Korte broek op motor levensgevaarlijk

Zo net had ik de piepers in de pan, de bloemkool, en toen het vlee..., shit, geen boter meer ik huis. Dus heb ik op de klompen en in werkkleding gehuld de motor gepakt om anderhalf km verderop even boter te halen.was het 800 mtr. geweest, dan had ik de fiets wel gepakt, maar dit is natuurlijk een stuk verder. Toch is het mij teveel gedoe om al die zooi aan te doen.
Maar nu lees ik dit topic en concludeer dat ik met een veel lagere buitentemperatuur zonder motorkleding rijd. Is dit nu erger ?

En die reacties hier ook af en toe :N
Verplichten van dit, verplichten van dat, enzovoorts. Zolang het maar bij de eigen moraal past, want zodra het een verplichting bevat wat niet bij de eigen moraal past, dan is het topic te klein.

Over dit onderwerp nadenkende schoot mij ineens De "paardenstaart" door gedachten. Ik was bij vrienden blijven eten. En daar stond de tv aan. Een jonge man met paardenstaart was heel "handig" een leuke cv-ombouw aan het maken. Met de hand werd de vensterbank geschuurd. Opzichtig en belerend werd een stofkap voor de mond en neus geplaatst. ik had de neiging om de paardenstaart een schop onder zijn hol te gaan verkopen.
En dit zelfde gevoel krijg ik in dit topic weer. -O-

ik zal eens even iets wat ik eerder heb gepost over overdreven regeldrift terug zoeken
 
Laatst bewerkt:
Maar nu lees ik dit topic en concludeer dat ik met een veel lagere buitentemperatuur zonder motorkleding rijd. Is dit nu erger ?
Ja natuurlijk. Zo loop je nog een blaasontsteking op...... én je wordt door mij niet gegroet......

Over dit onderwerp nadenkende schoot mij ineens De "paardenstaart" door gedachten. Ik was bij vrienden blijven eten. En daar stond de tv aan. Een jonge man met paardenstaart was heel "handig" een leuke cv-ombouw aan het maken. Met de hand werd de vensterbank geschuurd. Opzichtig en belerend werd een stofkap voor de mond en neus geplaatst. ik had de neiging om de paardenstaart een schop onder zijn hol te gaan verkopen.
En dit zelfde gevoel krijg ik in dit topic weer. -O-
ik zal eens even iets wat ik eerder heb gepost over overdreven regeldrift terug zoeken
Mwoh, ik vond het nogal meevallen.
Een enkeling vindt dat het verplicht zou moeten zijn. Anderen vinden het niet slim. Een eigen mening mág, tenzij jij een regel weet die dat verbiedt?
Jij mag desnoods in je reetveter op die fiets gaan rijden. Ik mag dat stom vinden. Klaar....

Oh... en ook niet heel esthetisch...... :+

Edit:
je rijdt in korte broek én je braadt je vlees nog in.....bóter?

Zeggus, zeg jij mensen wel eens gedag bij de Mac?? _O-
 
Laatst bewerkt:
Reed van de week keurig in het leer gestoken, mezelf keurig aan de snelheid houdend over de Posbank, wordt ik bergaf ingehaald door een zootje fietsers die als idioten naar beneden vliegen in hotpants en t-shirt, nog net een helmpje van 2 keer niks op.
Hebben beduidend meer kans op een ongeval dan ik. Ga volgende keer ook lekker in hotpants en t-shirtje op de motor. Moet kunnen toch?
 

Ja natuurlijk. Zo loop je nog een blaasontsteking op...... én je wordt door mij niet gegroet......
Dat is toch niet meer van deze tijd, en ik schat de kans ook vrij klein dat ik jou tussen mijn huis en de winkel tegenkom. :P

Edit:
je rijdt in korte broek én je braadt je vlees nog in.....bóter?

Zeggus, zeg jij mensen wel eens gedag bij de Mac?? _O-

:N Ik ben er nog nooit geweest, en dat zal ook wel zo blijven....
Ik heb het niet zo op zulke tenten. En dat heeft dan weer niets met de bezoekers te maken.
 
Laatst bewerkt:
ik zal eens even iets wat ik eerder heb gepost over overdreven regeldrift terug zoeken
(gevonden in BJVON 175)

Naar opa en oma in het jaar 2022

Piet Klein kreeg eindelijk bericht van de gemeente terug over zijn in driefout verstuurde verzoek om op aanstaande zondag naar opa en oma te gaan. Niet dat het verboden is om opa en oma zo maar even te bezoeken, maar zij wouden met de auto gaan, en dit gaat zo maar niet.
Met een vreugde kreet opende hij de envelop. Het mag riep hij luid!!
Zondagmorgen al vroeg in de ochtend sloot piet de op urinekracht aangedreven auto aan op de urinecollector onder het huis.
En om 8:00 uur precies stond iedereen in zijn leren autopak klaar om te vertrekken. Dit pak was sinds één maart dit jaar verplicht gesteld aan alle bestuurders en passagier van motorvoertuigen van categorie B.
Nadat iedereen zijn helm heeft opgezet en piet het alcoholslot en de wangslijmdetector heeft gehanteerd word de reis ingezet.
Bij de oprit van de snelweg word stilgehouden en op toestemming gewacht van de verkeerstoren om te gaan rijden. Als zij dan eindelijk op de snelweg rijden en zij de eerste portaalligger onderdoorgaan verschijnt er in de display het bericht “voertuig gedetecteerd” en even later de melding “Personen gedetecteerd” Want de overheid heeft tijdens de Mexicaansegriep epidemie in 2009 iedereen stiekem een chip ingespoten bij de enting. Eerst boste dit op veel weerstand, maar nu iedereen er aan gewend is, valt de weerstand mee.
Zonder al te veel belemmeringen komen zij dan bij opa en oma aan. Het was een gezellige middag en opa was geheel in zijn nopjes. Hij vertelde de kinderen over de tijd dat er nog hele andere auto’s waren dan nu. Naast de benzine motor had je ook nog een diesel. Dat was wat !! De kinderen luisterden geboeid naar de verhalen van vroeger tot dat vader zegt: het is tijd, wij moeten ons om 19:00 uur bij de oprit van de snelweg melden.
Drie dagen later valt er een brief van het CJIB in de bus.

Extra aanslag voor een voertuig zonder zeikstoffilter: €24.-
Gebruik provincialenweg: €81,75
Gebruik snelweg : €330,34
Uit de trajectcontrole is gebleken dat u de snelheid met 3,21 km per uur is overschreden. Boetebedrag: €750.-
Tijdens het passeren van tolpoort 29 is op de camera vastgelegd dat u of één van uw passagiers zijn helmbandje niet vast had. Boetebedrag €150.-
Volgens de weegpunt meting is er vast gesteld dat u retour met 49 kilo minder bagage bent gepasseerd. De overheid wil dan ook graag van u weten wat dit is, en waarom u dit niet gemeld heeft.
Tijdens de passage van tolpoort 29 is vast gesteld dat Mevrouw A. Klein als passagier bij u in de auto aanwezig was terwijl zij aanspraak op de ziektewet maakt. Dat zij zich op de maandag heeft beter gemeld doet hierin niet ter zake. Wij zullen de gegevens door spelen naar de uitkeringsinstantie.
Tevens wil ik u er op wijzen dat uit de gegevens van de trajectcontrole en door u auto uitgezonden signalen qua kilometers is gebleken dat u banden aan vervanging toe zijn. U heeft tien werkdagen de tijd om dit te laten uitvoeren. Het gebruik van de openbare weg is na tien werkdagen strafbaar zonder vervanging van de banden.

Met vriendelijke groet,
Koos E.N. Treiterdwerg.
Directeur CJIB.


De volgende keer dat Piet weer met zijn gezin naar opa en oma op visite ging liet nu iets langer op zich wachten.

E.G.J. 20-11-2009
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk is eerlijk, hij is leuk. :+
 
Laatst bewerkt:
Zelf rij ik dus met 33 graden op mijn 150er motorscootertje de 10 km naar mijn werk écht niet in een dik pak.
Dat doe ik lekker de "Italian way",korte broek,lage schoenen en een T-shirt,wel een paar zomerhandschoenen aan.
Daarintegen als ik zondags de Eifel in ga op m'n Bandit ben ik wel volledig beschermd gekleed,óók met 30 graden,raar hé!
Iedereen moet zelf weten hoe hij of zij er bij rijdt,dat het een beetje vreemd uitziet als iemand op een GSXR1000 in korte broek en teenslippers je voorbij stuift is een tweede
 
Laatst bewerkt:
Alleen een beetje een :) eng idee vind je ook niet ?

Het is zeker eng!
Heel toevallig zag ik gisteren een oude film op tv van Sylvester Stallone en Wesly Snipers. Demolition man. Dit verhaaltje doet mij daar erg aan denken.

Dat speelt zich ook af in de toekomst, in een zowat "perfecte" stad. Geen zout eten, voor vloeken krijg je een bekeuring etc. etc.

Moet er niet aan denken zeg!

Je kon bij wijze van spreken geen eens een scheet laten en ze weten het.
 
Laatst bewerkt:
Alleen een beetje een :) eng idee vind je ook niet ?

Orwell rides again......

Natuurlijk is het een eng idee.
Wat ik er nog enger aan vind is dat veel mensen altijd de overheid aanwijzen als de grote boosdoener, een onafhankelijke "ander" die ons oplegt wat te doen.

Maar lees eens goed wat veel mensen zeggen, in allerlei topics waar dat aan de orde komt. Natuurlijk willen ze voor zichzelf héél veel ruimte, maar komen dan vaak met allerlei voorstellen die juist de regeldrift in de hand werkt, ánderen moeten vooral aan regels onderworpen worden om hún vrijheid te garanderen. Mensen klagen over de regeltjes als die henzelf beperken, maar willen wel graag dat die a-sociale buurman eens aangepakt wordt.....

Die "overheid" zit in onszelf. Dát idee vind ik nog veel enger........ juist omdat zo veel mensen niet in staat blijken tot zelfstandig denken.

En als er één land is waar de nachtmerrie van Orwell tot leven kan komen, is dat een land als Nederland.
Laten we eerlijk zijn, in een énorm overbevolkt land,waar we elkaar heel erg op de lip zitten, ontkom je niet aan regels die vrijheden beperken om een minimale vrijheid voor iedereen te garanderen..... En ja, dat komt al aan het randje. Maar als ik dan zie dat het veel mensen nog lang niet genoeg is, komt Orwell wel érg dichtbij.

Ik zie het gevaar veel minder van de overheid komen maar van onszelf.
Dat gevaar ligt misschien nog minder in beperkende wetten, maar in de manier waarop we steeds meer elkaars gedrag willen beïnvloeden. In de schuldmaatschappij waar we steeds verder in verzeilen accepteren we geen fouten van de ander meer..... en wee je gebeente als achteraf blijkt dat je het niet 100% goed hebt gedaan. Dan word je publiekelijk neergesabeld, de media-haaien voorop, het publiek er meteen achter.
Ik denk dat die vorm van controle nog veel verstikkender is als welke wet dan ook...... en dat doen we onszelf aan. Het is het ultieme wantrouwen en de hang naar zékerheden, die niemand ooit kan geven, die ons steeds verder naar Orwelliaanse toestanden laat afglijden.
De controleur moet worden gecontroleerd, diegene die dat doet op zijn beurt ook weer. Maar ons éigen gedrag staat uiteraard nooit ter discussie.......
 
Inderdaad: dit hele gezeur doet me denken aan een opgestoken vingertje van een meneer in een winkel waar je ook sigaretten kon kopen. Was in Canada 2002 dus in Nederland mocht je toen nog gewoon overal roken.
Moeders koopt een pakje sigaretten en ja hoor, meneer: dat is niet gezond enz. enz.
Och, we zijn er nu al aan gewend, maar ik keek toch even vreemd op.

Ik kwam een jaar of 10 geleden heel vaak in Californie voor mijn werk, vaak ook in gezelschap van een stel Ieren en Engelsen die goede vrienden zijn geworden. Hoewel ik niet rook deden zij dat wel en ik stond dus heel vaak met hen samen voor de kroeg een biertje te drinken terwijl zij rookten.

Je werd daar in die tijd al echt als paria behandeld als je rookt, maar ook als je een paar biertjes dronk. En ook regelmatig een lokale Californian die probeerde ons te bekeren. Hoe kon je toch in hemelsnaam roken en alcohol drinken en dat we het waagden om 's avonds ook nog eens een stuk rood vlees te eten, wisten wij dan niet dat we daardoor dood zouden gaan.

Reageerde je daarop met de opmerking dat zijzelf ook dood zouden gaan dan werd daar volstrekt geschokt op gereageerd. Natuurlijk niet, zij gingen niet dood, zij leefden immers gezond. Het is je niet voor te stellen, maar er is een grote groep mensen in Californie die daadwerkelijk geloven dat zij het eeuwige leven hebben omdat ze leven volgens een paar regeltjes. Het is echt een nieuwe religie.

En nu, 10 jaar later zie je dat langzaamaan hier ook gebeuren, beginnend bij de hele anti-rooksfeer die begint te ontstaan. Rookverbod in restaurants vind ik best begrijpelijk, rookverbod in een kroeg, hoeft voor mij niet, laat het aan de kroegbaas over, maar ik kan het nog begrijpen. Maar ik hoor nu al mensen gewoon op straat tekeer gaan tegen iemand die loopt te roken. Echt, het duurt niet lang meer of het is hier net als in Californië gewoon verboden in je eigen tuin te roken.
 
Laatst bewerkt:
Maar lees eens goed wat veel mensen zeggen, in allerlei topics waar dat aan de orde komt. Natuurlijk willen ze voor zichzelf héél veel ruimte, maar komen dan vaak met allerlei voorstellen die juist de regeldrift in de hand werkt, ánderen moeten vooral aan regels onderworpen worden om hún vrijheid te garanderen. Mensen klagen over de regeltjes als die henzelf beperken, maar willen wel graag dat die a-sociale buurman eens aangepakt wordt....

Die "overheid" zit in onszelf. Dát idee vind ik nog veel enger........ juist omdat zo veel mensen niet in staat blijken tot zelfstandig denken.

:Y Wat ik een paar posten eerder dus ook al zij. Als we ons met elkaar een beetje toleranter op zouden stellen, dan zijn al die regels ook niet nodig. Het wijzen naar een ander kunnen we allemaal wel, maar wijs eens naar jezelf en kijk wat de vinger jouw aanwijst. Aan iedereen mankeert wel iets.
Zelf ben ik ook ongehoorzaam met bepaalde dingen, en dat wil ik ook graag zo houden.
En over kosten gesproken, de verrijking van ik noem nu maar even de top van de zorgverzekeringsmarkt baart mij meer zorgen dan de man die zich bewust zelf iets aan doet en de premie zou opdrijven.
 
Laatst bewerkt:
Heel verhaal over roken....

Dit is dus precies wat ik bedoel.
Natuurlijk, op enig moment komt de overheid uiteindelijk met regeltjes, maar dat loopt áltijd ver achter bij de werkelijke beperking van onze levenssfeer die we elkaar opleggen..... dagelijks.

Van mijn buurman heb ik nooit last, op een enkele zomerse dag na dat ie wel eens z'n muziek buiten in de tuin aanzette. De man is Antilliaan en is dat van huis uit gewend. Natuurlijk snapt ie dat het niet elke dag feest kan zijn.....
Natuurlijk heb ik ook wel eens een moment dat ik denk: oi nu ff niet, maar ach, voor die twee warme dagen per jaar, boeien.
Gaat een andere buurman de politie bellen. Bak ruzie in de tent. Dan denk ik: is dat het nou waard? Laat die man zich een dagje uitleven. Maar sindsdien heeft ie het nooit meer gedaan. Dan heb ik toch wat last van plaatsvervangende schaamte.

Het was anders geweest als ie van Jantje Smit had gehouden. Dán had ik zelf gebeld...... :+
 
Niet om iemand ook maar aan te moedigen in korte broek te gaan rijden ofzo hoor :+ maar wat sommige mensen al aan gaven, ook met minimale kleding kan je een flinke val ook wel overleven. Het herstel is alleen flink, flink veel pijnlijker
Zonder parachute uit een vliegtuig springen kan je ook overleven. Het gaat echter om de overlevingskans, en die wordt aanzienlijk beter met de juiste kleding.
 
Laatst bewerkt:
Het is je niet voor te stellen, maar er is een grote groep mensen in Californie die daadwerkelijk geloven dat zij het eeuwige leven hebben omdat ze leven volgens een paar regeltjes. Het is echt een nieuwe religie.
Feit is dat 8% van alle mensen die ooit geleeft hebben, nog steeds leeft... Nu jij weer :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan