Koopcontract Ontbinden Help !!!

heb het probleem ff hier thuis op tafel gegooid en volgens mijn ega zal je iets van 15% van de aankoopsom als boete moeten betalen....

Je moet anders maar even kijken op de achterkant van de overeenkomst die je hebt, die 15% boete is een Bovag voorwaarde....kweet natuurlijk niet of jij uberhaupt voorwaarden op je overeenkomst hebt staan.
Maar volgens mij is een winkelier ook verplicht om je te wijzen op de algemene voorwaarden die in zijn toko van toepassing zijn......
 
Mijn mening?
MotorZaak B die je zo leuk helpt sucks. Het rammelt aan alle kanten als een verkoper je meldt dat je wel onder een overeenkomst van een andere zaak uit kunt. Óf die verkoper regelt dat ff voor je, óf je alarmlampjes gaan knipperen en je loopt zaak B uit. Ik zie te vaak dit soort gladde jongens. Je herkent ze aan het doorduwen van de beslissing (de aanbieding geldt alleen vandaag, ik had er net nog eentje voor deze bike, je moet het zelf weten maar deze motor is zo weg, etc etc).
Als ik het allemaal goed gelezen heb, ben je er ingetuind. En dat is natuurlijk bijzonder naar. In het geval je werkelijk twee bikes moet afnemen, moet je je richten op motorzaak B. Namelijk, het misleidende verhaal dat je heeft doen besluiten om bij motorzaak B (ook) een overeenkomst te sluiten. Hulp inroepen van rechtsbijstand (en een advies van een rechtswinkel) lijkt me btw geen luxe!

Verder ben ik net als één andere hier op het forum benieuwd naar de namen van beide motorzaken. Want ook A is er eentje die service niet hoog in het vaandel heeft staan.

Sterkte!
en waarom heeft A de service niet hoog in het vaandel staan? Omdat ze op dat moment nog geen demo model hadden voor deze overhaaste beslisser?Ik zou zeker niet op zijn mening af gaan, maar eerst zelf eens bij deze zaak kijken voor dat je je overhaaste conclusies trekt......het lijkt me niet handig en zeker niet eerlijk om op de mening van de fazer koper af te gaan, en dus bij voorbaat dealer A ook maar even door het slijk te halen..... :X
 
Waarom teken je als je niet netjes wordt geholpen. Sorry maar dan had je niet moeten tekenen, hoe zou jij het vinden als ze dat bij jou deden :? En dat wat die 2de motorzaak doet is echt een rattenstreek... hoe verwacht je dat ze met jouw omgaan als je daar wat koopt :?

voortaan eerst beter nadenken voordat je een koopcontract tekend.
maar volgens mij kan je er niet onderuit. je hebt immers GETEKEND. en mondeling is trouwens net zo bindind.
ik vind het iig niet netjes

:^
 
Ben iig al van overtuigd dat dit eenmalig was.....je handtekening, wees er zuinig mee.
 
Tuurlijk kun je onder je koopcontract uit !!!
Zeg dat je het financieel even niet meer rond kunt krijgen !
Van een kale kip valt tenslotte niets te plukken.

Maar volgens mij moet je in goed overleg ook van het contract af kunnen komen.
 
Tuurlijk kun je onder je koopcontract uit !!!
Zeg dat je het financieel even niet meer rond kunt krijgen !
Van een kale kip valt tenslotte niets te plukken.

Maar volgens mij moet je in goed overleg ook van het contract af kunnen komen.

Misschien kom je er dan onderuit als de dealer je zielig vind, als hij dit niet vind stuurt hij een incassobureau op je dak, je handtekening staat onder dat contract. <-- punt
 
Misschien kom je er dan onderuit als de dealer je zielig vind, als hij dit niet vind stuurt hij een incassobureau op je dak, je handtekening staat onder dat contract. <-- punt

zou een beetje fatsoenlijke dealer het zo hoog spelen ???
Dit zou mischien wel ten koste gaan van z'n goede naam (als ie die heeft)
 
Ik zei dat hij met zijn volle verstand getekend had, wat niet zegt dat hij ook verstandig heeft gehandeld. Da's wel een verschil, of wou jij beweren dat hij ontoerekeningsvatbaar was ten tijde van het ondertekenen.... :X

Ik kreeg de motor niet mee, omdat er geen accu's in zaten. Maar ik vondt de motor toch veel te mooi en toen ik vroeg of het kon om later een proefrit te maken kreeg ik als antwoord: nee, dat kan niet. Ik heb hem daarom wel gekocht...

Ik zou niet durven O-)
 
En over het proefrijden: er zitten veel meer mensen op MF die een motor nieuw of 2e hands gekocht hebben zonder er ooit op gereden te hebben...

dan zouden we het hier toch veel drukker moeten krijgen met dat geklaag achteraf... ;)

maar ff zereneus: je koopt toch geen nieuwe motor waar nog geen man ervaring mee heeft... of ben ik nou gek :?
 
Zo'n dealer kon mij aan t gas :(
Als ik van een koopcontract afwil, op een fatsoenlijke manier dan zal me dat lukken ook.
Als zo'n klootviool de motor niet wil klaarmaken voor een proefrit al helemaal B|
 
Je zit in principe gebonden aan de koop. Er is namelijk een overeenkomst tot stand gekomen: aanbod en aanvaarding. Dat er in het koopcontract niets vermeld staat is tot daar aan toe. Een koop kan ook mondeling gesloten worden en een contract is geen vereiste; de ovk is vormvrij.
 
Zo'n dealer kon mij aan t gas :(
Als ik van een koopcontract afwil, op een fatsoenlijke manier dan zal me dat lukken ook.
Als zo'n klootviool de motor niet wil klaarmaken voor een proefrit al helemaal B|

Ben het niet helemaal met je eens. Hij is zelf akkoord gegaan dat hij geen proefrit kreeg!! Als een garage dat niet wil, dan loop ik iig meteen weg.....motoren genoeg!
 
Zeg, ik moet werken hoor, kan niet de gehele dag aan mijn computer hangen :X

Even een reactie op het geen wat er allemaal staat, want ik kan het niet echt bij houden...
Toen ik de motor kocht was ik nog geen manager, dus dat kan mij niet verweten worden.. heb pas per 1 januari promotie gekregen, dus daar ligt het niet aan.
Ten tweede, ik ben echt op de tweede verkoper af gegaan, die zou het regelen en hij verzekerde mij ervan dat ik geen problemen zou krijgen met aanschaf van dezelfde motor bij hem (in sport uitvoering, want bij dealer a was/is deze niet leverbaar). Ik ben heel erg teleurgesteld in deze heer, ben ook terug gegaan om het zaakje terug te draaien, want dit accepteer ik niet.. Wederom geen probleem, zijn baas heeft ook gezegt dat het contract niet in orde is, omdat er niet staat wat het bedrag is van de nieuwe motor.Het is toch niet vreemd dat ik op verschillende mensen ben afgestapt om dit te vragen ? Allemaal zeggen ze dat het niet klopt. Misschien had ik er zelf beter over na moeten denken, maar op het moment zelf was ik gewoon heel boos over de service die bedrijf a mij heeft gegeven. Ik wil niets of niemand benadelen, maar ik ben gewoon helemaal weg van deze motor, daarom heb ik hem ook gekocht. Motorport doe ik geen zaken mee, evenals Safe, daar ben ik al in de tijd dat ik gewoon nog brommer reed op afgeknapt. hier in de buurt zitten genoeg andere dealers, de een is goed, de ander niet. Waar voel je je het meest thuis ? daar waar je goede service krijgt.

Ik ga kijken wat ik kan doen, twee motorfietsen kan ik niet betalen, omdat ik genoeg geld voor 1 heb, met alle toeters en bellen, ten tweede wil ik er geen twee, dus de heren bij zaak a of b moeten maar gewoon een beetje meewerken, desnoods lever ik wel 15% in, dat zien we dan wel.

ik heb geen financiering nodig om een motor te kopen, daar werk ik bijna 50 uur per week voor, dus wie dat heeft geschreven, niet meer doen. Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen, koop hem dan niet, want een ander zit er voor op de blaren :}

Tevreden met mijn reactie ?
Zo niet, dan toch.

Greetz,
FZ6 :r
 
Zeg, ik moet werken hoor, kan niet de gehele dag aan mijn computer hangen :X

Even een reactie op het geen wat er allemaal staat, want ik kan het niet echt bij houden...
Toen ik de motor kocht was ik nog geen manager, dus dat kan mij niet verweten worden.. heb pas per 1 januari promotie gekregen, dus daar ligt het niet aan.
Ten tweede, ik ben echt op de tweede verkoper af gegaan, die zou het regelen en hij verzekerde mij ervan dat ik geen problemen zou krijgen met aanschaf van dezelfde motor bij hem (in sport uitvoering, want bij dealer a was/is deze niet leverbaar). Ik ben heel erg teleurgesteld in deze heer, ben ook terug gegaan om het zaakje terug te draaien, want dit accepteer ik niet.. Wederom geen probleem, zijn baas heeft ook gezegt dat het contract niet in orde is, omdat er niet staat wat het bedrag is van de nieuwe motor.Het is toch niet vreemd dat ik op verschillende mensen ben afgestapt om dit te vragen ? Allemaal zeggen ze dat het niet klopt. Misschien had ik er zelf beter over na moeten denken, maar op het moment zelf was ik gewoon heel boos over de service die bedrijf a mij heeft gegeven. Ik wil niets of niemand benadelen, maar ik ben gewoon helemaal weg van deze motor, daarom heb ik hem ook gekocht. Motorport doe ik geen zaken mee, evenals Safe, daar ben ik al in de tijd dat ik gewoon nog brommer reed op afgeknapt. hier in de buurt zitten genoeg andere dealers, de een is goed, de ander niet. Waar voel je je het meest thuis ? daar waar je goede service krijgt.

Ik ga kijken wat ik kan doen, twee motorfietsen kan ik niet betalen, omdat ik genoeg geld voor 1 heb, met alle toeters en bellen, ten tweede wil ik er geen twee, dus de heren bij zaak a of b moeten maar gewoon een beetje meewerken, desnoods lever ik wel 15% in, dat zien we dan wel.

ik heb geen financiering nodig om een motor te kopen, daar werk ik bijna 50 uur per week voor, dus wie dat heeft geschreven, niet meer doen. Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen, koop hem dan niet, want een ander zit er voor op de blaren :}

Tevreden met mijn reactie ?
Zo niet, dan toch.

Greetz,
FZ6 :r

Zeg maar nee, dan koop ik er twee :?
Pffft..... :X

Maar waarom niet aan dealer a gevraagd of de motor niet alsnog in de sportuitvoering te leveren is, voordat je naar dealer b stapt om daar een koopcontract te tekenen....

 
Zeg, ik moet werken hoor, kan niet de gehele dag aan mijn computer hangen :X

Even een reactie op het geen wat er allemaal staat, want ik kan het niet echt bij houden...
Toen ik de motor kocht was ik nog geen manager, dus dat kan mij niet verweten worden.. heb pas per 1 januari promotie gekregen, dus daar ligt het niet aan.
Ten tweede, ik ben echt op de tweede verkoper af gegaan, die zou het regelen en hij verzekerde mij ervan dat ik geen problemen zou krijgen met aanschaf van dezelfde motor bij hem (in sport uitvoering, want bij dealer a was/is deze niet leverbaar). Ik ben heel erg teleurgesteld in deze heer, ben ook terug gegaan om het zaakje terug te draaien, want dit accepteer ik niet.. Wederom geen probleem, zijn baas heeft ook gezegt dat het contract niet in orde is, omdat er niet staat wat het bedrag is van de nieuwe motor.Het is toch niet vreemd dat ik op verschillende mensen ben afgestapt om dit te vragen ? Allemaal zeggen ze dat het niet klopt. Misschien had ik er zelf beter over na moeten denken, maar op het moment zelf was ik gewoon heel boos over de service die bedrijf a mij heeft gegeven. Ik wil niets of niemand benadelen, maar ik ben gewoon helemaal weg van deze motor, daarom heb ik hem ook gekocht. Motorport doe ik geen zaken mee, evenals Safe, daar ben ik al in de tijd dat ik gewoon nog brommer reed op afgeknapt. hier in de buurt zitten genoeg andere dealers, de een is goed, de ander niet. Waar voel je je het meest thuis ? daar waar je goede service krijgt.

Ik ga kijken wat ik kan doen, twee motorfietsen kan ik niet betalen, omdat ik genoeg geld voor 1 heb, met alle toeters en bellen, ten tweede wil ik er geen twee, dus de heren bij zaak a of b moeten maar gewoon een beetje meewerken, desnoods lever ik wel 15% in, dat zien we dan wel.

ik heb geen financiering nodig om een motor te kopen, daar werk ik bijna 50 uur per week voor, dus wie dat heeft geschreven, niet meer doen. Er zijn genoeg mensen die het niet kunnen betalen, koop hem dan niet, want een ander zit er voor op de blaren :}

Tevreden met mijn reactie ?
Zo niet, dan toch.

Greetz,
FZ6 :r
het blijft een vaag verhaal... maar als je het zelf nog snapt vind ik het best ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan