KTM 1050/1090/1190/1290 Adventure Topic, Op eenzame hoogte.

Ziet er netjes uit, maakt de motor gelijk een stuk jonger!

Echt mijn grootste irritatie van KTM de hoeveelheid moeite die je moet doen voordat je ergens bij kan. Het is een adventure motor, met als doel dat je er ook echt het avontuur mee kan aangaan.

Maar je moet niet hopen dat er iets mis gaat bij je motor, want eer je er ben heb je alle kappen en de 500000 Torx schroefjes wel in je handen gehad
 
Ziet er netjes uit, maakt de motor gelijk een stuk jonger!

Echt mijn grootste irritatie van KTM de hoeveelheid moeite die je moet doen voordat je ergens bij kan. Het is een adventure motor, met als doel dat je er ook echt het avontuur mee kan aangaan.

Maar je moet niet hopen dat er iets mis gaat bij je motor, want eer je er ben heb je alle kappen en de 500000 Torx schroefjes wel in je handen gehad

Dat is echt bizar, je bent serieus een halve middag aan het sleutelen. Op het gemakje, dat dan weer wel. Maar je kan nergens fatsoenlijk bij.
Het is dat ik een beetje handig ben anders loop je leeg op het arbeidsloon 8)7
 
Laatst bewerkt:
Mooi om te weten dat ik nog ruim een 100k aan kilometers op mijn 1190 kan maken als ik de onderstaande op marktplaats zie :)

 
Mooi om te weten dat ik nog ruim een 100k aan kilometers op mijn 1190 kan maken als ik de onderstaande op marktplaats zie :)


wel flink aan de prijs voor een motor met 140k
 
Ziet er netjes uit, maakt de motor gelijk een stuk jonger!

Echt mijn grootste irritatie van KTM de hoeveelheid moeite die je moet doen voordat je ergens bij kan. Het is een adventure motor, met als doel dat je er ook echt het avontuur mee kan aangaan.

Maar je moet niet hopen dat er iets mis gaat bij je motor, want eer je er ben heb je alle kappen en de 500000 Torx schroefjes wel in je handen gehad

Klopt. Ik liet de identieke originele extra LEDlampjes op mijn 1290 SAS monteren, als op mijn GS 1200 stonden :

- bij BMW : 1,5 uur
- bij KTM : 3,5 uur (door monteur die kort daarvoor nog bij BMW werkte en zwaar gefrustreerd raakte bij deze klus)....
 
Klopt. Ik liet de identieke originele extra LEDlampjes op mijn 1290 SAS monteren, als op mijn GS 1200 stonden :

- bij BMW : 1,5 uur
- bij KTM : 3,5 uur (door monteur die kort daarvoor nog bij BMW werkte en zwaar gefrustreerd raakte bij deze klus)....

Ik doe het voor de helft van het reguliere tarief :+
 
was dat iemand van hier op de a10 west gisteren op een 1290 adventure rond 16:00 ?
 
Al een paar ritten gemaakt met de Innovv-2-dashcam en ben er erg tevreden over. Goede beelden, weinig last van de trillingen en nummerplaten zijn goed te lezen. Mooi plekje voor de unit en het overschot aan aansluitkabels in de zijkant van de 1090 (vlak voor het kontje) gevonden, ligt ie los in in een bedje van dun neopreen. Genoeg ventilatie en goed bereikbaar.
 
Ik vind het eigenlijk opvallend hoe vaak en hoeveel KTMs overjarig verkocht worden vooral in aantallen is iemand anders dit ook al opgevallen.
De verkoop is ook ontzetten inzakt behoorlijk zelfs .
 
Ik vind het eigenlijk opvallend hoe vaak en hoeveel KTMs overjarig verkocht worden vooral in aantallen is iemand anders dit ook al opgevallen.
De verkoop is ook ontzetten inzakt behoorlijk zelfs .
Komt omdat KTM motorzaken ten alle tijden worden verplicht om minimaal van ieder model eentje in de showroom ten allen tijden te hebben staan
 
En bovendien krijgen ze nauwelijks voldoende exemplaren binnen van de verkooptoppers.
Mijn Franse dealer kreeg de voorbije jaren ook zijn R-versies niet verkocht, maar kon geen S-versies krijgen.
Van de nieuwe 690 ENDURO R kreeg hij één (1) exemplaar binnen, terwijl hij er 8 had verkocht.... wel frustrerend....
 
Ik weet dat er ook Europese productieoverschotten worden opgekocht door slimme dealers, kopen een hele container KTM die ze goedkoop kunnen aanbieden met een knappe marge.
 
Je zal begin van het jaar maar een 1290R hebben gekocht, nu gaan ze voor €17.990 (ipv 21k) van de hand waarbij 1 dealer zelfs een kofferset én Rider 550 cadeau doet :X
 
Terug
Bovenaan Onderaan