Kneedown FZR600 (verhoogd) mogelijk?

Hallo mede-MF'ers,

Ik heb zojuist een Yamaha FZR600 gekocht die opgehoogt is d.m.v. tailrisers/dogbones.
Is hiermee nog enigzins een kneedown mogelijk? Aangezien me zwaartepunt hoger ligt.

Ik wil er dan ook niet als een aap moeten naast hangen als je begrijpt wat ik bedoel.

Gr Mark 8-)

Mooie avatar van tijdens de 24 uur :+

En mbt die kneedown, wil ook wel met zo'n Gladius :+
 
Wegdek was toen nat, maar toen wou de gladius al wel richting de grond in de bochten :P !
Mijn FZR heeft 67kw, dus terug te voeren!
 
Had je natuurlijk bij ons op de Fzrclub moeten vragen ;-) Kan uiteraard, maar zou me er als ik jou was voorlopig niet mee bezig houden.
 
Kan je je knie evenveel verlengen? Dan moet het geen probleem zijn. Dus ff contact met Robert Schumacher opnemen of anders zou ik banden met een ronde zijwang laten monteren zodat de motor platter kan om de extra afstand te overbruggen.

Zwaartepunt ligt nu verder naar voor met een stijleren balhoofdhoek, dus de motor zou sneller de bocht in willen.
 
Kneedown is ook mogelijk als ie op de standaart staat. :+
Het is juist de bedoeling om de bocht zo plat mogelijk te nemen. Met een goede zithouding komt je knie vanzelf een keer aan de grond. ( En je elleboog ook)
Bij veel jonge motorrijders zie ik dat ze helemaal naast de motor hangen om maar die knie op het asfalt te krijgen terwijl de motor nog helemaal rechtop staat _O-
Parkeerplaats op met goed asfalt en dan grote cirkels gaan rijden.
En platter en platter en platter en...............
full
 
Kneedown is ook mogelijk als ie op de standaart staat. :+
Het is juist de bedoeling om de bocht zo plat mogelijk te nemen. Met een goede zithouding komt je knie vanzelf een keer aan de grond. ( En je elleboog ook)
Bij veel jonge motorrijders zie ik dat ze helemaal naast de motor hangen om maar die knie op het asfalt te krijgen terwijl de motor nog helemaal rechtop staat _O-
Parkeerplaats op met goed asfalt en dan grote cirkels gaan rijden.
En platter en platter en platter en...............[afbeelding]
kansloze rijlijn admiraal,...2 meter uit de lijn.....kunnen nog 3 man binnen door en je zithouding zuigt }) :') , de beste stuurlui rijden op lelystad ;) maar dat terzijde.

anyway, je kan bijna met elke motor een kneedown maken, t gaat allemaal om techniek.
 
Laatst bewerkt:
kansloze rijlijn admiraal,...2 meter uit de lijn.....kunnen nog 3 man binnen door en je zithouding zuigt }) :') , de beste stuurlui rijden op lelystad ;) maar dat terzijde.

anyway, je kan bijna met elke motor een kneedown maken, t gaat allemaal om techniek.

Kansloze feedback Napo :W
Geef hier de sport VRO op circuit lelystad.
Als je daar een beetje bekend bent dat weet je dat dit de U bocht is ter hoogte van de waterbak. Als ik daar nu al aan de binnenzijde zou zitten verdwijn ik daarna rechts in het gras. In de bocht kijk ik in mijn linker spiegel om de cursisten te observeren.
Maar natuurlijk. De beste stuurlui staan aan wal.
 
Laatst bewerkt:
Kan je je knie evenveel verlengen? Dan moet het geen probleem zijn. Dus ff contact met Robert Schumacher opnemen of anders zou ik banden met een ronde zijwang laten monteren zodat de motor platter kan om de extra afstand te overbruggen.

Zwaartepunt ligt nu verder naar voor met een stijleren balhoofdhoek, dus de motor zou sneller de bocht in willen.
De knie wordt wat moeilijk, maar motogp rijders gebruiken wel 2 sliders op elkaar in de regen. 8-)
 
Kansloze feedback Napo :W
Geef hier de sport VRO op circuit lelystad.
Als je daar een beetje bekend bent dat weet je dat dit de U bocht is ter hoogte van de waterbak. Als ik daar nu al aan de binnenzijde zou zitten verdwijn ik daarna rechts in het gras. In de bocht kijk ik in mijn linker spiegel om de cursisten te observeren.
Maar natuurlijk. De beste stuurlui staan aan wal.
Moeten daarin verhitte motorrijders voor straf hun beurt afwachten? :+
 
Moeten daarin verhitte motorrijders voor straf hun beurt afwachten? :+


Nee, die waterbak wordt gebruikt tijdens de VRO-2.
Veel motorrijders rijden in de regen alsof ze op eieren rijden terwijl aquaplanning bij een motorfiets zo goed als onmogelijk is.
Tijdens de VRO-2 oefent men het remmen en uitwijken in de waterbak.
Het is een mooi gezicht wanneer een motorrijder met hoge snelheid de waterbak doorkruist.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan