal op de lange duur dus vast en zeker ook goedkoper zijn.
 
Is een oude discussie. Sommigen zweren erbij en beweren dat hun ketting er langer door meegaat.

Maar als je er van uit gaat dat WD40 vet-oplossende bestanddelen heeft, dan mág je je afvragen wat het doet met het vet dat in de schakels van je ketting zit???
 
WD40 lost vet op. En laat het nou net voor de functionaliteit van je ketting nodig zijn dat er vet in de schakels van de ketting zit...

Never nooit je ketting met WD40 smeren dus!
 
Klinkt toch wel apart: WD 40 is dus een smeermiddel dat ontvet :? Lichte tegenspraak :?

dieselolie ontvet ook heel goed.
en als je eens kijkt wat het belangrijkste bestanddeel is van een gewoon stuk handzeep, dat zijn namelijk vetten.
vuil met vuil bestrijden of zoiets
:)
 
Loop naar de winkel haal gewoon kettingvet en smeer het op je ketting (van binnen, want anders heb je er nog geen f*ck aan) en daarna lekker rijden ;)

En gebruik je WD40 maar om je velgen lekker schoon te maken
Zal je gelijk nog een poser tipje geven, zet je velgen daarna in de was... zijn ze de volgende keer makkelijker schoon te maken (kan het vuil meestal voor 1x al gelijk weg vegen zonder enig schoonmaakspul Tenzij je een maand wacht met schoonmaken van je velgen :X ) 8-) *D
 
er is ooit eens een test geweest in de promotor van kettingsprays:

Shell Advance: 51 punten Testwinnaar én Beste Koop
Profi Dry Lube: 50 punten
Motul: 48 punten
Castrol: 47 punten
Motorex Chainlube 622: 40 punten
S100 Kettingspray: 39 punten
Valvoline Chain & Cable lube:34 punten
 
In geval van nood kun je je ketting smeren met WD40, tis beter dan niks.
Je moet het echter wel vaker opbrengen, wat al gezegd werd, het gebrek aan kleefkracht.
Het is absoluut niet geschikt voor in de regen, het spoelt meteen weg.

Het onbreken van kleefkracht heeft echter ook een positief effect: er blijft geen vuil aan zitten.
 
wd40 bevat idd weekmakers die rubber aantast/ oplost.
Ze gebruiken het om de bandjes van die radiografische autootjes mee in te spuiten.
Dan worden de bandjes week en hebben meer grip.

weekmakers ... zit ook in die scoobiedoo-touwtjes.
 
Sowieso je ketting ontvetten met een O-ring ketting is schadelijk.

Er zijn nogsteeds ongelooflijke SUKKELS die hun O-ring ketting ONTVETTEN.
Ja want dan is hij mooi schoon.... en dan vet ik hem wel weer in hoor |(

Vroegah kon je hem wel in de diesel ofiets leggen... maar nu moet je hem lekker vet houden en dan issie maar vies. Dat is beter dan je dood opzoeken door een ketting die je perse wilt laten glimmen????
 
er is ooit eens een test geweest in de promotor van kettingsprays:
Zie voor de hele test: klik!

Gebruik tot nu toe S100, smerig plak spul is dat zeg en je achterwiel ziet er niet uit na 100 km rijden.
Ik vind S100 ook bagger, alles wordt smerig inclusief je ketting B| Ik gebruik altijd Bell Ray Chain Lube en daar ben ik erg tevreden over. Je ketting en je velg blijven redelijk schoon en ook over de levensduur van keting en tandwielen (36.800 km) had ik niks te klagen :)
 
Ik gebruik Kroon racechain oil (of zoiets), is lekker plakkerig en blijft dus goed zitten.
 
Loop naar de winkel haal gewoon kettingvet en smeer het op je ketting (van binnen, want anders heb je er nog geen f*ck aan) en daarna lekker rijden ;)


En als je dan eens NA het rijden je ketting insmeert, hoef je ook niet de volgende keer voordat je gaat rijden weer eerst de ketting in te smeren.....

Als je net gereden hebt is je ketting heet en hecht je kettingspray nl veel beter volgens mij.
 
Terug
Bovenaan Onderaan