krijg je geen rugpijn van een buikschuiver?

Wat moet je nou!?

Banned User
17 apr 2003
24
0
hey ik was met een maat langs die motorzaak in son geweest op het industrieterrein. (praxis, gamma, ikea etc) (21-4)

waren best wel veel mensen.

ik was eens op een paar buikschuivers gaan zitten...maar ik snap niet hoe je het langer dan een half uur op zo'n ding kan uithouden...ik zit met een kromme rug op dat ding. Of zit ik nu verkeerd...mischien omdat ik met m'n poten op de grond blijf, heb nog nooit een proefritje gemaakt.

op een gewone tourmotor zit ik relaxter (honda shadow bv.)


krijgen julie nooit last van julie rug na een lange tijd rijden op een buikschuiver?


-wmjn
 
Laatst bewerkt:
nee nooit last op mijn buikschuiver want je zit met een rechte rug bij een shopper heb je er sneller last van want dan zakt je onder rug sneller door
 
Vorig jaar in 1 dag van Italie naar Nederland gereden zonder veel last.

Alles went.
 
Ja, daar kreeg ik het ook van in mijn rug.
Daarom heb ik een superbike-stuur op een sportmotor gezet.
de zithouding is veel meer ontspannen en door zo'n breed stuur heb je met name in korte bochten veel meer te zeggen over je fiets.
Verder vind ik het vet staan ( maar dat is natuurlijk persoonlijk)
Bijna iedereen vindt de aprilia tuno mooi ,net als de nieuwe kawasaki z1000 en als ik zie hoeveel fazer 1000's dat er rondrijden dan zegt dat genoeg over de hoeveelheid mensen die het beu zijn met hun neus tussen de tellers te zitten.
Maar als je zo'n zelfde stuurtje op een r1 zet dan ben je volgens velen een " sportmotor aan het verkrachten"
Pas als volgend jaar yamaha zelf uitkomt met een YZF R1 met breed stuur dan moet iedereen er een hebben.
 
Shadow een tourmotor? Je rug zakt helemaal in elkaar op zo'n chopper man. Die moet eerst gestretched worden als je afstapt, ik hou het langer op een sportmotor uit dan op een chopper hoor. Maar misschien ligt dat wel aan je lichaamslengte ofzo. Wel heb ik in het begin vanhet seizoen ff last van rechterschouder en nek, maar dat verdwijnt na een paar ritten vanzelf weer.
 
Ik dacht dit vroeger ook, maar nu weet ik dat dit niet zo is ,de rijwind zorgt er op de snelweg voor dat je rug en je polsen worden ontzien. :]
Als je een beetje doorrijd natuurlijk :9
 
Ik heb op mijn fiets nog nooit rugklachten gehad, ook niet na uren rijden. Zal dus wel een kwestie van wennen zijn. Toen ik voor het eerst op een GSX-R klom dacht ik: "Wow wat een heftige zit", maar na een half uur was ik gewend.

Ik heb ooit eens een tijdje op een Yamaha dragstar gereden en toen kreeg ik wel last van m'n rug, waarschijnlijk omdat je een beetje als een zoutzak op zo'n ding zit.

Kortom, zal wel persoonlijk zijn allemaal. Als je donders graag op een supersport wilt rijden, neem je de zit voor lief en dwing je jezelf er aan te wennen ;)
 
Ik dacht dit vroeger ook, maar nu weet ik dat dit niet zo is ,de rijwind zorgt er op de snelweg voor dat je rug en je polsen worden ontzien. :]
Als je een beetje doorrijd natuurlijk :9
Daar heb je gelijk in, maar wie rijdt er nou alleen op de snelweg?
 
om HansGSXR aan te halen:"Als je donders graag op een supersport wilt rijden, neem je de zit voor lief en dwing je jezelf er aan te wennen "

Of je koopt een supersport en zet er met eeen beetje handigheid een superbikestuur op, dan heb je de motor en de houding die je wilt.
( als dat natuurlijk is wat je wilt)
Kijk , op een circuit kan ik het begrijpen, maar als ik op zondag die toetclubs langs zie komen met volbepakte goldwings shopper en daarbij gsx'en rn r1'n
dan vind ik het er een beetje raar uitzien die race-zit met 50km/uur
 
Kan uren rijden zonder problemen...

Je hebt dan ook een toerfiets :+ :+
En ik kreeg op een sjopper last van mijn rug. Als ik optrok zat dat lage zitje telkens tegen mijn wervelkolom te duwen. Na een uur was het gepasseerd.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij nu sinds 4 weken een SS.. De eerste 2 weken voornamelijk last van mn polsen gehad, een beetje van mn rug. Maar nu gaat t stukken beter.. oftwel: je raakt er snel aangewend en dan wil je niet anders meer :}
 
Absoluut geen last van m'n rug ... wel van m'n knieen en m'n polsen na te lang rustig rijden. Beetje gaan verzitten in de bochten houdt de gewrichten en de spieren soepel. Een backprotector/niergordel doet ook wonderen ... zonder houd ik het niet vol.

Maar een supersport is ook goed als toerfiets te gebruiken. In juni ga ik een 6-daags retourtje Italie doen. Denk dat er in 4 dagen tijd ca 3500 km op de klok gezet gaat worden. Heb alleen minder zin in 'the week after' :+
 
op een gewone tourmotor zit ik relaxter (honda shadow bv.)

krijgen julie nooit last van julie rug na een lange tijd rijden op een buikschuiver?

Nee,

Als je last van je rug krijgt op een sportfiets, dan heb je een verkeerde zithouding.

Voor die relaxte zithouding op die toermotoren zijn nou juist die niergordels uitgevonden. Door de rechte houding word de rug just zeer zwaar belast bij iedere hobbel/kuil.

Niergordels zijn op sportfietsen minder noodzakelijk, maar ze de meeste mensen vinden het beetje extra steun wel lekker. Ook "dwingt" een goede niergordel je een beetje om je rug recht te houden.
 
Ik heb wel eens een op een geleende Harley gereden: nee nou DAAR krijg IK rugpijn van en verder twee tennisellebogen en een carpaaltunnelsyndroom van de trillingen: nadien begrijp ik het: om zonder protesteren langer dan 1 uur op zo'n fiets te zitten dat is alleen wegelegd voor kerels als de Hells Angels. Een destijds gehuurde buikschuiver, leverde bij een snelwegrit van 500km geen enkel rug- of ander probleem op.
 
Nee,

Als je last van je rug krijgt op een sportfiets, dan heb je een verkeerde zithouding.

Voor die relaxte zithouding op die toermotoren zijn nou juist die niergordels uitgevonden. Door de rechte houding word de rug just zeer zwaar belast bij iedere hobbel/kuil.

Niergordels zijn op sportfietsen minder noodzakelijk, maar ze de meeste mensen vinden het beetje extra steun wel lekker. Ook "dwingt" een goede niergordel je een beetje om je rug recht te houden.

Niergordel houdt m'n organen op hun plaats. Zonder voel ik ze op iedere hobbel dwars door m'n lijf heen stuiteren (en dat is geen grap).
 
Je krijgt rugpijn van rare standjes *D *D
Zoek een moter uit waar je lekker op zit, maak een proefrit van een uur :]
(zat het niet, was het toch leuk }) )
 
Ik heb tot nu toe geen last gehad van mijn rug, polsen en de rest van mijn armen, alleen wel ongelooflijke kramp in mijn benen. Erg lastig en pijnlijk. Moest echt even een pauze inlassen terwijl ik nog maar 35 km te gaan had naar huis.
 
Op maandag 21 april 2003 20:44 schreef Yzf1kr het volgende:Voor die relaxte zithouding op die toermotoren zijn nou juist die niergordels uitgevonden.
:?
volgens mij zijn ze voor de crossmannen uitgevonden....

wat zij te verduren krijgen is niet te vergelijken met wat zo'n luxe toerbakkenist doormaakt...
 
Terug
Bovenaan Onderaan