Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
PmBalen zeg!
Heb nog de gen 2 voet en bijrijders steunen, vrijwel ongebruikt.
Wat naar te lezen, beterschap!verheugd op mijn eerste ritje... rijdt de oprit af breekt ie me uit achter en ja hoor highsider ik zelf enkel gekneusd dikke teen gebroken en schouder flink gekneusd.
Schade behoorlijk
Chetsplaat links met pook en voetsteun -( zoek ik )
Zijkap links - (zoek ik)
Stuur
Tank flink beschadigd lekt niet
Radiator gedeukt mr lekt niet
Beide kappen kontje gescheurd
Linker voetsteun bijrijder
En wr een deuk in ego......
Mocht iemand wat hebben liggen graag.....
Ik rijd een SDGT van 2018 en ondanks dat die semi-actieve vering heeft, herken ik wel jouw issues met de vering. Ik vind de mijne soms ook erg stuiterig, ongeacht of ik de vering op Street of Sport heb staan. Vind het vooral vervelend wanneer ik hard en plat door een bocht ga en dan ineens verrast wordt door gestuiter van een hobbelig stukje wegdek.Dan maar eens wat goed nieuws: heb 2 weken geleden mijn SDR terug gekregen van BRS Suspension in Maastricht. Na 3 jaar wennen op de gen 2 SDR vond ik de vering niet lekker aanspreken (weinig feedback bij insturen) en bewoog de voorkant bij harde acceleratie meer dan wenselijk was. Heb aanschaf van een stuurdemper overwogen maar na wat leeswerk toch maar dat gedaan wat alle veringsspecialisten vertellen; begin met een goede afstelling en componenten. Dan maar eens gebeld met Stefan Meijer van BRS in Maastricht (ik had geen zin om helemaal naar Tiel te rijden, Maastricht is voor mij om de hoek). Stefan verbrengt veel tijd op het circuit met o.a. ondersteuning als veringsspecialist voor IDM Superbike & Supersport / WSBK Superbike Team Bonovo Action- Jonas Folger, Team MGM Yamaha IDM Superbike / Supersport, Superbike TT Isle of Man, Pickes Peak en Bol d'Or... en nog veel meer. Een echte motorfreak... Stefan neemt uitgebreid (lees: alle) de tijd om mijn 'problemen' met de SDR te inventariseren en we zijn tot de volgende aanpassingen gekomen:
• originele voorvork opnieuw opgebouwd door HK Suspension (dit zijn van origine WP mensen en hij werkt met hen samen) met SKF sealkit, progressieve WP vering op rijdergewicht, Öhlins olie, andere stackshims, aanpassing van zuigers voor rebound en compressie voor betere oilflow, aanpassen van de setting.
• Wilbers 642 Competition Nightline shock op rijdergewicht, gepoedercoat in RAL 2009 (het oog wil ook wat).
Inclusief montage en afstelling voor een dikke € 1.600,-. Een bak geld, maar meer dan de helft goedkoper dan het WP Apex Pro spul... de fiets doet nu wat ik wil, en het lijkt alsof de motor 30 kg lichter is. De demping is stevig / sportief zonder oncomfortabel te zijn; de veren worden merkbaar beter terug geduwd door de krachtigere rebound. De motor ligt meteen weer vlak / stil na een hobbel. Met als gevolg veel meer controle en gevoel. Ook het wilde schudden met de kop bij harde acceleratie is weg.
Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de SDR eens echt aan de tand te voelen maar de eerste indruk is dat het verschil enorm is.
Ik hou jullie op de hoogte. Hierbij een paar fotootjes.
Gewoon eens bellen voor een afspraak met een veringspecialist zoals bijv HK Suspension in Tiel of Stefan Meijer van BRS in Maastricht, ligt er natuurlijk aan waar je woont. De rebound van de standaard vering is 'la-la'. Mijn SDR kwam redelijk traag omhoog na het inveren en deinde dan even na, wat voor onrust zorgde. Misschien is het met een andere afstelling al deels verholpen.Ik rijd een SDGT van 2018 en ondanks dat die semi-actieve vering heeft, herken ik wel jouw issues met de vering. Ik vind de mijne soms ook erg stuiterig, ongeacht of ik de vering op Street of Sport heb staan. Vind het vooral vervelend wanneer ik hard en plat door een bocht ga en dan ineens verrast wordt door gestuiter van een hobbelig stukje wegdek.
Mooie setup heb je nu iig
Wat voor Continental banden zijn dat eigenlijk? Lijken me sport-tour banden?
Test is uit 2017....... er inmiddels weer veel gebeurd in bandelandGewoon eens bellen voor een afspraak met een veringspecialist zoals bijv HK Suspension in Tiel of Stefan Meijer van BRS in Maastricht, ligt er natuurlijk aan waar je woont. De rebound van de standaard vering is 'la-la'. Mijn SDR kwam redelijk traag omhoog na het inveren en deinde dan even na, wat voor onrust zorgde. Misschien is het met een andere afstelling al deels verholpen.
Banden: Conti Road Attack 3 (CRA3). Op papier een sportievere sport-tourband maar ik vind het echt een sportband. Uitstekende feedback en oneindige grip. Doet niet onder voor pure sportbanden zoals bijv. Bridgestone S21 (en is zeker beter dan de Metzeler 7 RR, de 9 heb ik daarom niet geprobeerd). Ik zeg doen!
Veel rijders zijn lyrisch over deze set en ik ben er zeker fan van. Hierbij een video van Kurvenradius. De man is wat langdradig maar heb het idee dat ie weet waarover ie lult.
Netjes... met die oranje achterveer !!!Dan maar eens wat goed nieuws: heb 2 weken geleden mijn SDR terug gekregen van BRS Suspension in Maastricht. Na 3 jaar wennen op de gen 2 SDR vond ik de vering niet lekker aanspreken (weinig feedback bij insturen) en bewoog de voorkant bij harde acceleratie meer dan wenselijk was. Heb aanschaf van een stuurdemper overwogen maar na wat leeswerk toch maar dat gedaan wat alle veringsspecialisten vertellen; begin met een goede afstelling en componenten. Dan maar eens gebeld met Stefan Meijer van BRS in Maastricht (ik had geen zin om helemaal naar Tiel te rijden, Maastricht is voor mij om de hoek). Stefan verbrengt veel tijd op het circuit met o.a. ondersteuning als veringsspecialist voor IDM Superbike & Supersport / WSBK Superbike Team Bonovo Action- Jonas Folger, Team MGM Yamaha IDM Superbike / Supersport, Superbike TT Isle of Man, Pickes Peak en Bol d'Or... en nog veel meer. Een echte motorfreak... Stefan neemt uitgebreid (lees: alle) de tijd om mijn 'problemen' met de SDR te inventariseren en we zijn tot de volgende aanpassingen gekomen:
• originele voorvork opnieuw opgebouwd door HK Suspension (dit zijn van origine WP mensen en hij werkt met hen samen) met SKF sealkit, progressieve WP vering op rijdergewicht, Öhlins olie, andere stackshims, aanpassing van zuigers voor rebound en compressie voor betere oilflow, aanpassen van de setting.
• Wilbers 642 Competition Nightline shock op rijdergewicht, gepoedercoat in RAL 2009 (het oog wil ook wat).
Inclusief montage en afstelling voor een dikke € 1.600,-. Een bak geld, maar meer dan de helft goedkoper dan het WP Apex Pro spul... de fiets doet nu wat ik wil, en het lijkt alsof de motor 30 kg lichter is. De demping is stevig / sportief zonder oncomfortabel te zijn; de veren worden merkbaar beter terug geduwd door de krachtigere rebound. De motor ligt meteen weer vlak / stil na een hobbel. Met als gevolg veel meer controle en gevoel. Ook het wilde schudden met de kop bij harde acceleratie is weg.
Helaas heb ik nog geen gelegenheid gehad om de SDR eens echt aan de tand te voelen maar de eerste indruk is dat het verschil enorm is.
Ik hou jullie op de hoogte. Hierbij een paar fotootjes.
Ik had die al eens ergens eerder gezien... ahum ahum!Netjes... met die oranje achterveer !!!
Klopt, maar het geeft een idee. Zeer zeker geen slechte band voor de SDR. Ben benieuwd naar de CRA4. De S22 staat ook op mijn lijstje.Test is uit 2017....... er inmiddels weer veel gebeurd in bandeland
Ik ook niet....... grip is ALLES en het liefst ook in de regen.Bij mij komt er binnenkort gewoon weer een nieuw setje S22 op, heerlijke band
Sport-tourbanden ben ik niet zo'n fan van.
De S22 voldoen tot nog toe het beste .... zeker in de SDR uitvoering.Klopt, maar het geeft een idee. Zeer zeker geen slechte band voor de SDR. Ben benieuwd naar de CRA4. De S22 staat ook op mijn lijstje.
Vertraagd dus want in de appstore staat "Before your spring ride".Thank you for your interest in the KTMconnect App.
We are currently working on enabling MY 2021 bikes and older in the app as well.
There is no fixed release date by now, but we are targeting end of spring.