Het is al weer een poosje geleden dat er hier gepost is, maar ik zit zeker niet stil. MIjn eerste doel is bereikt. De TRX uitproberen om er achter te komen of het een goeie machine is. En dat is het. Alles functioneerd naar behoren! En omdat het een echte Yamaha is, lust hij ook een slok olie. Daar doe ik voorlopig niets aan, want mogelijk moet ik nog blok wisselen. Een Trx heeft namelijk een vijf bak met een hele lange eerste versnelling. Tot 55-60kmh in de eerste ofzo. Een TDM heeft hetzelfde blok , maar dan met een zes bak. En dan zijn er ook nog TDM's 900..... Dus eerst maar eens zien dat het een zijspan wordt en dan bekijken we wel wat er met het blok moet. Totdan gewoon lekker bijvullen. De TRX kenners adviseren Putoline mbt olieverbruik en schakelen, en dat spul kost een Euro of 8 per liter, dus dat blijft nog binnen de perken.
Omdat ik solo rijden wel leuk vind, maar lang niet zo leuk dan zijspan rijden zitten de solokilometers voor de TRX erop! De TRX staat op tafel en er zit een autoband op de achtervelg. Nu ga ik de rijhoogte bepalen en zien dat er passende dogbones komen. Want, ook als is de TRX veel hoger dan de XJ, hij zal weer zo laag mogelijk worden!