Kneesliders aan de grond, toch de bocht uit !!

Tsjaa eerste kneedown .......... vorig jaar met mijn CBR oefenen oefenen oefenen plat ging ik wel maar mijn knietje down redde ik niet. tot wij op een gegeven moment op het klaverblad bij A'dam reden A9/A4 wij een paar rondjes rijden en opeens schraaaaaaaap het mooie was dat ik helemaal niet schrok maar dat ik het juist verwachtte (nou moet ik toch wel die knie een keer aan de grond hebben.......) meteen gestopt op de vluchtstrook en mijn slider geinspecteerd ik was zoooooo blij dat ik een van mijn vrienden heb opgetild en ben gaan springen als een dwaas........ nu ik erover nadenk sloeg dat nergens op maar toen betekende het heel veel voor me.

Achteraf is het erg dom om het te oefenen op een klaverblad (met vangrails) maar daar dacht ik toen niet aan. 1x bijna eraf gegaan ook (ik hing veel te ver en gleed bijna mn zadel af |( |( |( |( |( )

Het is veel beter om een stil plekkie te vinden en een bocht uit te kiezen welke je 100x gaat doen dan lukt het wel en ga je niet zo hard. Bovendien krijg je er veel meer kijk op als je het veel doet.

Moraal van het verhaal : Markie doet het niet op een klaverblad want dat vind ie eng
 
Tsjaa eerste kneedown .......... vorig jaar met mijn CBR oefenen oefenen oefenen plat ging ik wel maar mijn knietje down redde ik niet. tot wij op een gegeven moment op het klaverblad bij A'dam reden A9/A4 wij een paar rondjes rijden en opeens schraaaaaaaap het mooie was dat ik helemaal niet schrok maar dat ik het juist verwachtte (nou moet ik toch wel die knie een keer aan de grond hebben.......) meteen gestopt op de vluchtstrook en mijn slider geinspecteerd ik was zoooooo blij dat ik een van mijn vrienden heb opgetild en ben gaan springen als een dwaas........ nu ik erover nadenk sloeg dat nergens op maar toen betekende het heel veel voor me.

Achteraf is het erg dom om het te oefenen op een klaverblad (met vangrails) maar daar dacht ik toen niet aan. 1x bijna eraf gegaan ook (ik hing veel te ver en gleed bijna mn zadel af |( |( |( |( |( )

Het is veel beter om een stil plekkie te vinden en een bocht uit te kiezen welke je 100x gaat doen dan lukt het wel en ga je niet zo hard. Bovendien krijg je er veel meer kijk op als je het veel doet.

Moraal van het verhaal : Markie doet het niet op een klaverblad want dat vind ie eng
:z eigenlijk wel verdomd suf om te gaan oefenen op zo'n gevaarlijke plek :z

[GODMODE]
maar ik kan natuurlijk ook wel erg goed rijden en voel mijn motor veel beter aan dan anderen, en daarbij: mij overkomt zoiets niet...
[/GODMODE]
maar wel heer-lijk gereden afgelopen woensdag !! :)
 

maar ik kan natuurlijk ook wel erg goed rijden en voel mijn motor veel beter aan dan anderen, en daarbij: mij overkomt zoiets niet...
[/GODMODE]
maar wel heer-lijk gereden afgelopen woensdag !! :)

de valpartij is naar je hoofdgestegen...

maarum..goeie oefenplek..vraag maar aan jaro...de beverkoog in alkmaar...
;)
 
de valpartij is naar je hoofdgestegen...

maarum..goeie oefenplek..vraag maar aan jaro...de beverkoog in alkmaar...
;)

niet helemaal waar.

Hoorde van een jongen op een nieuwe 636 die was onder de indruk van een paar vrienden van me en ging op de beverkoog voor zichzelf oefenen.

Plots.......kwam er een auto hij schrok en boem........ lag ie op de grond met heel veel schade .....
 
Beste Scud,

Ben blij dat je er voor kiest niet te stoppen.
Wat is man zonder (motor-) vrienden? :]
Moet je nu echt Lelystad laten schieten?
De winkel fixt die brommer van je toch wel voor de 26e?

Laterrrrrrrrrrr.....rrrrrrrrr........rrrrrrrrooooooooooooooaaaaaaaaawwwwwwwww heng heng henggggggggggggggggggg....... ;)
 
Beste Scud,

Ben blij dat je er voor kiest niet te stoppen.
Wat is man zonder (motor-) vrienden? :]
Moet je nu echt Lelystad laten schieten?
De winkel fixt die brommer van je toch wel voor de 26e?

Laterrrrrrrrrrr.....rrrrrrrrr........rrrrrrrrooooooooooooooaaaaaaaaawwwwwwwww heng heng henggggggggggggggggggg....... ;)
neeejjj heb express de 25ste nog even laten staan, voor de 5de zoek ik een vervanger...wat voor jou muskelman!! *D
 
zelf heb ik het geleerd op een klaverblad, ook met snelheden boven de 100 per uur

voor links ben ik nog aan het oefenen maar er zijn nauwelijks snelle lange bochten te vinden en in korte bochten lukt het me (nog) niet :)

iemand suggesties voor leuke speelplaatsen? :9

Kon eerst ook alleen maar rechts knieen, links niet, toen een bocht opgezocht een mooie links, wel een korte maar gewoon net zo lang er door heen tot het lukt. Op een gegeven moment ken je de bocht op je duimpje en je weet dat er geen rotzooi ligt, dan steeds platter/harder en op een gegeven moment moet ut dan gewoon lukken.

suc6
VFRiendelijke groetuh
Speedy
 
Waarom moet je met 120 een kneedown maken, ik rij ook regelmatig in hoevelaken en bij de 100 zit ik al met de knie aan de grond en dan kan je altijd nog versnellen. En inderdaad wat er al gezegd is over dat remmen probeer het een keer op het klaverblad als er niemand achter je zit je begint bijv. bij 60 á 70 kilometer en dan goed hard in de ankers maar wel de machine naar beneden duwen en je merkt dat je inderdaad heel hard kan remmen.

Suc6 en ik zou zeker niet stoppen
 
Lijkt alsof voor sommige MF'ers motorrijden alleen uit klaverbladen en kneedownen bestaat...is ook gaaf, maar ga dan gewoon lekker racen op een circuit. Zo op de openbare weg is natuurlijk een stuk linker en vroeg of laat moet het een keer fout gaan lijkt mij zo.
Voor mij is het geen doel op zich dat kneedowngedoe maar geniet van elke seconde dat ik op de fiets rij.
 
Lijkt alsof voor sommige MF'ers motorrijden alleen uit klaverbladen en kneedownen bestaat...is ook gaaf, maar ga dan gewoon lekker racen op een circuit. Zo op de openbare weg is natuurlijk een stuk linker en vroeg of laat moet het een keer fout gaan lijkt mij zo.
Voor mij is het geen doel op zich dat kneedowngedoe maar geniet van elke seconde dat ik op de fiets rij.
:^

vind een klaverblad dooood saai
 
Op vrijdag 30 augustus 2002 17:56 schreef Maverick het volgende:.Zo op de openbare weg is natuurlijk een stuk linker en vroeg of laat moet het een keer fout gaan lijkt mij zo.

Was t maar wat meer "linker" want dat rechtsom wordt ook zo saai :+

Maar eh, alle gekheid op een stokkie: tuurlijk is er meer als dat, maar het is wel erug leuk als je op een ritje een lekker klaverblaadje tegenkomt, ik hou t meest van klavertjes vier :+

;)
 
Hey Silver,

Hoelang heb jij je rijbewijs eigenlijk al?


Een vriend van me heeft namelijk net 1 jaar z'n rijbewijs, is ook al 3 keer op z'n gezicht gegaan.

Hij mag en wil nu ook niet meer rijden, "te gevaarlijk". Onzin, ligt gewoon aan hem zelf, dacht dat hij na het halen van z'n papiertje kon rijden als "Rossi". En nu blijkt dat hij toch wat meer zal moeten oefenen, en nu is het meteen te gevaarlijk.

Ik zou zeggen, denk er eens een tijdje over, en ga dan weer lekker rijden. Zoek je een paar vrienden met een goed en verantwoordelijk rijgedrag en leer dan lekker op je gemak goed rijden.

Een knietje aan de grond is echt niet nodig om hard te gaan. Durf te wedden dat ik jouw buiten om over het klaverblad inhaal, terwijl ik plat om mn 2 billen blijf zitten.

Chris
 
Hey Silver,

Hoelang heb jij je rijbewijs eigenlijk al?


Een vriend van me heeft namelijk net 1 jaar z'n rijbewijs, is ook al 3 keer op z'n gezicht gegaan.

Hij mag en wil nu ook niet meer rijden, "te gevaarlijk". Onzin, ligt gewoon aan hem zelf, dacht dat hij na het halen van z'n papiertje kon rijden als "Rossi". En nu blijkt dat hij toch wat meer zal moeten oefenen, en nu is het meteen te gevaarlijk.

Ik zou zeggen, denk er eens een tijdje over, en ga dan weer lekker rijden. Zoek je een paar vrienden met een goed en verantwoordelijk rijgedrag en leer dan lekker op je gemak goed rijden.

Een knietje aan de grond is echt niet nodig om hard te gaan. Durf te wedden dat ik jouw buiten om over het klaverblad inhaal, terwijl ik plat om mn 2 billen blijf zitten.

Chris
[repeatmode]
Thx !! Heb al 13 jaar mijn rijbewijs en heb al 3 motoren versleten, ZZR400, ZXR750 en nu een ZX9R. Heb het bewust langzaam opgebouwd.
[/repeatmode]

had vandaag die knakker van de nvvm aan de lijn en die vertelde me hetzelfde: kneedown ziet er wel stoer uit, maar is niet sneller :(

Ik denk er nu stevig over na; voor ik eventueel weer opstap... valt me wel op hoeveel mensen hier ervaring hebben met [stevige] crashes... :}
 
Op zaterdag 31 augustus 2002 01:31 schreef silversurfer het volgende:Thx !! Heb al 13 jaar mijn rijbewijs en heb al 3 motoren versleten, ZZR400, ZXR750 en nu een ZX9R. Heb het bewust langzaam opgebouwd.

Dan heb ik niets gezegd.

Ennu als je echt niet meer durft kan je nog alstijd zo'n chrome koffiemolen met zijspan kopen. +)

Chris
 
jammer van de val, voor de rest volg je gevoel en als je weer onrustig wordt van het niet rijden weet je genoeg.


VFRiendelijke groetuh
Speedy, die altijd weer onrustig wordt na een winterstop.
 
Dag allemaal,

sorry hoor voor iedereen die door 'eigen schuld' op z'n plaat gaat. Ik weet echter wel dat als je graag plat door de bochten gaat en je grenzen probeert op te zoeken het een keertje fout moet gaan. Dit moet je dan maar voor lief nemen vind ik. Ik hou er echter niet van om onnodig risico te nemen.

Ik rij nu 9 jaar motor en heb pas 1 keer een ongeluk gehad en bovendien buiten mijn schuld om.
Ik vind het verstandig dat je stopt met rijden als je jezelf niet beheersen kan, maar het niet kunnen beheersen vind ik wel een heel slechte eigenschap en bovendien erg gevaarlijk.

P.S. Ik rij zelf ook regelmatig de knietjes aan de grond, maar bijvoorbeeld wel pas als de zaak goed warm is en ik de bochten goed heb bekeken....

Succes allemaal en ga niet TE plat.....
 
Silversurfer: het is jouw keuze en daar kunnen wij niets aan veranderen.
Maar ik zou het jammer vinden als je hierdoor zou stoppen met motorrijden. Ik kan me goed voorstellen dat je het vertrouwen kwijt bent maar ik denk dat je dat vanzelf (door te rijden en bij. door een VRO) weer terug kan krijgen. Succes!
 
Terug
Bovenaan Onderaan