Thx, en ja die demper kreeg ik al niet los uit dat wiel...muurvastGeklapper met je ketting komt wellicht door een defecte transmissiedemper in je achterwiel! Dat zijn van die rubbers tussen je naaf en je tandwiel. Zelfde probleem opgelost met een stuk motor binnenband.
Problemen nu waarschijnlijk toch wel in je bak.... sterkte ermee!
Het is echt undone om zonder de demper te rijden! Dan zit er gewoon 15 milimeter speling op het achtertandwiel in de rijrichting! Dat kan echt niet, dan is het ZO kapot.
Klopt, is ook zo bij mijn orgi wiel. Bij het 500 wiel zit het blijkbaar vastgerot.Huh? Dat is raar. Bij mij en een KTM 950 adventure is het zo dat je het tandwiel eraf "pakt" en vervolgens je zo een rubberen krans met blokjes eruit kunt liften. Dit is ook zo bij een XT.
(Afbeelding)
Deze afbeelding geeft het aan voor een XT. Misschien heb je er wat aan?
edit: JA DAT WERKT
Hoi,
Sinds kort maken mijn 3de en 4de versnellingen een ratelend geluid, alsof hij niet lekker in de versnelling is gevallen.
Nu ging er vandaag een lichtje branden na de post van een mede MF-er over een te strakke belt wat de bak molde.
Ik heb (dus) met mijn crosswiel *uit een 500* last van een klapperende ketting, en niet zo'n beetje ook...hoewel ik de tandwiel uitlijning toch redelijk goed voor elkaar meen te hebben.
Zou de ratel veroorzaakt kunnen zijn hierdoor? Ik heb uit voorzorg m'n orgi wiel gestoken maar het ratelen blijft (uiteraard) aanhouden.
Kan ik hier nog ff mee doorrijden en valt er nog iets aan te doen (stellen van de bak ofzo).
Wie-o-wie (Baffo?).
Ik denk dat je bedoelt not-doneIk bedoel vooral mensen met zelf gedraaide/gefreesde tandwieladapters... en sommige motoren hebben het geeneens.
Nope, wou hem strakker zetten maar viel buiten bereik...dan zou ie weer te strak gaan staan (wat ook slecht is). Tzijn trouwens excentrische spanners.
Uiterste stand...een tandje strakker was te strak...maar gaat het nu niet echt om.