Koopcontract Ontbinden Help !!!

Zeg, ik moet werken hoor, kan niet de gehele dag aan mijn computer hangen :X
Je weet als je een topic start dat je dan reacties kunt verwachten, ik neem aan dat je dat dan ook wilt :?
Toen ik de motor kocht was ik nog geen manager, dus dat kan mij niet verweten worden.. heb pas per 1 januari promotie gekregen, dus daar ligt het niet aan.
Als je manager bent geworden, moet je toch al aan bepaalde kwaliteiten voldoen en die leken niet echt allemaal aanwezig :?

Ik ben heel erg teleurgesteld in deze heer, ben ook terug gegaan om het zaakje terug te draaien, want dit accepteer ik niet.. Wederom geen probleem, zijn baas heeft ook gezegt dat het contract niet in orde is, omdat er niet staat wat het bedrag is van de nieuwe motor.
Is het nu geregeld of niet, want verderop in je verhaal ben je desnoods bereid 15% te betalen om ervan af te komen :?
Ik ga kijken wat ik kan doen, twee motorfietsen kan ik niet betalen, omdat ik genoeg geld voor 1 heb, met alle toeters en bellen, ten tweede wil ik er geen twee, dus de heren bij zaak a of b moeten maar gewoon een beetje meewerken, desnoods lever ik wel 15% in, dat zien we dan wel.
Dus je hebt nu echt 2 contracten??? Ongelooflijk man |( |(
Ik zou maar z.s.m. het 2e contract ontbinden nu je nog binnen de 8 dagen zit, kan dat misschien nog en laat anders zaak 2 het met zaak 1 uitvechten.
Tevreden met mijn reactie ?
Zo niet, dan toch.
Greetz,
FZ6 :r
Relax een beetje man, we zijn niet boos of zo, alleen wat teleurgesteld in je daden. Ik hoop geen hard feelings en nog steeds succes met de afloop.
 
Ik ben niet boos, kritiek kan ik wel hebben, daar heb ik vaak mee te maken. No hard feelings, tegen niemand.

Ik bedoel het goed.

Fz6
 
Ik snap eigenlijk geen ene moer meer van het hele verhaal. Ik heb geen flauw idee meer of a, b, no2, no1, ... de motor ... pff I don't care. Volgende keer eerst een beetje beter uit je doppen kijken. Ik heb ook al domme dingen gedaan/gekocht maar toch niet voor bedragen van 8.000€
 
Ik ben niet boos, kritiek kan ik wel hebben, daar heb ik vaak mee te maken. No hard feelings, tegen niemand.

Ik bedoel het goed.

Fz6

Mooi, want we kunnen je net zolang coachen tot je een "slimme" motorkoper wordt hoor... ;)

Wij bedoelden het ook goed, het is alleen wat moeilijk voor ons om in iemands gedachtenwereld te stappen. Voor ons is het onbegrijpelijk dat je je een tweede motor laat aansmeren met een mooi praatje. Snappie.... :)

Persoonlijk zou ik ook geen vcr kopen op straat, maar er zijn er genoeg die het doen en bij thuiskomst een tweetal bakstenen uit de doos halen.... |(
En jou actie lijkt een beetje op het laatste.... :X
 
Oja,

dat vergeten we helemaal.

Laten we ondanks alle handtekeningen en wat voor contracten dan ook onze nieuwe gast even welkom heten.

full


Nog een tipje misschien. Bied een van je motoren te koop aan. Oftewel, verkoop je koopcontract.
 
en waarom heeft A de service niet hoog in het vaandel staan? Omdat ze op dat moment nog geen demo model hadden voor deze overhaaste beslisser?Ik zou zeker niet op zijn mening af gaan, maar eerst zelf eens bij deze zaak kijken voor dat je je overhaaste conclusies trekt......het lijkt me niet handig en zeker niet eerlijk om op de mening van de fazer koper af te gaan, en dus bij voorbaat dealer A ook maar even door het slijk te halen..... :X

Ach gossie Lady. Welke gevoelige snaar heb ik bij je geraakt.
Een goede motorzaak zal ervoor zorgen dat er binnen afzienbare tijd een rijdbaar model klaar staat. Desnoods geleend bij een collega. een goede motorzaak neemt niet eens het risico dat de klant na zijn aankoop ontevreden is, om wat voor een reden dan ook. Oftewel, volgens mijn maatstaven is motorzaak A eentje die geen goede service verleent en uitsluitend heeft gedacht aan de €urootjes.
Natuurlijk kan het zijn dat er allemaal dingen zijn gebeurd die het "slachtoffer" ons niet verteld. Die verzin ik er niet bij. Dat doen anderen wel voor mij, toch Lady? Ik baseer mij op dát wat hier wordt meegedeeld. En die informatie geeft mij het gevoel dat A een zaak is waar best wel wat verbeterd kan worden.
En nu, nu ben ik erg benieuwd naar de reden waarom een Lady als een viswijf spuwt ;-) Da's btw een geintje hoor. Maar ik ben wel benieuwd waarom je zo fel bent ... Tell me, tell us ....
 
Zo'n dealer kon mij aan t gas :(
Als ik van een koopcontract afwil, op een fatsoenlijke manier dan zal me dat lukken ook.
Als zo'n klootviool de motor niet wil klaarmaken voor een proefrit al helemaal B|

:Z wie is hier nou een klootviool? die dealer of een halve zool die niet weet waar ie mee bezig is!!! :Z
 
Ach gossie Lady. Welke gevoelige snaar heb ik bij je geraakt.
Een goede motorzaak zal ervoor zorgen dat er binnen afzienbare tijd een rijdbaar model klaar staat. Desnoods geleend bij een collega. een goede motorzaak neemt niet eens het risico dat de klant na zijn aankoop ontevreden is, om wat voor een reden dan ook. Oftewel, volgens mijn maatstaven is motorzaak A eentje die geen goede service verleent en uitsluitend heeft gedacht aan de €urootjes.
Natuurlijk kan het zijn dat er allemaal dingen zijn gebeurd die het "slachtoffer" ons niet verteld. Die verzin ik er niet bij. Dat doen anderen wel voor mij, toch Lady? Ik baseer mij op dát wat hier wordt meegedeeld. En die informatie geeft mij het gevoel dat A een zaak is waar best wel wat verbeterd kan worden.
En nu, nu ben ik erg benieuwd naar de reden waarom een Lady als een viswijf spuwt ;-) Da's btw een geintje hoor. Maar ik ben wel benieuwd waarom je zo fel bent ... Tell me, tell us ....

waarom ik als een viswijf spuw? Omdat er hier dealers door het slijk worden gehaald die gewoon zaken proberen te doen. Dat mensen tegen woordig errug veel op financiering kopen en daarom niet meer goed na denken voor ze hun handtekening zetten daar kan nog dealer A nog dealer B wat aan doen, of zit ik hier nou fout? Maar goed, dat is mijn mening, en dat die niet gewaardeerd wordt :X jammer dan....ik vind dat je zo niet met mensen (dealers zijn nl ook mensen)om gaat, voor dat je hun verhaal hebt gehoord.....makkelijk medium he internet!! :Z
 
beetje vreemd allemaal... je mocht of kon niet proefrijden, maar de enige reden dat je toch tot een koop over bent gegaan is dat je de motor mooi vond....
vaag

Is er een leveringsdatum of termijn afgesproken? en is er een aanbetaling gedaan (zo niet, STOM van de verkoper)
Volgens mij moeten beide partijen een koopovereenkomst hebben getekend om het rechtsgeldig te maken, en anders zou je de voorwaarden erop moeten nalezen hoe of wanneer je onder een koop uit kan

Informeer is bij een rechtswinkel hoe het zit met de verkoper in gebreke stellen mbt een tekort koming in de nakoming van een gemaakte afgespraak betr. de levering van de motor.
 
ik heb het hele topic gelezen.
nu verwacht ik een staande ovatie
of bier
want ik snap die kerel niet zo goed
of hij schrijft het een beetje warrig op
maar goed FZ6 succes ermee als je nog iemand nodig hebt om die andere in te rijden.... ik doe het voor niks, zonder contract 8-)
 
Motor Emotie is goed, maar dit vindt ik heftig. Ondanks het behaalde managerschap zou ik niet meer zonder mijn moeder naar buiten gaan om inkopen te doen. Wat dan ook te doen... Mijn toetsenbord doet trouwens raar: " MAMMA!!!!!!!!!!, HELLUP!"
 
Dat hij het niet zo handig heeft aangepakt, dat heeft hij denk ik inmiddels wel begrepen. Hij vraagt om hulp.
Om nou zijn kwaliteiten als manager aan de kaak te stellen, lijkt me niet echt relevant.

Ik hoop dat de topicstarter niet een 2e koopovereenkomst heeft getekend en probeert eerst van de 1e af te komen voordat hij verder gaat.

Succes ermee...
 
... in managertrainigen, seminars, veldwerken, commitment en assesment sessies en survivaltochten wordt hier het standaard dooie vogeltje aan geknoopt: " Hopelijk heb je dit als 'leermoment' ervaren". Let op het er bijbehorende schuin houden van het hoofd en de mildvriendelijke ondertoon in de vraagstelling die eigenlijk wil zeggen " VOEL JE NU DE PIJN SUKKEL !! DOE DAT NOOIT MEER!! Kijk, dat zijn de betere leermomenten...
 
... in managertrainigen, seminars, veldwerken, commitment en assesment sessies en survivaltochten wordt hier het standaard dooie vogeltje aan geknoopt: " Hopelijk heb je dit als 'leermoment' ervaren". Let op het er bijbehorende schuin houden van het hoofd en de mildvriendelijke ondertoon in de vraagstelling die eigenlijk wil zeggen " VOEL JE NU DE PIJN SUKKEL !! DOE DAT NOOIT MEER!! Kijk, dat zijn de betere leermomenten...


Ahh, dus het is opvoedkundig bedoeld :+
 
... dacht ik wel! Maar wat heet leren? Zeg ik tegen de mensen van Ural Team Oberhausen: stuur me maar een complete gereviseerde versnellingsbak met een nest nieuwe koppelingsplaten op kost me dat ruim € 200,- Terwijl je nieuwe bakken nog maar vier jaar geleden in Polen voor 50 Mark kocht! Affijn, hier zitten echte lagers en rechte assen in. Dat is ook wat waard! En mijn XS 1100 kocht ik blind van Het Net. Blijkt er niet eens een kilometertellerkabel op te zitten. Voor € 1250,- Verdorie. Nee het was niet kwetsend bedoeld. Ik maak zelf ook zulke dingen mee! Maar gelukkig met zakgeldbedragen. Toch uit voorzichtigheid
 
FZ6,

Ik heb niet alle reacties gelezen, dus misschien heeft iemand dit al opgemerkt, maar je bent bij de tweede koop afgegaan op uitlatingen van verkoper nr. 2 en zijn baas. Zonder hun uitlatingen had jij die 2e motor nooit gekocht. Ik zou de 2e koop ontbinden met een beroep op dwaling of (afhankelijk van de situatie) bedrog. Heb je niet de sportuitvoering, maar ook geen probleem... Desnoods voer je aan dat je (impliciet O-) ) een voorbehoud hebt gemaakt dat je onder de 1e koop uit kunt. Ze wisten of hadden iig moeten weten dat je niet 2 motors wilde kopen.
 
waarom ik als een viswijf spuw? Omdat er hier dealers door het slijk worden gehaald die gewoon zaken proberen te doen. Dat mensen tegen woordig errug veel op financiering kopen en daarom niet meer goed na denken voor ze hun handtekening zetten daar kan nog dealer A nog dealer B wat aan doen, of zit ik hier nou fout? Maar goed, dat is mijn mening, en dat die niet gewaardeerd wordt :X jammer dan....ik vind dat je zo niet met mensen (dealers zijn nl ook mensen)om gaat, voor dat je hun verhaal hebt gehoord.....makkelijk medium he internet!! :Z

Dank voor je reactie LadyZ750. Ook ik vind internet een heel makkelijk medium. Je kan eenvoudig en snel communiceren en daarbij grote afstanden overbruggen. Bij deelname aan een internetforum heel veel mensen betrekken.
Zorgvuldigheid betrachten in het trekken van conclusies is een schone zaak. En een eigen mening hebben is een recht in ons land, gelukkig. Mijn mening heb ik al duidelijk gemaakt.
Onaangenaam komt het op mij over dat je zo fel reageert. Ik was (en ben dat absoluut niet meer) nieuwsgierig hoe dat komt.
Nu constateer ik slechts dat je fantasie zaken aanvult die nergens staan. De "zaak" financiering komt namelijk uit je eigen duimpje. Of vergis ik me daarin?
:}

En uh, tuurlijk is het verre van handig dat een koper zich zoiets laat overkomen. Ken je mensen in je buurt die een time-share hebben gekocht? Of ken je mensen die op straat een contractje hebben getekend voor een maandelijkse bijdrage aan het goede doel? Is allemaal iets heel anders, maar ook zo hetzelfde. Natuurlijk zijn dat in alle gevallen goede verkopers. Ze verkopen slechts één ding. Die korte climax. Voor hun eigen portemonnee. Daarna ben je niet meer interessant.
Een motorzaak die erop staat dat je eerst de machine "past", dát is de zaak die een langere relatie met je aan wil gaan. Dat is de zaak die een servicetraject insteekt al vanaf het adviesmoment. Vind ik hoor. Maar ik kan dat niet weten, want ik heb daar voor geleerd :-)

En jouw mening? Ik respecteer 'm. Over je houding heb ik geen mening.
 
Ik ben niet boos, kritiek kan ik wel hebben, daar heb ik vaak mee te maken. No hard feelings, tegen niemand.

Ik bedoel het goed.

Fz6
Dit was de laatste post van FZ6, na de 23e heeft die niet meer van zich laten horen. Aan de ene kant wel begrijpelijk, want hij heeft heel wat over zich heen gekregen, aan de andere kant erg jammer, want alle tips die wij hem gaven en alle vragen die nog niet beantwoord zijn, blijven zo dus zonder teruggekoppeld resultaat.
Een aantal tips die nog staan:
1. Koopcontractje in de verkoop
2. 2e motorzaak koopcontract laten ontbinden (dwaling verhaal)
Vragen die nog staan:
3. Heb je nu echt 2 contracten ?
4. Hoe is de status nu ?

Als FZ6 niet meer reageert, kunnen we hier net zo goed de discussie stoppen :?
 
Dit was de laatste post van FZ6, na de 23e heeft die niet meer van zich laten horen. Aan de ene kant wel begrijpelijk, want hij heeft heel wat over zich heen gekregen, aan de andere kant erg jammer, want alle tips die wij hem gaven en alle vragen die nog niet beantwoord zijn, blijven zo dus zonder teruggekoppeld resultaat.
Een aantal tips die nog staan:
1. Koopcontractje in de verkoop
2. 2e motorzaak koopcontract laten ontbinden (dwaling verhaal)
Vragen die nog staan:
3. Heb je nu echt 2 contracten ?
4. Hoe is de status nu ?

Als FZ6 niet meer reageert, kunnen we hier net zo goed de discussie stoppen :?

In antwoord op vraag 3 kan ik zeggen dat hij idd twee koopcontracten heeft/had. Staat ook gewoon in zijn antwoord hoor... ;)

Ten tweede, ik ben echt op de tweede verkoper af gegaan, die zou het regelen en hij verzekerde mij ervan dat ik geen problemen zou krijgen met aanschaf van dezelfde motor bij hem (in sport uitvoering, want bij dealer a was/is deze niet leverbaar).

Ik ga kijken wat ik kan doen, twee motorfietsen kan ik niet betalen, omdat ik genoeg geld voor 1 heb, met alle toeters en bellen, ten tweede wil ik er geen twee, dus de heren bij zaak a of b moeten maar gewoon een beetje meewerken, desnoods lever ik wel 15% in, dat zien we dan wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan