Vandaag voor het eerst van mijn leven op een KTM 1290 Super Duke GT gereden (überhaupt eerste keer op een KTM) en binnenkort wordt 'ie op mijn naam overgeschreven. Bouwjaar 2017. Huidige motor is een BMW R1100S uit 2000, dus de overgang is best groot.
Lekker hoor! Die grijns zit nog steeds op m'n gezicht.
Er moet alleen wel een dB-killer in die Akropovic, anders kan ik Duitsland wel vergeten. Zelfs mét dB-killer wordt het misschien al lastig, weet iemand dat?? Heeft iemand anders eventueel nog een originele demper liggen ter overname?
Verder ga ik op zoek naar een kofferset voor de vakanties. Tips welkom.
Ik heb gelezen op een andere site dat ze een nieuwe GT verwachten, waarschijnlijk met adaptive CC en ook met waarschuwingen in spiegels zoals de Ducati.Zit zo te kijken wat ik na mijn 2018 1290GT kan halen maar ik vrees dat er geen ander alternatief isWaarschijnlijk de 2022 1290GT.
Heb hem inmiddels 4 jaar nu en over een jaar is hij zakelijk afgeschreven.
Dit is de demper die ik heb… is deze uit de catalogus van KTM? In het boekje dat erbij dit is de Akropovic zilver/aluminium-kleurig en niet zwart. Hoe kan ik dat checken?Heb je het over de Akrapovic vervangingsdemper uit de KTM catalogus?
Die is gewoon goedgekeurd voor de SDGT, dus als je die met de dBkiller erin rijdt, kunnen ze je niks maken (mits de vorige eigenaar niet de katalysator heeft verwijderd oid).
Dat is indd gewoon de standaard Akra slip-on van KTM en die is met dBkiller erin type-goedgekeurd.Dit is de demper die ik heb… is deze uit de catalogus van KTM? In het boekje dat erbij dit is de Akropovic zilver/aluminium-kleurig en niet zwart. Hoe kan ik dat checken?
dB-killer krijg ik zsm van de zaak waar ik hem heb gekocht.
O top! BedanktDat is indd gewoon de standaard Akra slip-on van KTM en die is met dBkiller erin type-goedgekeurd.
Ja, die moet ik hebben. Bedankt.Dit is de killer. Heb m destijds ook geplaatst en dempt wel degelijk.
...en voor andere automobilisten zal het omgekeerd werken...Ja, die moet ik hebben. Bedankt.
Gistermiddag op weg naar huis in de file bij de Van Brienenoordbrug beland. Dan is een open pijp wel een voordeel, heb ik gemerkt. Ze horen je sneller aankomen en maken vaker ruimte.
Koppeling in en een dot gas bij de types die expres tegen het midden van de streep blijven rijden is ook effectief en geeft voldoening.
Jullie zijn gewoon niet Duits genoeg...en voor andere automobilisten zal het omgekeerd werken...
(Ik merk dat er van de "reddingsstrook" in België niet veel in huis komt, in een stilstaande file is er gewoon geen doorkomen aan.)
Misschien een gevolg van "wat als"?Ik woon in Vlaanderen, en werk in Frankrijk, en rijd ook een stukje door Wallonië wanneer ik met de motor ga werken (afwisselend met auto en motor).
In Frankrijk en Wallonië heb ik het gevoel dat ze meer geneigd zijn om een motorfiets door te laten in de file (afgezien van het feit dat de automobilisten in Frankrijk rijden als halve garen), in Vlaanderen gaat het meestal ook goed maar daar heb ik toch al vaak het tegenovergestelde meegemaakt : in plaats van je wat ruimte te geven, gaan ze net opzettelijk minder plaats creëren door de 'gaten dicht te rijden'. De snoodaards !
Had zoiets ooit voor m'n Daytona 675, werkt op zich prima, maar ik vond zo'n ding voor in het midden handiger.Heeft iemand ervaring met een daytona balhoofd paddockstand?
Ik wil deze eigenlijk gaan bestellen, altijd makkelijk als je de wielen eruit wilt halen oid.
Maar voordat ik deze ga bestellen wil ik wel zeker weten of het allemaal past en of het wat is.
In Frankrijk kun je zelfs op een tweebaansweg gewoon door het midden rijden, mensen maken daar gewoon netjes ruimte voor jeIk woon in Vlaanderen, en werk in Frankrijk, en rijd ook een stukje door Wallonië wanneer ik met de motor ga werken (afwisselend met auto en motor).
In Frankrijk en Wallonië heb ik het gevoel dat ze meer geneigd zijn om een motorfiets door te laten in de file (afgezien van het feit dat de automobilisten in Frankrijk rijden als halve garen), in Vlaanderen gaat het meestal ook goed maar daar heb ik toch al vaak het tegenovergestelde meegemaakt : in plaats van je wat ruimte te geven, gaan ze net opzettelijk minder plaats creëren door de 'gaten dicht te rijden'. De snoodaards !
Ik heb al een achterbok, zoek iets om de voorkant op te tillen.Had zoiets ooit voor m'n Daytona 675, werkt op zich prima, maar ik vond zo'n ding voor in het midden handiger.
Alleen vandaag nog in de aanbieding zie ik, zoiets: Center Paddock Stand Honda CBR 1000 RR Fireblade 04-07 Lift ConStands Power-Evo
Ik heb zo’n ding voor mijn R. Gaat prima. Gebruik hem in de winter en als ik de brommer poets. Zitten verschillende ringen bij om het geheel dikker te maken zodat het past. Als je in het Zeeuwse woont of eens in de buurt ben mag je altijd even komen proberen.Heeft iemand ervaring met een daytona balhoofd paddockstand?
Ik wil deze eigenlijk gaan bestellen, altijd makkelijk als je de wielen eruit wilt halen oid.
Maar voordat ik deze ga bestellen wil ik wel zeker weten of het allemaal past en of het wat is.
Er zijn verschillende aanbieders van fuel dongles, welke je neemt maakt niet zoveel uit, het zijn gewoon een paar weerstandjes in een connector. Heb hier thuis nog een setje liggen dat ik nog steeds moet installeren :DIk ben bezig om dit hele forum door te akkeren (317 bladzijden inmiddels dus ben nog even bezig), maar heb toch wat vragen die misschien al eerder zijn beantwoord. Zo ja, dan sorry.
De BMW boxer pakte heel smeuïg op vanuit lage toerentallen. Ik kon drie weken geleden in de Dolomieten in principe gewoon bergop vlot vanuit de meest krappe en steile haarspeldbochten komen in z'n twee. Daar zat wel een ReClycizer in, een soort fuel dongle.
De KTM is wel wat bokkiger. Ik heb hier gelezen dat ik voor de KTM de Rottweiler fuel dongle moet hebben. Ik zie hem momenteel niet op eBay staan, maar wel hier: Rottweiler Performance fuel dongles 1090/1190/1290 (paar)
Die moet ik hebben, toch?
Of kan/moet ik meteen de hele SAS eraf halen (ook omdat er een Akra op zit) en zal ik dan deze bestellen: ROTTWEILER STAGE 2 SAS/CANISTER REMOVAL KIT
Het is ook afhankelijk welke GT je hebt. De uitvoering met analoog cockpit zal meer bokken dan de digitale versie.hairpins was gewoon een voorbeeld, hè. Ik maak me geen zorgen om in de bergen te rijden met de GT, integendeel. Daar is ‘ie voor gemaakt. En dat het vlot gaat is zeker de bedoeling, daarvoor heb ik hem gekocht.
Op mijn eerste dagen met de GT heb ik wel gemerkt dat langzaam rijden, bijvoorbeeld door een dorpje aan de dijk (vaak een 30 km-zone met klinkers) of door de file niet het sterkste punt van dit blok is. Gaat letterlijk met horten en stoten. Ik kan er wel mee leven, maar als het iets soepeler kan, graag. Vandaar dat ik wel zo’n fuel dongle wil. Puur voor de (vele) plekken waar je helaas noodgewongen de teugels even moet aanhalen