KLPD Enquête Ergernis Motorrijders en win een trainingsdag

Dus je bent 'je eigen volk aan het verraden' als je deze ergernissen aanvinkt want als ze daar hun capaciteit op instellen gaat dat dus niet voor andere weggebruikers zijn dan motorrijders.
ik erger stoor me ook wel eens aan motorrijders hoor
(korte broek, teenslippers, a-sociaal rijgedrag zoals kleven, flitsen met groot licht, rechts inhalen en snijden, etc.)
 
Laatst bewerkt:
Ingevuld.
En dat terwijl ik me juist bewust probeer _niet_ te ergeren.
Dus deze enquete gaat weer geheel tegen m'n zen-gevoel in :+

En oh ja, ik heb er meer dan vijf aangekruist :+ *D :W
 
5 dingetjes aangekruist en al mijn persoonlijke gegevens zomaar blootgegeven om kans te maken op een prijsje *D
 
5 dingetjes aangekruist en al mijn persoonlijke gegevens zomaar blootgegeven om kans te maken op een prijsje *D
tsja, de beveiliging bij de overheid kennende vond ik het niet zo interessant om naam, adres en welke motor ze daar kunnen ophalen op te geven via een simpel invulformuliertje op internet....

Dus maar anoniem ingevuld en die training gun ik andere idioten op de weg wat meer :P
 
"Achteruitrijden na missen afslag"
WTF :?

Ik heb alleen maar dingen mbt verlichting aangekruist, mensen met te veel of juist te weinig verlichting... zo irritant. De rest boeit me niet zo :X
 
Helemaal eens met Hans50,
Politie komt toch niet uit een kartonnen doos! Wat is de zin van zo'n enquete? De meeste KLPD motorrijders rijden ook prive op een motor en kunnen prima benoemen wat de ergernissen zijn en waar dus de prioriteietn moeten liggen bij controles van zowel motorrijders als automobilisten. Als deze controles dan vaker uitgevoerd gaan worden komt het vanzelf goed!
 
Helemaal eens met Hans50,
Politie komt toch niet uit een kartonnen doos! Wat is de zin van zo'n enquete? De meeste KLPD motorrijders rijden ook prive op een motor en kunnen prima benoemen wat de ergernissen zijn en waar dus de prioriteietn moeten liggen bij controles van zowel motorrijders als automobilisten. Als deze controles dan vaker uitgevoerd gaan worden komt het vanzelf goed!

Agenten kunnen natuurlijk obv eigen observaties/ervaringen prioriteiten benoemen.
Maar zo'n "brede" enquête geeft wel een onderbouwing van waarom bepaalde speerpunten worden uitgekozen.
 
Ik wist alle antwoorden, afwachten maar.

De goede antwoorden staan er niet tussen:

- Gatso
- Multinova
- VROS
- Lasergun
- Matrixbord
- CJIB
- Belastingdienst
- Verzekeringsmaatschappij
- Oliemaatschappij
- Andere dieven die heel je motor weg halen

-O-
 
tsja, de beveiliging bij de overheid kennende vond ik het niet zo interessant om naam, adres en welke motor ze daar kunnen ophalen op te geven via een simpel invulformuliertje op internet....

Dus maar anoniem ingevuld en die training gun ik andere idioten op de weg wat meer :P
Dat viel mij inderdaad ook al op, nergens ook een privacy statement waarmee je akkoord gaat, dus in hoeverre ze die gegevens zouden mogen gebruiken is voor mij ook de vraag. iig heb ik geen motor of kenteken doorgegeven, adresgegevens wel :+
 
Helemaal eens met Hans50,
Politie komt toch niet uit een kartonnen doos! Wat is de zin van zo'n enquete? De meeste KLPD motorrijders rijden ook prive op een motor en kunnen prima benoemen wat de ergernissen zijn en waar dus de prioriteietn moeten liggen bij controles van zowel motorrijders als automobilisten. Als deze controles dan vaker uitgevoerd gaan worden komt het vanzelf goed!
Proberen ze een keer naar de burger te luisteren, is het weer niet goed.
 
Agenten kunnen natuurlijk obv eigen observaties/ervaringen prioriteiten benoemen.
Maar zo'n "brede" enquête geeft wel een onderbouwing van waarom bepaalde speerpunten worden uitgekozen.


Als hij echt breed zou zijn dan zou je wel meer ergernissen hebben om tussen te kiezen :?
Dus ergens hebben ze zelf al een keuze voor speerpunten gemaakt.
Ik snap ook best wel dat je niet alles kunt benoemen, want dan krijg je een legio aan verscheidenheid, maar nu is het i.m.o. eigenlijk vlees noch vis.

In ieder geval ben ik het er wel mee eens dat we, als motorrijders zijnde, nu ook de mogelijkheid krijgen om uberhaupt iets te kennen te geven en het initiatief niet geheel moeten afbranden.

Frappant zijn de reacties op dit stukje schrijven uiteraard weer.
Overduidelijk automobilisten en geitenwollensokkentypes met oogkappen op. :(
http://www.hvzeeland.nl/Nieuws/Item?nid=15733
 
Hans (2-2-2011 om 21:47 uur)
Is het niet een beetje vreemd? Motor rijders die zich nergens iets van aan trekken, snoeihard overal voorbij scheuren en denken dat de weg van hen is vragen naar hun mening. Kortom, dan heb je mij inziens iets niet op een rijtje.
Hahaha, de anonimiteit van het internet maakt van iedereen een held.
 
Valt me bij het invullen opeens op hoe afgestompt ik al ben. Ik verwacht gewoon dat automobilisten van die idiote dingen doen, dus ik erger me er al niet meer aan. Bij sommige items vroeg ik me ook af of ik geacht werd dit als motorrijder of als automobilist in te vullen: geen beschermende kleding? open uitlaten? hm... Zou ook wel leuk zijn geweest als je onderaan je eigen ergernis mag vermelden als die niet op de lijst staat.

PS: Mensen die bellen onder het rijden :( Mijn aftandse Golfje heeft een handsfreesysteem dat zo ongeveer duurder is dan de dagwaarde van de hele auto. Mensen die zitten te bellen zitten 9 van de 10 keer in een veel duurdere auto dan de mijne. Kom op man. Bel dan handsfree! Grr! :(

Mensen die je niet zien :( Wie niet kan kijken, kan een stok en een hond krijgen en moet maar verder gaan lopen :(

Zo, frustraties even weer kwijt *O*
 
Laatst bewerkt:
@Aphrodite; Die ergernis kan je afstrepen, het maakt geen drol uit handsfree of handheld belt. Alleen is het tweede verboden, maar om je ergeren aan iets wat weliswaar bij de wet verboden is maar niet perse gevaarlijker? Dit is alleen een kassa. Onderzoek werd voor de invoering niet gedaan en de belastingbetaler mag aftikken.
Zie hier:
"Handsfree bellen blijkt dus niet veiliger te zijn van handheld bellen, aldus Zweets onderzoek.
Veilig bellen vanuit de auto: menig carkitproducent probeert de potentiële koper te overtuigen van het veiligheidsvoordeel. De overheid ziet geen probleem. Met ingang van maart 2002 mag u nog gewoon bellen in de auto, maar u moet wel gebruik maken van een carkit of headset. Het vasthouden van een telefoon tijdens het rijden is al strafbaar. Recentelijk onderzoek van het Zweedse Nationaal Instituut voor Wegen- en Transportonderzoek wees uit dat handsfree bellen in de auto echter niet veiliger is dan telefoneren met het mobieltje in de hand. En zij zijn niet het enige onderzoeksbureau dat tot die conclusie komt."
Het bureau toonde door middel van proeven in een simulator aan dat alle vormen van mobiel bellen de concentratie van de automobilist doen verslappen. Vooral een nummer intoetsen of een sms-bericht lezen is gevaarlijk, ook als de bestuurder een carkit heeft. De organisatie voor verkeersveiligheid 3VO is niet verbaasd over de uitkomsten. Het Nederlandse verbod op bellen zonder carkit in de auto geeft bestuurders een vals gevoel van veiligheid, aldus de organisatie. Het is belangrijk dat mensen zich er van bewust worden dat het toestaan van handsfree bellen door de overheid, niet automatisch betekent dat het ook veilig is."
In Zweden is het dan ook inmiddels niet meer strafbaar om de telefoon in de hand te hebben. Hier echter wel en een lekkere melkkoe.
Dit staat natuurlijk even los van de ergernis die onoplettend rijgedrag opwekt.
Een vertegenwoordiger die bij mij op bezoek kwam moets nog even een adres opzoeken in zijn aidinges en reed in een bocht twee geparkeerde auto's TL. Zo dan.
 
Laatst bewerkt:
@Sphyrnidus: ik weet het, ik ben bekend met die informatie. Bellen leidt gewoon af, ongeacht of je een handsfreeset gebruikt of niet. Toch ergert het me dat mensen blijkbaar niet de moeite nemen om een oortje of iets dergelijks aan te schaffen, of wat dan ook maar. Want het blijft staan dat bellen met een telefoon in je hand gewoon verboden is. Ik zeg ook niet dat mijn ergernis 100% rationeel is :-)

Over het algemeen vind ik dat mensen veel bewuster moeten rijden. Als je je op de weg begeeft, behoor je met het verkeer bezig te zijn. Niet frutten met telefoons en navigatie en de kinderen en weet ik wat bestuurders allemaal menen te moeten doen terwijl ze aan het verkeer deelnemen.

Als ik daarover begin, met name tegen automobilisten, krijg je altijd: Ja maar motorrijders... en dan volgt een waslijst van wat motorrijders allemaal fout doen. Iedereen maakt fouten en er zijn ook horken van motorrijders, maar dat neemt niet weg dat iedereen gewoon moet opletten. Geen gefrut, geen getut. Gewoon opletten.

Schijnt voor sommigen echt een geheel nieuwe notie te zijn: "Je vindt dat automobilisten tijdens het rijden hun aandacht bij het verkeer moeten hebben!?" :o
 
Laatst bewerkt:
Op de site www.politie.nl kwam ik het volgende artikel tegen:

De verkeerspolitie van het KLPD is benieuwd naar uw ergernissen als motorrijder. :Y
Kruis daarom hieronder uw VIJF ergernissen aan.

Wilt u in aanmerking komen voor een trainingsdag, op uw eigen motor, verzorgd door motorinstructeurs van het KLPD? O-) Vul dan ook uw NAW-gegevens in.

Uw motor moet op die dag wel all risk verzekerd zijn. De trainingsdagen :] zijn op zaterdag 26 maart of op zaterdag 2 april 2011.

Klik op deze link voor het artikel: http://www.politie.nl/klpd/nieuws/110202motorinhetvizier.asp

Klik op deze link voor de enquete: http://www.politie.nl/KLPD/organisa...eerspolitie/enquete_ergernissen_motorrijders/

Ben benieuwd naar jullie reacties. :W
Ik kan hen misschien een link naar mijn filmpjes doorsturen. Daarop staan MIJN ergernissen (hoeven daarom niet jullie ergernissen te zijn)
 
Ik denk het... Ik heb nog nooit iemand achteruit zien rijden over de vluchtstrook... Dus stel dat het ergens zou gebeuren, dan kan dat toch nooit je top 5 halen? Zet dan spookrijders op de lijst!

Ik wel.
Sloeg echt nergens op..

Twee automobilisten reden kriskras door het verkeer op de snelweg (was 's avonds rond een uur of 8), rechts inhalen, hoeken, geen richting, elkaar proberen klem te rijden.. Op puntstukken op het laatste moment nog de andere kant pakken om zo de ander kwijt te raken.

Tot er eentje de ander de vangrail langs de vluchtstrook in reed. De dader stopte verderop op de vluchtstrook en reed volgas achteruit richting de auto die hij klem had gereden.

Niet geheel ontoevallig twee superlelijk 'gepimpte' krotten..

Vlak voor m'n neus duwden ze nog een andere automobilist de linkerrijstrook op, waar ik net reed. Gelukkig had ik die die idioten al door en liet een hoop ruimte vallen zodat eventuele slachtoffers ruimte hadden om uit te wijken.
Maar moet er niet aan denken dat je zoiets niet zou hebben gezien..
 
Goed initatief. Niet echt de illusie dat ze wat gaan doen aan richels op rotondes of de staat van het wegdek, maar dat die opties gekozen konden worden geeft in ieder geval aan dat er iemand over heeft nagedacht. :Y

Alleen krijg ik een beetje een eng gevoel als de KLPD me naar het kenteken van m'n motor vraagt. :/
 
Terug
Bovenaan Onderaan