Kwastert aan de TRX 850!

Ik krijg een beetje jeuk. Daarom een vraag, zomaar langs de neus weg 😇.
Ik heb altijd nog een zwak voor de stampers, de dikke één-cilinders.

Ik ken als ééncylinder sportieve wegmotoren natuurlijk de Srx660, de Szr660, de MuZ660 en, wat minder sportief de XBR 500.
Ook ken ik de BMW F650.
Off-roadjes, enduros en dat soort spul interesseert me niet zo.

Vergeet ik er dan wat?

Ja! De NSU Bison 2 liter.

 
Misschien is de laatste creatie van Britten wat voor je?
20230119_113328.jpg
20230119_113347.jpg
20230119_113406.jpg
 
Ik heb er in mijn wilde jaren wel eens van gedroomd om een XL500 blok in een CB400f frame te knopen. Een CB400 is een hardstikke leuke stuurfiets met zijn 18" wieltjes. Maar het blokje moet je boven de 8000 toeren houden en door zijn zes versnellingen jassen. Met een koppelrijk blok wordt hij volgens mij veel leuker.
Maar een goed alternatief vind ik een MuZ met een XTZ blokje.
 
Ik heb er in mijn wilde jaren wel eens van gedroomd om een XL500 blok in een CB400f frame te knopen. Een CB400 is een hardstikke leuke stuurfiets met zijn 18" wieltjes. Maar het blokje moet je boven de 8000 toeren houden en door zijn zes versnellingen jassen. Met een koppelrijk blok wordt hij volgens mij veel leuker.
Maar een goed alternatief vind ik een MuZ met een XTZ blokje.
Xtz is een tweecylinder toch?
 
Cagiva Raptor als het een beetje exotisch mag zijn. Ducati heeft ook ooit een eencilinder gemaakt door de achterste cilinder te amputeren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan