Het slot vh opberg vakje op mijn Triumph Trophy 1215 SE werkt elektrisch. Om te openen moet het contact opstaan, dan kan je op knop drukken om te openen. Misschien kan je dit systeem eens bekijken.
We zijn weer een stukje verder. De klep blijft openstaan, en er is een aanslag zodat de klep niet meer te ver open kan. Ik had natuurlijk een gasdempertje kunnen gebruiken, maar dat is niet K.I.S.S. En zo'n ding kost al gauw € 40. Dit twee stuivers en een stukkie aluminium
Het verdient nog wel wat afwerking, maar het principe is klaar!
Ik ben er bijna aan toe om 'voor het echhie' aan de slag te gaan!
Ik ben dus al een poosje met de 'echte' tank bezig. Een paar details heb ik anders gemaakt, en wat dingen heb ik op een andere manier gemaakt. De 'eerste' tank heeft me vooral geleerd hoe het niet moet, en ook dat is erg nuttig.
Maar het gaat niet hard, het is vooral veel passen en meten, ik wil het scharnier goed werkend hebben, en ik ga ervoor dat ik de naad mooi strak kan laten sluiten. Dat is nu nog niet helemaal, maar ik heb extra nog wat 'vlees' laten zitten. Als laatste maak ik namelijk die rond6mm (of rond4) snijbeveiliging in de deksel, en daarna kan ik die rand mooi pas slijpen.
Niet te veel op het laswerk letten, ik hecht de boel en doe de rest met epoxy. Dan trekt de boel niet zo snel krom. En ik kan beter plamuren dan lassen...
Wat ik bij deze tank wel gedaan heb, is plaatjes langs de airbox ruimte lassen, zodat in die kleine openingen geen dingen zoek gaan raken. Ook heb ik het onder en bovendeel, naast het scharnier met elkaar verbonden door middel van plaatjes. Om het dicht te maken, voor de stevigheid, en het ziet er beter uit.
Het openingsmechanisme heb ik aangepast. Het MarkI model was leuk, maar te groot en dan kan ik de openingen niet dicht maken.
En het slotmechaniek is ook heel anders. Ik gebruik nu alleen de tankdop als slot. Ik ben aan het bedenken of ik er nog een tweepuntssluiting van ga maken, maar daar ben ik nog niet uit