motorduiveltje
KTM 1090 Adventure
Misschien omdat S voor street staat?Wat me ook opvalt is dat veel KTM 1290 Adventure S te koop staan en allemaal ook gietvelgen eronder hebben, waarom daar spaakwielen niet standaard is en bij een 1190 wel?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Misschien omdat S voor street staat?Wat me ook opvalt is dat veel KTM 1290 Adventure S te koop staan en allemaal ook gietvelgen eronder hebben, waarom daar spaakwielen niet standaard is en bij een 1190 wel?
Startkoppelling defect. Gebeurt vaker.Gisteren dus mijn motor opgehaald. Hele dag lekker op gereden en een paar stops gemaakt. Van de 10 keer starten op de dag heb ik twee keer gehad dat er eerst een heel metaalachtige “kggggggggg” klank uitkwam voordat de startmotor goed de startactie begon.
Is dat normaal? Net in het verkeerde moment in de compressie waardoor hij moeite heeft om door het punt te komen?
De motor heb ik er voor in de neutraal uitgeschakeld met de sleutel.
Heb met mijn witte 1290 serieus trillende remmen gehad, de naven/aanleg vlakken van de remschijven zitten ruim in de toleranties van de spaakwielen.Spaakwielen hebben vaak een slag in de velg, maken meer windlawaai en vereisen regelmatig nazicht van de spanning der spaken... ikzelf heb ze liever niet...
In de werkplaats CD van de KTM heb ik geen tolerantie waarde kunnen vinden voor de schijf slingering, wel dikte tolerantie.Hebben auto's ook zwevende remschijven? Ik meen van niet, mogelijk zit daar het verschil.
Mooi zo'n zwarte carter bescherming. Neem aan dat je die zwart hebt gemaakt en dat het niet van de olie is.
KTM Nederland kon mijn ook niet vertellen wat de maximale slingering mag wezen voor remschijvenHeb met mijn witte 1290 serieus trillende remmen gehad, de naven/aanleg vlakken van de remschijven zitten ruim in de toleranties van de spaakwielen.
Ben nu erg blij met juist geen spaakwielen op mijn nieuwe 1290S.
Het moeilijkste van dat probleem was een NL dealer die de klachten niet series nam en alles maar schuift onder de noemer dat ze het allemaal wel een beetje doen. Uiteindelijk door een BE dealer (na wat aandringen) opgelost met voor de 2e x nieuwe schijven en een nieuw voorwiel.
Het eerste wat ze zeggen, het ligt waarschijnlijk aan de gecupte voorband............
In de werkplaats CD van de KTM heb ik geen tolerantie waarde kunnen vinden voor de schijf slingering, wel dikte tolerantie.
Volgens mij heeft het weinig waarde om zwevende schijven op slingering te meten.
Ik ook... heb die carterbescherming idd zwart laten poedercoaten. Vond dat aluminium niet zo.Mooi zo'n zwarte carter bescherming. Neem aan dat je die zwart hebt gemaakt en dat het niet van de olie is.
De alu kleur vond ik wel mooi op mijn witte 1290, bij de S heb ik deze ook zwart gespoten
Sterkte met je motor, ben benieuwd wat de oorzaak is.
Ik ook... heb die carterbescherming idd zwart laten poedercoaten. Vond dat aluminium niet zo.
Zag net dat het nog een week duurt eer mijn motor überhaupt terugkomt. Dat duurt dan ruim 2 weken... en die KTM Mobility service is ook niet wat je er verwacht. Was achteraf blij met mijn reisverzekering.
Nou, je krijgt wel vervangend vervoer maar dat is alleen om daar rond te rijden. Dat is in 99% een auto i.p.v. een motor maar daar had ik al rekening meegehouden, dat is bijna overal zo. Als je met je huurauto naar huis (Nederland) wil rijden (wie niet? Je moet toch naar huis...) dan kan dat wel maar de terugkeer van de huurauto naar Oostenrijk moest ik zelf verzorgen....oftewel betalen. Dat vond ik een rare service, het meisje welke ik aan de telefoon had vond dat eigenlijk zelf ook wel. Ze suggereerde dat ik beter mijn reisverzekering kon bellen..... oftewel dan is voor hun het probleem “opgelost”.vertel?
ik heb nu een leen 790 advIk heb er gewoon met beide gereden alle twee maar dan de 1090 versie ben voor de R versie gegaan moet zeggen mis helemaal niets.
Het valt me juist op dat ik met de 21 wiel vaker paden pak ook met wegbanden of een weg bv in spanje pyrenneeën die smal zijn en waarvan de zijkant erg laag ligt.
Met een 21 inch wiel geen probleem hobbel zo van links naar rechts overal overheen.
Hiervoor een BMW RT gehad daarmee liet ik het wel om die weggetjes te pakken nu cross ik overal heen.
Het is voor mij een openbaring geworden waar je ineens overal rijd.
Ligt natuurlijk ook ten dele aan de KTM maar deze uitvoering maakt het juist zo veelzijdig.
Overbrengen naar NL gebeurt wel via KTMservice. Dit gebeurt als ie niet binnen 2 dagen gerepareerd kan worden.Zo dat is flut inderdaad. Brengen ze de motor wel naar NL of is dat ook reisverzekering?
rij je met een topkoffer?Ik weet dat het al vaker besproken is, maar is het iemand gelukt om het pendelen bij hoge snelheden op te lossen? Mijn 1190 deed het, en nu de 1290 ook weer. Ik hoopte dat de gietwielen het verschil zouden maken, helaas niet. Heb ook iets gelezen over een Hyperpro stuurdemper? Ik zou het graag opgelost hebben, het stoort me mateloos dat de motor gevaarlijk wordt bij hoge snelheid.