Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Helaas denken maar weinig mensen zo.Bij aanschaf van een gebruikte motor kijk ik altijd naar het aantal km's per jaar dat ie sinds de bouwtijd gelopen heeft. Heb meer vertrouwen in een motor met een wat hogere km stand dan met een extreem lage. (laten we zeggen 2000 km per jaar is toch wel het minimum)
En verder is het vooral een kwestie van gevoel.
Helaas denken maar weinig mensen zo.
Ik heb een GS500e uit '96 met ruim 71000km op de teller te koop staan, hij ziet er super uit en hij loopt ook super. Na in de winter 4 maanden stil gestaan te hebben startte hij in 1x. Maar interesse ho maar...
Interesse die er wel is voor eentje uit '89 met 25000km op de teller. Hoe lang zitten die banden er dan al onder, hoe lang geleden heeft die een beurt gehad?
Niemand die zich er druk om maakt, het enige waar ze naar kijken is die km teller.
je koopt hem voor jezelf toch, voor eigen gebruik?Psychologische grens ligt rond de 30.000km . Dus als jij 'm met zeg 70.000 wilt verkopen, krijg je 'm lastiger kwijt. Terwijl ie vast nog wel 2x zoveel kan doen met normaal onderhoud. Ik zou 'm trouwens gewoon kopen en dan minder terugkrijgen later. Als je 'm nieuw koopt, schrik je wat je er een jaar later voor terug kunt krijgen.
Daar hoef je niet mee te zitten, lekker blijven rijden.Waar ik mee zit, is dat je een motor hebt met 70K die het nog goed doet, maar die geen waarde meer heeft.
Is de slimste strategie die eerder werd gemeld dan: oprijden en dan geen inruil?
Ik doe het anders met mijn 30 k per jaar. Een K100 met rond 70 k op de teller aanschaffen. Doorrijden tot 160 k en inruilen op de volgende. Afschrijving? rond 500 euro per jaar.Hallo,
Ik ben aan het kijken voor een nieuwe motor voor mijn woonwerk verkeer. Mijn oog is gevallen op een z750 maar dat terzijde.
Waar ik mee zit is de maximale kilomterstand wat nog schappelijk is als ik hem ga verkopen.
In de jaren dat ik hem ga rijden, ik gok op 4, komt er zo'n 35000 bij. Ik heb gehoord dat zo'n motor dat makkelijk aan kan, maar ik zit met de inruilwaarde. Is het slimmer om meer geld nu uit te geven voor een motor met minder kilometers, of is het net zo goed om een motor met meer kilometers te kopen en minder inruilwaarde hebben later.
De motor heeft 32000 gelopen die ik op het oog heb trouwens.
Bedankt!
Bedankt voor de reacties tot nu toe.
Er werd al een aantal keer gezegd dat de kilometerstand niet toe doet, maar het juist gaat om het onderhoud. Daar ben ik het mee eens en ik weet zeker dat de motor vele mooie kilomters tegemoet gaat.
Waar ik mee zit, is dat je een motor hebt met 70K die het nog goed doet, maar die geen waarde meer heeft.
Over 4 jaar wil waarschijnlijk een andere motor, en dan hoef ik niet op een leuke inruilwaarde te hopen ben ik bang.
Is de slimste strategie die eerder werd gemeld dan: oprijden en dan geen inruil?