KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ik ben zo blij dat ik een lekker oude tellerpartij heb en die flauwekul niet op de motor het pure rijden .
ging eerder al net zo met de garmin en iedereen maar prutsen met dat ding ze vergeten dat het ging om het rijden en de omgeving.

Nou ga jij maar lekker op de kaart kijken en met je routerol prutsen dan maak ik wel gebruik van de moderne mogelijkheden. Ik vind het helemaal geweldig, mooie routes maken/downloaden en rijden met die hap. Als je wegrijd ff de bandenspanning checken op je dashboard, slecht wegdek? ff de vering aanpassen met 2 drukjes op de knop, etc, etc.. Top!!!
 
Na toch een tijd mee te lezen dacht ik bij mij zelf het wordt eens tijd dat ik ook wat van mij laat horen.

Ik ben de trotse eigenaar van een 1190 r uit 2014; waar de vorige eigenaar al helemaal wild is gegaan met touratech stickers en onderdelen.
De enige dingen die ik er zelf op het gedaan is een Remus uitlaat, handsvatverwarming en een symmetrische kofferset van globescout en de luchtfilfter set van touratech.
Het enige wat ik er nog voor wil is het rottweiler luchtfilter systeem en de cyclops verlicht en dan is die helemaal af


Vakantie zomer 2018_0075.jpg
 
Ik ben zo blij dat ik een lekker oude tellerpartij heb en die flauwekul niet op de motor het pure rijden .
ging eerder al net zo met de garmin en iedereen maar prutsen met dat ding ze vergeten dat het ging om het rijden en de omgeving.

Ik ben zeker niet erg handig met routes zetten in m'n Garmin, maar wil hem toch niet missen als ik naar het buitenland ga. Tankstation zoeken....hup, je rijdt ergens en ineens verschijnt er een mooie bochtige weg in het display....hoppa. Ik gebruik nog een kaart om een route te maken maar ga niet meer op reis zonder navigatiesysteem.
 
Na toch een tijd mee te lezen dacht ik bij mij zelf het wordt eens tijd dat ik ook wat van mij laat horen.

Ik ben de trotse eigenaar van een 1190 r uit 2014; waar de vorige eigenaar al helemaal wild is gegaan met touratech stickers en onderdelen.
De enige dingen die ik er zelf op het gedaan is een Remus uitlaat, handsvatverwarming en een symmetrische kofferset van globescout en de luchtfilfter set van touratech.
Het enige wat ik er nog voor wil is het rottweiler luchtfilter systeem en de cyclops verlicht en dan is die helemaal af


Bekijk bijlage 1331956
Heb je voor mij wat detailfoto's? Ik twijfel tussen de globescout/bumot/..
 
Heb je voor mij wat detailfoto's? Ik twijfel tussen de globescout/bumot/..
Uiteraard!
Ik ben nog op mijn werk, maar als ik thuis ben zal ik foto's maken
Ik ging allereerst voor holan, vandaar dat ik een Remus uitlaat heb. Echter was het contact een drama en moest ik überhaupt een maand wachten voordat ik wat hoorde over mijn koffers.

De Globescout koffers, zijn net de BMW aluminium koffers, alleen beter waterdicht en het aluminium is dikker.
Voorderest is het rek precies hetzelfde qua model als die op de 1200gs zit, met de bar die achter je kenteken plaat loopt.
De lasnaden op de koffers zijn gewoon super strak, alleen vond ik het frame wat je aan je motor vastmaakt iets minder mooi afgewerkt.

Het enige minpuntje dat ik heb, is hoe je de koffers vastmaakt aan je motor. Het systeem werkt super alleen wordt er gebruik gemaakt van een wiel wat je vast moet draaien, dat zit aan de binnenkant van je koffer. Als je dan net zoals ik je koffers helemaal vol hebt is het vervelend dat je niet direct je koffer los kan maken. Je zal eerst de deksel open moeten maken het wiel vrij maken en dan pas kan je koffer er af.

Ik heb de koffers opgehaald bij adventuretech wat in belgië zit, om ze toch eerst even in het echt te zien, voordat ik 1100 euro neerlegde

Mijn vader heeft een 1200 gs vandaar dat ik die als vergelijking gebruik, bmw is toch nog steeds de leader als het gaat om aluminium koffers

Ik heb ook naar de Bumot gekeken. Enige reden dat ik er niet voor was gegaan was omdat de deksel naar buiten open klapt en niet naar voor of achter, en dat door hoe het scharnierpunt bij bumot is het net lijkt of de deksel er nooit helemaal af kan.

Ik heb er hard offroad mee gereden en ben met 180 over de autobahn geweest en ze zijn altijd trouw vastgebleven.
Pas bij de 180 merkte ik dat hij heel licht begon te pendelen, ik had er geen last van, de turbulentie van het scherm daarentegenB|
Nou moet ik wel toevoegen dat ik met 180 de bmw precies hetzelfde vond aanvoelen qua pendelen.
 
De kogel is door de kerk, ik ben na een uitstapje van een half jaar weer terug op het KTM nest.

De Tracer was een prima motor, maar ook niet meer dan dat.
Ik miste de zithouding van een echte allroad, het vette koppel en geluid van een twin.

Daarom gisteren getekend voor levering van een splinternieuwe 1090R *O*

Hij wordt afgeleverd op iets meer straat georiënteerde banden, dus als er liefhebbers zijn voor een setje ongebruikte TKC 80’s, stuur me dan maar even een berichtje.
 

Bijlagen

  • 9F7EBB2F-E2DF-4FDB-8DBB-9AAECC91B13D.jpeg
    9F7EBB2F-E2DF-4FDB-8DBB-9AAECC91B13D.jpeg
    959,4 KB · Weergaven: 50
De kogel is door de kerk, ik ben na een uitstapje van een half jaar weer terug op het KTM nest.

De Tracer was een prima motor, maar ook niet meer dan dat.
Ik miste de zithouding van een echte allroad, het vette koppel en geluid van een twin.

Daarom gisteren getekend voor levering van een splinternieuwe 1090R *O*

Hij wordt afgeleverd op iets meer straat georiënteerde banden, dus als er liefhebbers zijn voor een setje ongebruikte TKC 80’s, stuur me dan maar even een berichtje.


Gefeliciteerd man.
Mocht je nog een leuke Bos demper willen hebben. Die van mij is nog te koop.
25262E5F-8A54-4AB3-9789-5B1616C89F33.png
 
Tanx Gerard, ben er echt heel blij mee!
En bedankt voor het aanbod maar voorlopig houd ik de uitlaat even standaard.

Met de Powerdays in aantocht wil ik nog wel een middenbok scoren. En wellicht het Ergo zadel.
 
Bedankt voor de duidelijke uitleg 😁 het scheelt nogal in prijs vandaar mijn twijfel..
Ja klopt het is een bak met geld, voor mij was echt hetgeen wat het grote verschil maakte de manier hoe de koffers open ging.
Sowieso toen ik keek waren alleen de meer vierkante koffers van bumot er, die vond ik ook minder mooi.
 
De sas en luchtfilter van rottweiler staan nog op mijn to do list, merk je enig verschil?


Maatje van me heeft nu ook een SAR en heeft die modificaties nog niet. Akra enzo wel dus kunnen het verschil duidelijk vergelijken.

Mijn motor loopt veel mooier en veel soepeler. Hij ploft ook minder en vond dat altijd wel leuk. Maar met een open akra maakt hij genoeg herrie. 🤣
 
Maatje van me heeft nu ook een SAR en heeft die modificaties nog niet. Akra enzo wel dus kunnen het verschil duidelijk vergelijken.

Mijn motor loopt veel mooier en veel soepeler. Hij ploft ook minder en vond dat altijd wel leuk. Maar met een open akra maakt hij genoeg herrie. 🤣

Dat is positief om te horen, maar die van mij gaat toch op de dyno als ik alles er op heb.
Ik wilde de volledige remus uitlaat systeem, maar door mijn skidplate past de voorbocht er niet onder; de diameter is groter en om nou de bochten in te deuken vond ik ook weer niks.
 
hallo allemaal!

Ik ga dit topic eens wat actiever volgen. Hier wat foto’s Van mijn SAR.

Hey badtzmaru! Jij had de 990 sdr toch vroeger? Kan me nog een filmpje herinneren in je huis, begint met kopje ktm-koffie :)
En had je mijn vrouw en mij niet eens gespot op onze 990s op je werkmotor ?

Gave fiets die SAR :9~

:W
 
Hey badtzmaru! Jij had de 990 sdr toch vroeger? Kan me nog een filmpje herinneren in je huis, begint met kopje ktm-koffie :)
En had je mijn vrouw en mij niet eens gespot op onze 990s op je werkmotor ?

Gave fiets die SAR :9~

:W

Klopt helemaal! 990SDR daarna 990ADVR en nu dit beest. Ik twijfel altijd over het volgende: Heb jij nou wel of niet een cafe op de plek, waar ik altijd de trappen op en af rij om Collega’s de grenzen te leren ervaren van hun werkmotor.

😂🤣
 
Eerdaags m’n 1090R ophalen *O*
Ik kan echt niet wachten!
Nog nooit zo prettig gespannen geweest :P

Er zitten niet veel 1090 eigenaren hier geloof ik hè? Van @motorduiveltje weet ik dat hij er 1 heeft. En @jabba niet te vergeten.

Zijn er specifieke klachten over dit model?
Zonder er een meter op te hebben gereden; ik verwacht dat de bediening van het knopje voor de richtingaanwijzer nogal eens tot frustratie gaat leiden 8)7
Verder nog dingetjes? Wat kost een 15.000 beurt? En het verbruik? 1:20 bij normaal ww verkeer moet mogelijk zijn denk ik?
 
Laatst bewerkt:
Klopt helemaal! 990SDR daarna 990ADVR en nu dit beest. Ik twijfel altijd over het volgende: Heb jij nou wel of niet een cafe op de plek, waar ik altijd de trappen op en af rij om Collega’s de grenzen te leren ervaren van hun werkmotor.

😂🤣

Ja dat ben ik! Altijd welkom voor een bakkie koffie:t
Ik zie er vaak genoeg geoefend worden, zal ik extra in de gaten houden nu
 
Eerdaags m’n 1090R ophalen *O*

Gefeliciteerd! Het is een erg fijne motor. Ik heb de "gewone", niet de R. De R vind ik veel mooier maar is helaas te hoog voor me en daarnaast wou ik geen groot voorwiel meer.

Na een jaar of 7 op de 800GS te hebben gereden vind ik de 1090 echt een sprong vooruit. Veel meer vermogen, heel stabiel (de 800GS heb ik altijd nogal wiebelig gevonden) en super wendbaar voor een allroad.

Geen idee wat je bedoelt met het knipperlichtknopje, voor mij is het een genot na jaren met het irritante gesplitste systeem van BMW (aparte knoppen voor links en rechts) waar ze dan nu eindelijk van zijn afgestapt.

Ik ben nog niet toe aan de 15.000 beurt dus geen idee wat die kost. Ik rij 1:17 maar gebruik hem vooral voor plezierritjes en dan gaat het gas regelmatig open. Denk dat 1:20 voor ww-verkeer zeker haalbaar moet zijn. Eigenlijk geen echte nadelen ondervonden. Heb wel de speciale warmteschildjes gemonteerd en een verlaagd comfortzadel van Touratech. Verder heb ik een Touratech laag model ruit met Puigspoiler, dat heeft het geluidsniveau aanmerkelijk verlaagd.

Ben nog steeds blij met mijn keuze. En nu op weg naar de GS najaarsrit op de warmste oktoberdag ooit. :]
 
@motorduiveltje, Tanx voor je reactie!

Ik heb op een blauwe maandag ook nog eens een middagje gestuurd op een F800GS, viel me alles mee, de loopeigenschappen van zo’n parallel twin deden me in positieve zin verbazen. Beetje boxer achtig.

Wat betreft het knipperlichten, het priegel knopje líjkt me wat gevoelsloos. Geen duidelijk gevoel. Maar de praktijk zal het uitwijzen!
 
@motorduiveltje, Tanx voor je reactie!

Ik heb op een blauwe maandag ook nog eens een middagje gestuurd op een F800GS, viel me alles mee, de loopeigenschappen van zo’n parallel twin deden me in positieve zin verbazen. Beetje boxer achtig.

Wat betreft het knipperlichten, het priegelknopje líjkt me wat gevoelloos. Geen duidelijk gevoel. Maar de praktijk zal het uitwijzen!

De 800GS is een fijne motor, fijn en zuinig blokje, leuk geluid. Vering was (en is naar ik hoor) slecht, met hyperpro wel goed op te lossen. In het algemeen heb ik aan de 800GS veel meer moeten aanpassen dan aan de 1090. Vering van de 1090 is prima, zitpositie erg fijn. Bedacht me nog wel dat ik stuurverhogers heb gemonteerd van SW-motech (had ik overigens op de 800GS ook): stuur een beetje hoger en iets meer naar me toe. Die zijn fijn.

Ok, dat knipperlichtknopje op de 1090 is niet super maar daar wen je snel aan. Ik was al zo blij met het eenknopssysteem dat ik dat graag voor lief neem. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan