keuzes keuzes

Vlaamse Dom

Die hard MF'er
24 jun 2013
731
0
Deurne
Om te beginnen ik haat het soort "welke motor moet ik kopen" topics maar ik zie ook nu door de bomen het oerwoud niet meer. Eigenaar geef uw voor en nadelen eens.

Honda VFR800
Kawa Z750
Yamaha FZ8

:W
 
met de Z750 en de FZ8 al wel, een VFR heb ik nog niet gevonden in een zaak en ik wil er nu ook geen particulier voor gaan lastigvallen.

je merkt links en rechts wel kleine verschillen en ik vind eigenlijk de z750 mooier de VFR ook wel int rood maar ik had graag mensen gevonden die 1 van deze motors hebben en er eventueel opmerkingen over hebben.
 
vooral bij de naked bikes lijken ze erg hard op elkaar, maar na een tijdje merk je verschillen in pk's en weggedrag. dus iemand? welk is de betrouwbaarste? De snelste?....
 
yup, bv. een mt-09 of een FZ8, je zou denken wat is het verschil maar er is een serieus verschil tussen een 3 en een 4 cilinder.
 
Ik haat vlaamse topics. Aardappel is daar altijd patat en patat altijd friet en dat is gewoon kut
 
Weer iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Er zijn toch veel leukere machines dan al die Japanse eenheidsworstproducten
 
Weer iemand die niet verder kijkt dan zijn neus lang is. Er zijn toch veel leukere machines dan al die Japanse eenheidsworstproducten

Al die karaktermachines met bijbehorende onderhoudsintervallen en geweldige service van de importeur (vb Piaggio). Daar word je vrolijk van :')

Er zijn daarom veel mensen die bewust voor "Japanse eenheidsworsten" kiezen. Net zo goed als dat jij voor zogenaamd karakter kiest. Ieder zijn goed recht, toch?

En om op de vraag van TS terug te komen: Rijd zelf sinds 2012 op de Fazer FZ8. Heerlijke machine! Rechte stuur geeft heel veel vertrouwen. Motorblok is erg vergevingsgezind. Heerlijk rijden door haarspeldbochten. En altijd genoeg vermogen. De tegenhanger van Kawasaki is iets feller en misschien wat stoerder. Maar ik ben erg tevreden over de Yammie :]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook niet over Italiaanse machines. Die zijn, net als de Italiaanse vrouwen, bloedmooi, verschrikkelijk luid, maar onbetrouwbaar.
Ik heb het vooral over de Engelse driecilinders. Oersterk, uiterst betrouwbaar ........ en net effe anders
 
Al die karaktermachines met bijbehorende onderhoudsintervallen en geweldige service van de importeur (vb Piaggio). Daar word je vrolijk van :')


oh, wat is er mis met een onderhouds interval van 12000km bij een karakterfiets als een moto morini?
start ook iedere dag van de week overigens:P

ookal zal honda zeker betrouwbaarder zijn, en vind ik mijn honda hornet zeker niet saai
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het ook niet over Italiaanse machines. Die zijn, net als de Italiaanse vrouwen, bloedmooi, verschrikkelijk luid, maar onbetrouwbaar.
Ik heb het vooral over de Engelse driecilinders. Oersterk, uiterst betrouwbaar ........ en net effe anders

Waarbij wel geldt dat mijn beide Ducati's een heeeeeel stuk betrouwbaarder waren dan mijn Triumph Daytona. En goedkoper in onderhoud. Wat ik voor die Daytona voor een onderhoudsbeurt betaalde daar zouden ze bij BMW zelfs van schrikken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan