Kwastert aan de TRX 850!

Net tot op het randje, en dan stoppen! Das het beste! Eerder stoppen is tijdverspilling. Te lang doorgaan ook, want krijg je later terugval! Luisteren naar je fysio, en vooral naar je lichaam!
Dat is de beste remedie, luisteren naar je lichaam. Vandaag ging het niet zo lekker dus kalm aan. Morgen weer een dag. Ik ben al wel weer aan t werk.
 
De stekker van mn spanningsregelaar wordt brak! De rode draad heb ik al uit de stekker gehaald en met een AMP verbonden, de massa wordt ook slecht zie ik wel. Zwart uitgeslagen, en zo te zien ook al wel eens te heet geweest. De drie contacten van de witte draden zijn wel in orde.
Hoe los ik dat een beetje netjes op? Met AMP's? Ik heb superseals liggen, maar die pennen lijken me veel te dun voor deze toepassing. Of gewoon de stekker eruit knippen en de draden aan elkaar solderen?

1688669475786.png
 
Solderen en aftapen met vulkaniserende tape is het beste. Alleen is de verbinding dan iet meer los te halen. De vraag is of dat ooit nodig is...
 
Bij mijn nieuwe dynamo zat een setje met busjes, krimpkousje en een handleiding waarin uitgelegd staat hoe je de stekkers kunt vervangen door een soldeerverbinding.
Stekkers ertussenuit en gewoon solderen dus
 
ik knip bij elke GL1000 altijd de blokstekker er tussenuit en soldeer ze vast.
als het blok er uit moet, dan knip ik de soldeerverbinding weer door en soldeer het nwe blok er ook weer gewoon tussen
 
  • Leuk
Waarderingen: JPi
Bij de VFR heb ik m vervangen toen het span af was in 2009. Blijkt nu ook niet mooi meer te zijn. Was bij de Voxan in 2012 ook, en heb toen netjes gesoldeerd. Hou wel de drie gele draden gemerkt. De zelfde weer aan elkaar.
 
De stekker van mn spanningsregelaar wordt brak! De rode draad heb ik al uit de stekker gehaald en met een AMP verbonden, de massa wordt ook slecht zie ik wel. Zwart uitgeslagen, en zo te zien ook al wel eens te heet geweest. De drie contacten van de witte draden zijn wel in orde.
Hoe los ik dat een beetje netjes op? Met AMP's? Ik heb superseals liggen, maar die pennen lijken me veel te dun voor deze toepassing. Of gewoon de stekker eruit knippen en de draden aan elkaar solderen?

Bekijk bijlage 1899969
Ik zou ze aan elkaar solderen met een goede kwaliteit soldeerconnector. Ik gebruik die dingen steeds gemakkelijker op auto's en motoren. werkt super gemakkelijk, waterdicht en een goede verbinding zonder al te lomp af te moeten werken naderhand.

Dit soort soldeerhulzen, zijn heel veel aanbieders en merken van.1

SOLDEERHULZEN - 110° - 4.5mm (4 st.) - SOLDEERHULZEN - 110° - 4.5mm (4 st.)
 
Ik zou ze aan elkaar solderen met een goede kwaliteit soldeerconnector. Ik gebruik die dingen steeds gemakkelijker op auto's en motoren. werkt super gemakkelijk, waterdicht en een goede verbinding zonder al te lomp af te moeten werken naderhand.

Dit soort soldeerhulzen, zijn heel veel aanbieders en merken van.1

SOLDEERHULZEN - 110° - 4.5mm (4 st.) - SOLDEERHULZEN - 110° - 4.5mm (4 st.)

Ik heb hier wisselende resultaten mee, met het gevolg dat ik ze niet meer gebruik.
De tin is van andere samenstelling omdat hij eerder smelt/ moet smelten. Daardoor krijg ik de indruk dat het een las is van mindere kwaliteit.
Daarnaast kan ik door de huls niet goed zien of de soldering goed gelukt is. Soms is het wel gesmolten, maar is de hechting onvoldoende.
 
De review is aan het doosje te zien een echte Ali variant, daar zijn zeker allerlei kwaliteiten in te vinden. Verder is zijn methode natuurlijk heel subjectief. Ik van wc-eend... Hij geeft ook geen commentaar over beter of slechter alleen dat het anders is dan wat hij zelf al jaren doet. Zijn reden over onhandig met een harnas lijkt me vooral andersom veel lastiger. eerst die krimpkous over de kabel (verder strippen dus anders smelt hij al met het solderen, alles in elkaar frutten, solderen en dan nog krimpen. In die tijd ben ik echt al lang klaar. Maar ieder zijn ding.

Ik gebruik ze al jaren in combi met een gassoldeerbout met hitteschildje die ik normaal ook gebruik, ik doe ze in 20-30 seconden maximaal en ben geen ervaren soldeerboy.

1689590899379.png
 
Ik heb hier wisselende resultaten mee, met het gevolg dat ik ze niet meer gebruik.
De tin is van andere samenstelling omdat hij eerder smelt/ moet smelten. Daardoor krijg ik de indruk dat het een las is van mindere kwaliteit.
Daarnaast kan ik door de huls niet goed zien of de soldering goed gelukt is. Soms is het wel gesmolten, maar is de hechting onvoldoende.
Ik gebruik ze ook wel eens ook op het werk heb wel een plamuurmesje aangepast die ik bij het verhitten om de verbinding hou zodat ie rondom mooi verhit, maar inderdaad je moet er even mee leren werken .
 
Op mijn Rus zitten van die dingen maar dan een variant die (zo lijkt het) met een tangetje oid zijn dicht geknepen.

Zitten er zo te zien al een tijdje op maar de verbindingen zitten nog muurvast/
 
die met een tangetje zijn oude varianten van AMP voor de soldeerversie uit kwam.Die werken ook best als koppeling. Russen zouden het nooit zo oplossen dus moet van een latere eigenaar zijn.
 
Ik heb het in een ver verleden op een Honda wel opgelost met amp stekkers. Nu zou ik solder sleeves nemen. Makkelijker als gewoon solderen en een veel betere verbinding als met gecorrodeerde stekkers. En het maakt natuurlijk geen ruk uit welke gele wisselstroom draad je waar op knoopt
 
De sleeves die ik voor het eerst gebruikte bij Fokker, 15 jaar geleden of zo vloeiden volgens mij wel mooier dan de Ali die ik nu heb. Maar dat kan ook aan de kwaliteit van de draad liggen.
 
Ik heb het in een ver verleden op een Honda wel opgelost met amp stekkers. Nu zou ik solder sleeves nemen. Makkelijker als gewoon solderen en een veel betere verbinding als met gecorrodeerde stekkers.
Is dat weer iets anders als de eerder genoemde soldeerhulzen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan