Koopcontract Ontbinden Help !!!

FZ6

Rookie
22 jan 2004
4
0
Uithoorn
Beste motorbroeders,

Ik zit met een megaprobleem waar ik het antwoord niet op heb...
In November 2003 heb ik bij een motorzaak een nieuwe FZ6 besteld. Ik heb deze gekocht zonder er ook maar een meter er op te kunnen rijden omdat het demo modellen waren.Ik kon er ook niet op rijden, want dat kon niet ;( Nu kom ik begin december bij toeval in een andere zaak, waar ik het probleem en mijn koopovereenkomst overleg. De meneer aldaar verteld mij dat mijn koopovereenkomst niet rechtsgeldig is, omdat er niet op staat wat ik heb gekocht (wel merk & type), maar geen prijzen oid. Onder aan het koopcontract staat alleen wat ik moet betalen. Verders mis ik ook het orderbevestigingsnummer.

Ik heb dus na wel een keertje of 4 a 5 gevraagd te hebben of het geen probleem was als ik na een uitgebreide proefrit de motor bij hem kocht, ik geen gezeik met de andere motorzaak zou krijgen.Hij vertelde mij dat het niet zo is, omdat er in het koop contract geen zaken staan wat officieel zou moeten zijn. Prijs, afleverkosten enz enz.

Wie o wie kan mij helpen, want ik wil de motor niet afnemen bij de zaak waar ik hem als eerste heb gekocht, maar wel bij de zaak waar ik goed ben geholpenen waar ik ook uitvoerig ben voorgelicht.Hij verzekerde mij ervan dat ik geen probleem zou krijgen.

Heel erg bedankt voor jullie hulp !
FZ6
 
voortaan eerst beter nadenken voordat je een koopcontract tekend.
maar volgens mij kan je er niet onderuit. je hebt immers GETEKEND. en mondeling is trouwens net zo bindind.
ik vind het iig niet netjes
 
Dit is de categorie: Jammer maar helaas !

Denk niet dat er in november iemand is geweest die jou gedwongen heeft iets te tekenen tegen je wil! Denk dat je bent ingehaald door je eigen gehaastheid.

Be a man and face the music. Wat je hoogstens kunt proberen is op goedwillendheid van de motorzaak van je koopcontract af te komen. Rechten heb je in elk geval niet, dat er geen gespecificeerde bedragen genoemd wordt in de koopovereenkomst is niet relevant!

Sommige lessen zijn duur ja |( :X

Oja; Over het algemeen kost het niet nakomen van een koopcontract je 15% van de aankoopsom ( bovagcondities)
 
Je moet natuurlijk niet bij zaak B gaan vragen of je koopcontract bij zaak A wel geldig is...
Zeker niet als je indien niet geldig, bij zaak B een motor koopt. :X
 
Misschien moet je met een zielig verhaal komen ofzo en zeggen dat je de motor eingelijk niet kunt kopen ... :)
Misschien dat de verkoper er dan akkoord mee gaat. Maar in rpincipe heb je met het ondertekenen de motor al gekocht ...

Succes
 
Waarom wil je je "koopcontract" eigenlijk ontbinden? Bij veel zaken krijg je zo een FZ6 mee zonder enige intentie te hebben om hem te kopen (zo heb ik de FZ6 ook een keer bereden). Dus dan kun je hem toch altijd nog bij de eerste dealer kopen? Op m'n eigen nieuwe motor (0.0 op de teller) heb ik ook eerst nog even proefgereden omdat ik er op stond niet eerder tot kopen over te gaan dan eerst een paar km'rs er op gereden te hebben, maar ik heb ze wel verzekerd dat het 100% zeker was dat als de de testrit goed beviel ik hem zou kopen. Als ze moeilijk doen dat zou ik ze zeggen dat je hem wel ergens anders gaat kopen. Die Fazers raken ze wel kwijt.
 
Ik kreeg de motor niet mee, omdat er geen accu's in zaten. Maar ik vondt de motor toch veel te mooi en toen ik vroeg of het kon om later een proefrit te maken kreeg ik als antwoord: nee, dat kan niet. Ik heb hem daarom wel gekocht, maar ik hoor zoveel verhalen, ook van onernemers zelf dat je altijd prijzen moet hebben op een koopcontract. Ik heb het voorval aan de tweede dealer voorgelegd en hij keek naar het contract en verzekerder mij ervan dat het geen probleem gaf dat ik hem bij hem kocht. hij zou de motor afbellen bij de eerste dealer. ik ben al terug geweest om het ongedaan te maken bij no2, maar zij zeggen dat er geen probleem is.

Groet,
FZ6
 
Ik kreeg de motor niet mee, omdat er geen accu's in zaten. Maar ik vondt de motor toch veel te mooi en toen ik vroeg of het kon om later een proefrit te maken kreeg ik als antwoord: nee, dat kan niet. Ik heb hem daarom wel gekocht, maar ik hoor zoveel verhalen, ook van onernemers zelf dat je altijd prijzen moet hebben op een koopcontract. Ik heb het voorval aan de tweede dealer voorgelegd en hij keek naar het contract en verzekerder mij ervan dat het geen probleem gaf dat ik hem bij hem kocht. hij zou de motor afbellen bij de eerste dealer. ik ben al terug geweest om het ongedaan te maken bij no2, maar zij zeggen dat er geen probleem is.

Groet,
FZ6

Je hebt met je volle verstand een koopcontract getekend, waar je normaal gesproken binnen 8 dagen alsnog afstand van kan doen. Die termijn is inmiddels ruimschoots voorbij.

Verder staat er wel degelijk een prijs op het koopcontract, namelijk wat jij uiteindelijk moet betalen. De afleveringskosten hoeven er helemaal niet op te staan, enkel het eindbedrag is voldoende. Betekent natuurlijk wel dat de verkoper jou nu geen afleveringskosten meer in rekening kan brengen. Omdat ook het merk en type op het koopcontract staat, lijkt me hier dus gewoon sprake van een rechtsgeldig contract.

Scan het eens in en bedek dan eventueel de adresgevens. Plaats het hier en wie weet wat we zien. Maar ik denk dat je er niet onderuit kunt.

Zelf zou ik trouwens nooit een bike kopen zonder gereden te hebben, maar dat terzijde.
 
Laatst bewerkt:
Aha dus je probleem is opgelost. Ik ben geen jurist maar het lijkt mij ook dat als je niets hebt aanbetaald of ondertekend dat er dan geen koopcontract is.
 
Er staat op wat je koopt, en wat je moet betalen, maar er staat volgens zaak nummer 2 geen prijs op :?
Ordernummer is ook niet nodig voor zover ik weet...
Wettelijk gezien heb je gewoon een geldig contract volgens mij hoor. Als je er onderuitkomt zonder afkoopsom is dat pure goodwill van zaak nummer 1.

ps: ik hoop dat je nog geen order getekend hebt bij de tweede zaak overigens, anders mag je binnenkort 2 motoren gaan betalen...
 
Laatst bewerkt:
>> Algemeen
Maar waarom zou je nou een FZ6 bij een andere dealer willen bestellen :? Als je zo graag een proefrit wilt maken ga je toch gewoon alsnog ergens rijden! Ze geven je zonder problemen een motor mee hoor.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 22 januari 2004 23:22 schreef FZ6 het volgende:
Beste motorbroeders,
....................dat mijn koopovereenkomst niet rechtsgeldig is, omdat er niet op staat wat ik heb gekocht (wel merk & type), maar geen prijzen oid. Onder aan het koopcontract staat alleen wat ik moet betalen. Verders mis ik ook het orderbevestigingsnummer.
................Hij vertelde mij dat het niet zo is, omdat er in het koop contract geen zaken staan wat officieel zou moeten zijn. Prijs, afleverkosten enz enz.

:?
er staan geen prijzen in het contract maar onderaan wel wat je moet betalen?
:?
:? Een koopcontract is geen officieel document :? . Wat is dan wel officieel?
Orderbevestiging :? .
Wat bedoel je nu allemaal, verhaal is zeer onduidelijk.

Als je niet uitkijkt wordt je 2 keer genaaid. Dus koop die 2e motor nog niet.
Natuurlijk zegt die verkoper dat je er zonder problemen vanaf komt, hij wil ook verkopen.

Als er op een "kladblokje" een type, bouwjaar e.d., je inruilmotor, en bijbetaalbedrag staat, is dat doorgaans een "aanbieding/voorstel". Als jullie er elkaars handtekening onder hebben gezet, dan is het eigenlijk rechtsgeldig. (een mondelinge overeenkomst is al rechtsgeldig, alleen is die zo moeilijk te achterhalen).

Dus:
heb je een aanbieding gekregen of een koopovereenkomst?
heb je die ondertekend?
heb je iets aanbetaald?

Als je vraag 2 en 3 met nee kan beantwoorden heb je alleen nog maar een mondelinge overeenkomst, je hebt immers nog niks ondertekend. En mondeling is niet te achterhalen zolang er geen overige handelingen zijn uitgevoerd die duiden op een koopintentie (zoals aanbetaling, oude motor al achterlaten etc...)
Ben een vent, ga naar die zaak en zeg dat het je spijt maar dat je van de koop afziet.

Trouwens die 2e dealer is waarschijnlijk een nog grotere boef! Hij moet geen uitspraken doen over een contrat dat je bij een ander hebt afgesloten.

Scan dat contractje maar en mail het me, of zet het hier neer,dan bekijk ik het eens.
 
Laatst bewerkt:
Je kunt het ook bespreken met een rechtswinkel bij jou in de buurt. Eerste consult is immers gratis zei weten duidelijk te vertellen wat jou rechten maar ook je plichten zijn.
Is de motorzaak niet aangesloten bij de bovag dan zou je ook daar met je vraag terecht kunnen.
En wat betreft mondelinge afspraken zijn inderdaad bindend maar nooit te bewijsen, ik kan ook wel verzinnen dat ik mijn motor aan jou heb verkocht voor 50.000 euro gelooft jij dat de rechter dat gelooft.

Succes.
 
Je kunt het ook bespreken met een rechtswinkel bij jou in de buurt. Eerste consult is immers gratis zei weten duidelijk te vertellen wat jou rechten maar ook je plichten zijn.
Is de motorzaak niet aangesloten bij de bovag dan zou je ook daar met je vraag terecht kunnen.
En wat betreft mondelinge afspraken zijn inderdaad bindend maar nooit te bewijsen, ik kan ook wel verzinnen dat ik mijn motor aan jou heb verkocht voor 50.000 euro gelooft jij dat de rechter dat gelooft.

Succes.
binnen twee werkdagen mag je telefonisch anuleren zonder kosten( wel bevestigen schriftelijk en aangetekend.)
dan is er een nogal rare 8 dagen bedenktijd regel die voor motorzaken nauwelijks opgaat omdat een gekochte motor vaak een paar dagen erna al afgeleverd wordt.

als er merk type en totaalprijs op de aanbieding/offerte/koopcontract of desnoods bierviltje staat en dit heb je ondertekend dan heb je afnameplicht of terwijl 15% van de koopsom( geen rekening houdend met inruil)om onder de koop uit te komen.

even een vraagje bij welke boer heb jij die motor gekocht dat je niet kon of kan gaan proefrijden ??????

sterkte !

p.s. ik heb niet kunnen rijden omdat het demo modellen waren slaat helemaal nergens op. iedereen weet wat een "demo" model inhoud een demonstratiemodel is juist om op proef te rijden deze dealer heeft daar zelfs bijloop ( extra korting) voor gekregen van de impoteur!!! zo stimuleert de impoteur de dealer om meer demonstratiemodellen in te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik snap eigenlijk al niet dat je een motor bij iemand koopt die te beroerd is om er ff een accu in zetten voor een proefritje,en dan ook nog zegt dat later geen proefritje mag maken. Bij zo iemand ben ik meteen helemaal klaar.
 
Ik weet niet waar je manager bent (profiel) maar een echte beslisser ben je blijkbaar niet.

Je vind het een probleem dat je geen proefrit hebt kunnen maken en daarom wil je onder het koopcontract uit. Vervolgens ga je naar een andere "dealer" en vraagt daar of je koopcontract geldig is. |( Als je het een probleem vond dat je geen proefrit kon maken waarom heb je dan überhaupt getekend?

Ik hoop idd voor je dat je niet bij die andere dealer/juridische raadgever nóg een fiets hebt gekocht. Want dan wordt het krap; zowel in je schuur als in je beurs.
 
Op vrijdag 23 januari 2004 09:48 schreef tourder het volgende:
Hele sterke reden overigens ;)

Onderstaande vond ik ook al zoiets. :?

Op vrijdag 23 januari 2004 00:06 schreef FZ6 het volgende:
...toen ik vroeg of het kon om later een proefrit te maken kreeg ik als antwoord: nee, dat kan niet. Ik heb hem daarom wel gekocht...
Gekocht omdat je geen proefrit kunt maken? Ikke nie snapnie... :?



Volgens mij moet FZ6 wat minder impulsief reageren. Wat ik me ook afvraag, waarom zou je de ene nieuwe fazer afzeggen om vervolgens exact dezelfde op een ander te nemen? Is 't prijs? Is 't levertijd? Of ben je een beetje te gevoelig voor de gladde praatjes van de verkopers? ;) B|
 
Hmmm.... dat koopcontract is zo bindend als het maar zijn kan, da's één. Het niet aanbetalen heeft daar niets mee te maken. Dat kúnnen ze vragen maar het hoeft niet.

De zaken die jij noemt, geen proefrit etc. zouden voor mij reden zijn geweest om niet te kopen. Jij hebt evengoed getekend. Nu komt er een ander met een beter verkoopverhaal en nu wil je er opeens vanaf?
 
Inscannen en je persoonsgegevens even weggummen.

Pas dan kan er wat zinnigs gezegt worden over dit vermeende koopcontract.
Het lijkt me dat er op zijn mist wel een mondelinge overeenkomst is, maar dat is weer een ander verhaal.
 
Ik denk dat je wel aan je koopcontract gebonden bent...en anders 10% van het aankoopbedrag betalen. :?
 
Je wilt van je kontrakt af, om later weer dezelfde motor ergens anders te kopen?
Dit snap ik niet en niet eveneens niet dat je een kontrakt tekent waarvan je niet weet wat je koopt omdat je er niet eens op gereden had.

Weet je nu wel zeker dat je diezelfde motor wilt kopen of gaat het om andere zaken?

Want als je echt van het kontrakt af wil gaat het je geld kosten, geld wat je later weer bij moet leggen bij een andere dealer omdat je daar dezelfde motor gaat kopen.....

Dus als je zeker die motor wilt hebben (afgezien bij welke delaer) zou ik hem gewoon kopen waar je nu al een kontrakt hebt, aangezien je het anders nog meer geld gaat kosten.

Ik hoop wel dat je volgende keer wat slimmer handelt.....ook al ben je een manager.
 
Terug
Bovenaan Onderaan