Zwitserland zal als vakantieganger op de motor idd best wel te doen zijn. Maar van wat ik her en der heb gelezen is Zwitserland ook niet zo motorvriendelijk en dat was mijn hoofdreden om CH te gaan mijden.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Tjah, het is ook afhankelijk wat voor 'n motor je hebt en wat voor pak. Met een Gixxer inclusief "bult-rug" is een rugzak niet comfortabel in een lange reis...Dan maar even tegengas geven wat betreft een rugzak.
ik ben laatst drie weken naar Rusland geweest met rugzak, als je die goed afstelt kun je de Iron Butt ermee rijden! Zelf heb ik op de langste rijdag 14 uur achter elkaar gereden en geen last ervan.
Nu de voordelen:
Je komt aan bij een Hostel dat 3 hoog zit zonder lift, ik kon alle bagage in een keer naar boven nemen en hoefde niet twee keer of meer te lopen voordat de motor afgeladen was.
Een ander voordeel was dat je hem ook gemakkelijk mee neemt naar binnen bij een restaurant of tankstation en je handen vrij hebt, meestal heb je in je rugzak toch wel de kostbare dingen zitten zoals foto of video spul en laptop die ik ook mee had.
Het is wel een vrij kleine rugzak die ik heb, waar ik trouwens best nog een hoop in kwijt kon. Wat afstellen betreft, ik houd hem vrij losjes zodat hij onderweg gewoon op de buddy rust.
Dat lijkt me een super fiets om mee te reizen, zeker als de wegen wat minder strak worden (zijn de mooiste plekjes). Ik ga zelf straks mijn langste motorreis tot nu toe maken (15 a 20000Km) met een eencilinder, de Yamaha XT600 Tenere! De 660 is natuurlijk ook OK maar ja die heeft weer waterkoeling, weer iets wat onderweg stuk kan gaan......Wat dacht je van een BMW F650 als werkpaard?
Ik was met een BMW K100 heeft ook een getrapte buddy (vind ik een nadeel omdat je niet echt kan verzitten)Tjah, het is ook afhankelijk wat voor 'n motor je hebt en wat voor pak. Met een Gixxer inclusief "bult-rug" is een rugzak niet comfortabel in een lange reis...
[afbeelding]
Dus rij ik met een tanktas op mijn kontje, aangezien de tank gedeeltelijk kunststof bevat en je met tanktas niet lekker op je GPS kan kijken.
Haha, ja een avontuur word het zeker! of het ook echt 2 maanden gaat worden hangt natuurlijk af van de kosten, een BMW vind ik denk ik te duur, helemaal omdat ik niet alleen maar wil rijden, maar ook een beetje de tijd wil nemen om de landen te bekijken, denk ik dat iets als een NTV oid wel volstaat. Drukt gelijk ook de kosten een beetje.
Een 2 persoons tentje is denk ik wel handig idd. kost volgens mij ook niet heel veel meer dan een 1 pers. tent. Verder ben ik echt wel blij met alle tips die jullie geven!
Haha, ja een avontuur word het zeker! of het ook echt 2 maanden gaat worden hangt natuurlijk af van de kosten, een BMW vind ik denk ik te duur, helemaal omdat ik niet alleen maar wil rijden, maar ook een beetje de tijd wil nemen om de landen te bekijken, denk ik dat iets als een NTV oid wel volstaat. Drukt gelijk ook de kosten een beetje.
Een 2 persoons tentje is denk ik wel handig idd. kost volgens mij ook niet heel veel meer dan een 1 pers. tent. Verder ben ik echt wel blij met alle tips die jullie geven!
helemaal mee eens, vorig jaar zijn we met z'n 2'n in een 4-persoonstent gegaan. Lekker groot en kan je staan. Qua grote valt het allemaal wel mee, je bind het vaak met een sjorbandje achterop je buddy vast. Of je dan 1 of 2 of 4 persoonstent hebt, maakt niet zoveel uit.2 persoonstent is zeker idealer, kan je alles wat makkelijker kwijt in je tent.
wanneer ben je trouwens van plan om te gaan?
Je kan een beetje sleutelen dus. Koop een goedkope all road en ga daar mee op pad. De ervaring van je leven en als je terug komt kan je altijd nog een monster kopen, daar zijn er duizenden van. Op een Monster kan je bijna niks meenemen.Wow, echt super veel reacties in korte tijd! Dank daarvoor
Qua onderhoud ben ik ook echt niet van plan te gaan bezuinigen! ik klus op zaterdag bij in een kleine motorzaak, en kan dus gelukkig zelf het een en ander, en ook onderdelen kan ik wat goedkoper aan komen
De keuze van de motor vind ik echt moeilijk:p feit is dat ik al jaren gróót fan ben van de monster, en nu ik het geld ervoor heb is het moeilijk me in te houden(A) Maar een allroad is ook wel een heel erg goed idee.
die 3 á 400 E vind ik echt iets waar ik aan heb! Dank U! kampeerspullen ben ik ook al mee bezig, maar hoe vervelend rijdt een rugzak? Ik heb namelijk een backpack inclusief hoes zodat alle touwtjes e.d. niet gaan wapperen. Of rijdt dit echt bagger?
Roy, je krijgt straks een mailtje!
Meer tips zijn altijd welkom!
Prima.Wat dacht je van een BMW F650 als werkpaard?
XT600 Tenere of een XTZ750 Super tenere?Je kan een beetje sleutelen dus. Koop een goedkope all road en ga daar mee op pad. De ervaring van je leven en als je terug komt kan je altijd nog een monster kopen, daar zijn er duizenden van. Op een Monster kan je bijna niks meenemen.
XT600 Tenere of een XTZ750 Super tenere?
Haha, tsja, hoe goedkoper ik de motor hou hoe langer ik op pad kan Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ie naar 25kw moet, en dan zijn die fietsen vaak gelijk een stuk duurder
Ik ga trouwens aan het begin van het voorjaar, eind februari begin maart iets in die richting.
Moet nog even kijken wanneer precies. Een allroad is denk ik wel ideaal, maar het zou toch echt stukken minder fijn moeten sturen dan bijvoorbeeld een naked?
Haha, tsja, hoe goedkoper ik de motor hou hoe langer ik op pad kan Alleen zit ik dan nog met het probleem dat ie naar 25kw moet, en dan zijn die fietsen vaak gelijk een stuk duurder
Ik ga trouwens aan het begin van het voorjaar, eind februari begin maart iets in die richting.
Moet nog even kijken wanneer precies. Een allroad is denk ik wel ideaal, maar het zou toch echt stukken minder fijn moeten sturen dan bijvoorbeeld een naked
Ik heb nog een tentjestip! Die 2 seconden tenten; Quechua.. ze zijn licht, goedkoop, groot genoeg voor jezelf en spullen en na een lange dag rijden ben je binnen een minuut geinstalleerd. Kan me niet voorstellen dat je met tentstokken wil prutsen
Als ik dan toch bezig ben... zou ik persoonlijk ook niet voor de Ducati Monster kiezen. Ten eerste omdat het niet echt de ideale reismotor is.. maar dat is al vaker aangehaald. Ten tweede omdat het je droommotor is! Als je zo'n reis op je droommotor kan maken, is dat natuurlijk super. Maar is het niet leuker om eerst een beetje 'ervaring' op te doen op een iets goedkopere motor.. (waar je eventueel ook nog eens fijn mee onderuit kan gaan, zonder dat er stukjes van je hart afbrokkelen? Want no offence.. maar bijna iedereen gaat wel een keer.. )
Ik kan de Fazer 600 uit 98/99 wel aanraden.. Mede omdat ik er zelf een jaar met plezier op heb gereden, terwijl ik er echt heel sceptisch tegenover stond. Plus een heel belangrijk iets; gemakkelijk op 25kw te krijgen, hij start altijd, is bijna onderhoudsvrij, klaagt niet eens een beetje als je hem mishandeld. En als je terug komt van je reis, is hij goed door te verkopen / in te ruilen.
Ik vind het wel echt superfanatiek! Je rijbewijs nog moeten halen en dan zo'n afstand plannen
hoe neem je de bagage mee?
koffers of zijtassen?